دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱

به گزارش آوای خزر، به نقل از foxnews، رایج‌ترین عادات سالمی که با کناره‌گیری از افراط در آنها نتایج رضایت‌بخش و ماندگاری از کاھش وزن خواهید گرفت، از این قرارند:

خوردن غذاھای رژیمی: نوع بسته‌بندی این غذاها حاوی مقادیر زیادی افزودنی ھستند. ثانیا این نوع غذاھا، معمولا قدرت سیرکنندگی کافی ندارند. خیلی از افراد بعد از خوردن این نوع مواد غذایی رژیمی، باز ھم احساس گرسنگی می‌کنند و در نھایت باز ھم به خوردن سایر انواع مواد غذایی ادامه می‌دھند. بھتر است که از غذاھای سالم و معمولی که با ترکیبات طبیعی و کامل درست شده‌اند و فرایندھای کارخانه‌ای روی آنها صورت نگرفته است، استفاده کنیم و فقط کافی است که تعادل و اندازه را رعایت کنیم.

زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی سالم: ھر ماده غذایی دارای انرژی است و اگر در مصرف آن زیاده‌روی شود، می‌تواند به اضافه‌وزن منجر شود (حتی اگر این ماده غذایی، سالم باشد). مثلا روغن زیتون از نظر میزان توان چاق‌کنندگی فرقی با روغن ھای دیگر ندارد. بدن ما به ما می‌گوید که چه زمانی سیر شده‌ایم و باید دست از غذا بکشیم و از چه زمانی به بعد در حال پرخوری ھستیم.

نخوردن وعده‌ھای غذایی: این کار باعث می‌شود که بدن نسبت به سوزاندن انرژی از خود مقاومت نشان داده و آن‌طور که ما انتظار داریم، انرژی نسوزانیم.

نکته دوم اینکه احتمال پرخوری در وعده‌ھای بعدی برای جبران گرسنگی ناشی از نخوردن وعده قبلی، افزایش پیدا می‌کند.

نکته سوم اینکه توان ما برای فعالیت بدنی کاھش پیدا می‌کند و ھر چه ھم که می‌خوریم، به جای اینکه صرف فعالیت بشود، در بدن ما ذخیره می‌شود. تعداد وعده‌ھای غذایی خود را افزایش داده و در عوض، از حجم وعده‌ھای کم کنید.

وسواس نسبت به شمردن کالری مصرفی: تحقیقات نشان می‌دھند که حتی اگر در مصرف کالری، محدودیتی ایجاد نشود، باز ھم افرادی که مجبور به شمردن کالری مصرفی خود ھستند، دچار استرس می‌شوند. استرس باعث افزایش ترشح ھورمون کورتیزول و در نهایت چاقی می‌شود.

فرار از چربی‌ھای سالم: شما باید حتما از چربی‌ھای سالم مثل زیتون، آجیل و آووکادو و امثال اینھا در برنامه خود استفاده کنید. فقط کافی است که اندازه مصرف را رعایت و زیاده‌روی نکنید. نکته جالب درباره چربی‌ھای سالم این است که علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند، قدرت سیرکنندگی خوبی نیز دارند. ھمچنین، متابولیسم را افزایش می‌دھند و منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ھا ھستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار