دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

به گزارش آوای خزر، به نقل از روزنامه همشهری، تحقیقات مأموران پلیس فتا تهران برای دستگیری این مرد با شکایت فردی آغاز شد که چند میلیون‌تومان بابت خرید داروهای فاسد و تقلبی به مرد شیاد پرداخته بود.

این مرد در تشریح ماجرا به مأموران گفت: مدتی قبل متوجه بیماری فرزندم شدیم و وقتی او را نزد پزشک بردیم، پس از آزمایشات متعدد سرانجام اعلام کرد که پسرم باید تحت شیمی‌درمانی قرار بگیرد. من برای تهیه داروهای شیمی‌درمانی شروع به جست‌وجو در فضای مجازی کردم تا اینکه با تبلیغات زیادی درباره فروش این داروها روبه‌رو شدم. در نهایت با یکی از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کرد، تماس گرفتم و پس از توافق بر سر قیمت، قرار شد مبلغ درخواستی‌اش را پرداخت کنم تا او همه داروهای مورد نیاز را برایم ارسال کند. من هم این مبلغ را که چند میلیون تومان بود به حسابی که گفته بود واریز کردم و چند ساعت بعد همه داروها از طریق پیک به دستم رسید.

شاکی ادامه داد: با دریافت داروها خیالم راحت شده بود که در جریان درمان فرزندم با مشکلی روبه‌رو نخواهم شد و در نخستین جلسه شیمی‌درمانی همه داروها را با خودم به بیمارستان بردم اما وقتی پزشک معالج آنها را چک کرد، گفت که این داروها به هیچ‌وجه قابل استفاده نیست و همه آنها تقلبی و فاسد است. پس از آن تلاش کردم با فروشنده داروها تماس بگیرم اما او شماره‌ تلفنش را تغییر داده بود و دیگر جواب پیام‌های مرا نداد.

با این شکایت، تیمی از مأموران برای شناسایی و دستگیری فروشنده داروهای تقلبی وارد عمل شدند. آنها در ابتدا به بررسی تبلیغاتی پرداختند که متهم در فضای مجازی منتشر کرده بود. در ادامه سرنخ‌هایی از این فرد به‌دست آمد و مأموران دریافتند که او با ایجاد یک کانال در یکی از شبکه‌های اجتماعی و دریافت مبالغی هنگفت اقدام به فروش داروهای‌ شیمی‌درمانی فاسد و غیرقابل استفاده به مشتریانش می‌کند.

در ادامه بررسی‌ها هویت واقعی متهم و محل زندگی او شناسایی شد. قاضی پرونده دستور بازداشت وی را صادر کرد و تیمی از مأموران راهی مخفیگاه او در جنوب تهران شدند و در یک عملیات ضربتی این مرد را دستگیر کردند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران با بیان این خبر گفت: در بازرسی مخفیگاه این مرد بیش از ۳۰۰ قلم داروی غیرقابل استفاده و تاریخ مصرف گذشته کشف شد و این در حالی بود که متهم مدعی بود این داروها را مدت‌ها قبل تهیه کرده و هرگز آنها را به کسی نفروخته است.

وی ادامه داد: مرد شیاد به اداره پلیس منتقل شد و وقتی شواهد دیجیتال به‌دست آمده درباره فعالیتش در فضای مجازی و فروش داروهای تقلبی را دید، به جرم خود اقرار کرد.

سرهنگ گودرزی با اشاره به ارسال پرونده این مرد به مرجع قضایی به شهروندان هشدار داد که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم‌بودن این اقدام، باید به این مسئله توجه داشت که بیشتر افرادی که در فضای مجازی دارو می‌فروشند، کلاهبردار هستند. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار