دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
سریال‌های شبکه یک امروز به ایستگاه "دودکش۲" می‌رسد و پس از آن در مردادماه به "۸۷ متر" کیانوش عیاری و سرانجام "پس از آزادی" باشه‌آهنگر خودش را می‌رساند.
به گزارش آوای خزر، سریال "دودکش2" بعد از چند روز تأخیر نسبت به روز اعلام شده، ماجرای قالیشویی فیروز مشتاق در شبکه یک آغاز می‌شود. 

دلیلِ این تأخیر را انجام مراحل پس‌پروداکشن عنوان کردند؛ البته قبل از آن سریال "زیرخاکی" هم با چند روز تأخیر خودش را به آنتن رساند. 

هومن برق نورد، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و الهام اخوان و (با حضور) بهنام تشکر و (بازیگران  خردسال) حسین شهبازی، مهنا سیدی، هانا عباسی در «دودکش2» بازی دارند.

در خلاصه داستان سریال آمده است: «خانواده فیروز مشتاق که بی‌قیف و قپی به سفری رفته اند، در راه بازگشت به تهران با دختری همسفر می‌شوند که از نظر بهروز، «نیمه گمشده» قلمداد می‌شود و به ضرس قاطع، شروعی برای فرو رفتن خانواده در آمپاس است!

بماند که با آنچه از نصرت و شرایط جدیدش مشهود به نظر می‌رسد، بستر قمپزش گسترده تر از قبل شده است و با عقبه ای که از آنان سراغ داریم، ماجراهایی آغاز می‌شوند که بی‌هیچ شائبه‌ای در زندگی همه و به ویژه کسانی که پا به قالیشویی می‌گذارند، تأثیرگذار هستند!».

شروعِ "87 متر" کیانوش عیاری

چندی پیش که کرونا، کیانوش عیاری کارگردان سریال "87 متر" را راهی بیمارستان کرد، شبنم عرفی‌نژاد دستیار این کارگردان درباره  مجموعه تلویزیونی "87 متر" گفت که این مجموعه در حال مونتاژ و مراحل فنی است و احتمالاً خودش را در تابستان به آنتن شبکه یک خواهد رساند. 

سریالی که  چند سالی با وقفه‌های فراوان روبرو شد و نهایتاً چندی پیش تصویربرداری‌اش به پایان رسید. به گفته عرفی‌نژاد، قرار بود با طی کردن مراحل فنی این سریال، برای پخش در خردادماه آماده شود و از شبکه یک سیما روی آنتن برود. 

پیگیری‌ها ادامه پیدا کرد که چرا این سریال به آنتن نرسیده و آیا قرار است بعد از سریال "دودکش2" پخش خودش را آغاز کند و یا در مراحل فنی هم این سریال دچار وقفه می‌شود؟

عرفی‌نژاد می‌گوید که قرار است این سریال در هفته اول مردادماه پخش شود که اگر کیانوش عیاری مراحل فنی را زودتر بگذراند و سرِ موقع کار را به دست‌اندرکاران در شبکه یک برساند، هشتم یا نهم مردادماه، "87 متر" رنگِ آنتن را خواهد دید. 

کیانوش عیاری پس از 13 سال قرار است دوباره با سریالی پر سر و صدا وارد صدا و سیما شود. از بازیگران این سریال می‌توان به علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی طنز پرداز محبوب و صدا پیشه جناب خان دوست داشتنی اشاره کرد.

البته سعید پیردوست را نیز پس از مدت‌ها دوری از بازیگری در این سریال می‌بینیم. گفته شده است مرحوم علی انصاریان فوتبالیست که البته این روزها بیشتر در نقش مجری و بازیگر دیده شده هم در سکانس‌هایی در این سریال به ایفای نقش پرداخته است.

داستان سریال 87 متر همانطور که از نام آن هم پیداست به موضوع مسکن پرداخته است. در این داستان پرونده‌های قضایی مربوط به مشکلات مستغلات و مسکن بررسی می‌شود. مشکلاتی که عموما ناشی از بی‌اطلاعی عمومی مردم از قوانین است.

در خلاصه داستان این سریال آمده است که شخصی به نام علیرضا پوردورانی به همراه همسر و فرزندانش خانه‌ای را خریداری می‌کنند. اما روز اسباب کشی با یک خانه پر از اسباب و اثاثیه مواجه می‌شوند. و آنجا تازه می‌فهمند که این خانه به شخص دیگری به نام محسن خلیلی هم فروخته شده است. خانواده محسن خلیلی زودتر از خانواده پوردورانی وارد خانه شده‌اند. و این کلاهبرداری سرآغاز مشکلاتی برای این دو خانواده است.

باید ببینیم این سریال بعد از فراز و نشیب‌های بسیار، آیا می‌تواند مردم را در این روزهای سخت کرونایی و قرنطینه راضی کند؟

آخرین وضعیت سریال "بعد از آزادی"/ محرم و صفر پخش می‌شود؟

پیگیری‌ها از شبکه یک و سعید سعدی تهیه‌کننده، مشخص می‌کند که سریال "بعد از آزادی" محمد علی باشه‌آهنگر در حال آماده‌سازی برای رسیدن به آنتن محرم و صفر است.

مجموعه تلویزیونی "بعد از آزادی" قرار بود در محرم 1399 خودش به آنتن شبکه یک سیما برسد اما به هر حال این موقعیت برای محمدعلی باشه آهنگر و هنرمندان این سریال فراهم نشد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد "بعد از آزادی" این روزها در حال گذراندن مراحل تکمیلی است تا بعد از پخش سریال "87 متر" و ایام محرم و صفر، "بعد از آزادی" سریالِ شبکه یک سیما باشد. 

سریالی که به خاطر نمایش مشکلات اقتصادی، فضای پس از آزادی از زندان، گرفتاری‌های اشتغال و خیلی از دغدغه‌های دیگر، درام سنگین به حساب می‌آید و شاید گزینه مناسبی برای این ایام باشد. رضا داودنژاد، اندیشه فولادوند، مرتضی اسماعیل کاشی، اصغر همت، قاسم زارع، خسرو شهراز، سام کبودوند، امید روحانی، حسین باشه‌آهنگر، رویا جاویدنیا، رامین سیار دشتی، المیرا دهقان و… از بازیگران اصلی سریال "بعد از آزادی"‌اند.

سریالی که 12 ماه در لوکیشن‌های مختلف جلوی دوربین قرار گرفت. سریال "بعد از آزادی" اعلام شده بود در 35 قسمت تولید می‌شود با اضافه شدن پنج قسمت دیگر به 40 قسمت 42 دقیقه‌ای رسید. باید منتظر ماند و دید که آیا سرانجام این سریال هم رنگِ آنتن را خواهد دید یا دوباره باید در صفِ انتظار بماند؟ /تسنیم

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار