دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

به گزارش آوای خزر، به نقل از medicalxpress نوشت: این مطالعه که در ژورنال انجمن قلب آمریکا منتشر شده، قوی‌ترین شواهد در مورد تاثیرات مثبت تمرینات قدرتی عضلات تنفسی با مقاومت بالا در بهبود سلامت قلب را نشان می‌دهد.

بیماری‌های قلبی عامل مرگ و میر بالا در سطح جهان است و فقط در ایالات متحده، ۶۵ درصد از بزرگسالان بالای ۵۰ سال فشار خون بیش از حد نرمال دارند و در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی یا سکته مغزی قرار دارند. با این حال کمتر از ۴۰ درصد از دستورالعمل های توصیه شده برای تمرینات ورزشی رعایت می‌شود.

  • با فواید شگفت‌انگیز پیاده‌روی آشنا شوید

دانیل، نویسنده اصلی مقاله، گفت: داشتن سبک زندگی سالم می‌تواند به افراد در حفظ سلامت قلب و عروق کمک کند و انجام تمرینات هوازی در هر زمانی در روز برای افراد میسر است و باید در برنامه روزانه گنجانده شود.

IMST (تمرینات قدرتی عضلات تنفسی با مقاومت بالا) اساسا ورزش‌های تقویت عضلات است که موجب افزایش تعداد تنفس می‌شود و در دهه ۱۹۸۰ به عنوان راهی برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری تنفسی که به شدت دچار عضلات تنفسی می‌شدند از طریق استنشاق از طریق دستگاه دستی که مقاومت را ایجاد می‌کند استفاده شد. بیماران مبتلا به بیماری‌های ریوی توانستند با انجام این ورزش به مدت ۳۰ دقیقه و رعایت رژیم مناسب، ظرفیت ریه‌های خود را افزایش دهند و راحت‌تر نفس بکشند.

در سال ۲۰۱۶، محققان دانشگاه آریزونا نتایج تحقیقاتی را منتشر کردند که نشان می‌داد فقط ۳۰ دقیقه انجام این ورزش در روز آن‌ها را از آپنه یا وقفه تنفسی در خواب خلاص کرده است. اما علاوه بر خواب آرام‌تر، مطالعات نشان داد که در عرض شش هفته انجام این ورزش، فشار خون افراد نیز تا حدودی پایین آمده و تاثیر آن حتی از مصرف قرص‌های مربوطه نیز بهتر بوده است.

محققان این پژوهش دریافتند که این ورزش نه تنها زمان‌بندی بیشتری نسبت به برنامه های ورزشی سنتی دارد، بلکه ممکن است فواید آن طولانی‌تر باشد.

گروه درمانی این پژوهش بهبود ۴۵ درصدی عملکرد اندوتلیال عروقی یا توانایی گسترش عروق پس از تحریک و افزایش قابل توجه سطح اکسید نیتریک، کلید مولکولی برای گشاد شدن عروق و جلوگیری از تجمع پلاک ها را نشان دادند.

سطح اکسید نیتریک به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد و نشانگرهای التهاب و استرس اکسیداتیو به وجود می‌آید که می توانند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

اکنون این گروه از محققان معتقدند روش درمانی جدیدی را شناسایی کرده‌اند که فشار خون را بدون دادن ترکیبات دارویی به افراد و با تبعیت از ورزش‌های هوازی، کاهش می‌دهد.

این تمرین ممکن است به ویژه برای زنان یائسه مفید باشد.

محققان می‌گویند این عمل لزوماً به معنای جایگزینی ورزش نیست، بلکه می‌تواند یک گزینه مفید برای کسانی باشد که دسترسی به مسیرهای پیاده‌روی یا مراکز تفریحی ندارند و یا به دلایل بهداشتی در انجام فعالیت‌های هوازی مشکل دارند یا فقط می‌خواهند ابزار دیگری برای حفظ سلامت خود استفاده کنند.

محققان خواستار تحقیق بیشتر در مورد این روش شدند. کسانی که IMST را در نظر دارند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند. با این حال این گروه محققان گفتند که تاکنون IMST به طرز قابل ملاحظه‌ای ایمن بوده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار