دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
مرتضی جاوید، سومین رکورد خود را در زمینه حفظ و بازگویی اعداد در گینس به ثبت رساند.

به گزارش آوای خزر، طی مراسمی در گنبد آسمان برج میلاد تهران رکورد حفظ اعداد توسط مرتضی جاوید نابغه و رکورد‌دار حافظه کشورمان شکست و این رکورد در کتاب ثبت رکورد‌های جهان گینس ثبت شد.

جاوید صبح امروز رکورد حفظ ۲۷ عدد در ۴ ثانیه را با حضور مشاور گینس به ثبت رساند. وی پیش از این هم صاحب این رکورد با و با اتفاق امروز رکورد جهانی حفظ اعداد که در اختیار خودش بود را بهبود بخشید.

این نابغه حفظ پس از ثبت رکورد در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین رکوردش گفت: از آنجایی روز 14 تیر‌ماه روز قلم است تصمیم گرفتیم رکورد جدید را در این روز به ثبت برسانیم و خوشبختانه موفق شدم رکورد بیشترین حفظ ارقام در ۴ ثانیه را به ثبت برسانم. امروز با حفظ ۲۷ رقم در این مدت زمان موفق به شکستن رکورد پیشین شدم. رکورد قبلی حفظ ۲۴ رقم در ۴ ثانیه ثبت شده بود.

وی با اشاره به نخستین رکورد خود در زمینه حافظه افزود: در گام نخست حفظ بیشترین اسامی و تاریخ تولد در دو دقیقه را به ثبت رساندم که اسامی و مشخصات ۲۲ نفر به همراه اسم، روز، ماه و سال تولد را بیان کردم و رکورد یک آلمانی را شکستم و همچنان کسی موفق به رکورد شکنی نشده است.

رکورددار حافظه ایران در ادامه گفت: دومین رکورد حافظه که به ثبت رساندم در زمینه حفظ بیشترین اعداد سه رقمی متوالی بود که در ۳۰ ثانیه ۹۰ رقم را به خاطر سپردم و نسبت به رکورد دار قبلی ۱۸ رقم بیشتر به حافظه سپردم.

جاوید با اشاره به نیاز به تمرین و ممارست در زمینه حفظ اعداد تأکید کرد: در این زمینه باید با کدسازی و تصویر‌سازی سرعت زنجیره‌سازی را در مغز افزایش داد که این مهم با تمرین و رقابت با خود امکان‌پذیر است.

در ادامه اشکان دشمن‌زیاری، مشاور ثبت رکورد گینس گفت: چندی‌پیش مرتضی جاوید درخواستی را به سازمان گینس ارائه کردند مبنی بر این که می‌خواهد حفظ ۲۷ عدد را در عرض ۴ ثانیه به ثبت برسانند، لذا متقاضی در جریان قوانین گینس قرار گرفت و سپس رکوردگیری انجام شد.

وی افزود: اعداد به صورت تصادفی و از طریق یک برنامه مخصوص ارائه می‌شود و داوران گینس تصاویر ارسالی را بررسی و داوری می‌کنند و سپس در صورت نبود مشکل اقدام به ثبت رکورد می‌کنند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: