دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو با بیان این‌که هیچ خودروسازی بدهی معوق به هیچ بانکی ندارد، گفت: بهترین مشتری برای بانک‌ها خودروسازان هستند، چون پول می‌دهند و راحت سود خود را می‌گیرند.

به گزارش آوای خزر، محمدرضا نجفی‌منش در کلاب‌هاوس خبرآنلاین درباره وضعیت تولید و بازار خودرو اظهار داشت: خودباختگان همیشه دنبال این هستند که ما بلد نیستیم و نمی‌توانیم و باید کالای خارجی بیاوریم. این دیدگاه وجود دارد و یک جنگ دائمی همیشه در این خصوص وجود داشته است.

وی افزود: دیدگاه دیگر که عقلانی است، این است که از طریق تولید داخلی می‌توانیم قوی شویم و اگر قوی شویم، آن زمان در دنیا حرفی برای گفتن داریم.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو تصریح کرد: ما اگر بخواهیم تحریم نشویم و دنیا با ما تعامل داشته باشد، باید قوی شویم و توان داخلی خودروسازان و قطعه‌سازان افزایش یابد تا طرف‌های خارجی با ما همکاری کنند.

نجفی‌منش عنوان کرد: من هم اعتقاد دارم که ما با همکاری‌های بین‌المللی می‌توانیم راه رشد را سریع‌تر طی کنیم؛ کمااین‌که با رنو قرارداد بستیم. رنو باعث ارتقای قطعه‌سازی ما شد. حتی قرار بود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شود و مرکز مهندسی و طراحی به‌وجود آورند. اما همه این معادلات بر هم خورد.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، گفت: آنها اهمیت صنعت خودرو را می‌دانستند و این‌که اگر به این صنعت دسترسی کامل پیدا کنیم، به تمام کارهای دیگر هم دسترسی پیدا می‌کنیم. بر همین اساس، نگذاشتند ما رشد کنیم.

نجفی‌منش در کلاب‌هاوس خبرآنلاین: خودرو گران نیست/ هیچ خودروسازی بدهی معوق بانکی ندارد

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو با بیان این‌که من با دیدگاه از خودباختگی موافق نیستم، افزود: این‌که بگوییم برویم بهشت‌زهرا و یک قبر بگیریم و درون آن دراز بکشیم، درست نیست. این‌که بگوییم نمی‌توانیم در حوزه صنعت کاری انجام دهیم، درست نیست. ما توانمند هستیم.

نجفی‌منش تصریح کرد: مهندسان ما وقتی به خارج از کشور می‌روند، در مقامات بالای سازمان‌هایی همچون ناسا و دانشگاه‌های بزرگ قرار می‌گیرند. ما چطور در داخل کشور این توان را نداریم؟

وی متذکر شد: پیشنهاد من این است که دولت دست از دخالت و مدیریت خودروسازی بردارد و مدیریت آنها دست بخش خصوصی باشد؛ نه منتخب دولت.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو با بیان این‌که برنامه بلندمدتی را برای تعمیق ساخت داخل شروع کردیم، گفت: باید میزان مواد را تا آن‌جایی که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، داخلی‌سازی کنیم و به آن‌جایی برسیم مثل هندوستان که ۸۰ تا ۹۰ قطعات داخل هند تولید می‌شود.

نجفی‌منش با تاکید بر این‌که باید از دانش روز دنیا و تجربیات بقیه استفاده کنیم، افزود: دنیا، دنیایی نیست که بگوییم بی‌نیاز از همه جا هستیم و کاری به هیچ‌کسی نداریم. ما تجربه همکاری خوب بین‌المللی با رنو داشتیم، اما متاسفانه مسایل سیاسی همه معادلات را بر هم زد و کار ناقص ماند. اگر شرایط بهبود پیدا کند، باید باز هم همکاری‌های بین‌المللی ادامه پیدا کند.

وی عنوان کرد: دولت نباید در قیمت‌گذاری دخالت کند و هر زمان که در قیمت‌گذاری دخالت کرد، فقط ضرر و زیان برای این صنعت به باور آورده است. الان بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان ضرر به وجود آمده است. یک خودرویی که کارخانه با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان عرضه می‌کند، ۲۰۰ میلیون تومان در بازار دیده می‌شود و ۱۰۰ میلیون تومان رانت دیده می‌شود.

نجفی‌منش گفت: در دهه ۷۰ تا ۸۰ تقریبا قیمت خودرو از کارخانه تا بازار یکی بود و حتی بعضا قیمت بازار پایین‌تر از کارخانه هم بود.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو متذکر شد: همه نباید این اشتباه را کنند که خودرو گران شده است. این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و آن هم به دلیل رشد نقدینگی است.

نجفی‌منش با بیان این‌که از ابتدای دولت روحانی تاکنون حجم نقدینگی بیش از ۸ برابر شده است، گفت: بر همین اساس، وقتی می‌بینیم قیمت‌ها در بازار خیلی بالا رفته، به خاطر این نبوده که ماهیت قیمت‌ها بالا رفته است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر هیچ خودروسازی بدهی معوق به هیچ بانکی ندارد، افزود: اتفاقا بهترین مشتری برای بانک‌ها خودروسازان هستند، چون پول می‌دهند و راحت سود خود را می‌گیرند. بنابراین این‌که می‌گویند خودروسازان پول بانک‌ها را گرفته‌اند و نداده‌اند، حرف‌های بی‌پایه و اساسی است.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو تاکید کرد: دومین موضوع، تورم است. تورم به این نیست که خودرو را گران فروخته‌ایم، تورم به کسری بودجه دولت برمی‌گردد که به چاپ اسکناس و افزایش پایه پولی منجر شده است.

نجفی‌منش تصریح کرد: در حال حاضر در دنیا شرکت‌های خودروسازی به سمتی رفته‌اند که با یکدیگر جوینت شده‌اند و یک شرکت به وجود آورده‌اند. ماهیت صنعت خودرو این است که یک صنعت بزرگ باشد.

وی متذکر شد: در حال حاضر بخش خصوصی توانمند در ایران داریم و ما باید به آنها اعتماد کنیم و به آنها میدان دهیم. کمااین‌که ابتدا صنعت خودرو را بخش خصوصی به‌وجود آورد؛ نه بخش دولتی و نه غیره.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو تاکید کرد: در حال حاضر ایران، ترکیه و روسیه جمعیتی در حدود ۳۰۰ میلیون نفر دارند و با بازارهای دور و برشان، جمعیتی در حدود ۸۰۰ میلیون نفر وجود دارد.

نجفی‌منش خاطرنشان کرد: این سه کشور می‌توانند با یکدیگر یک خودرو مشترک تولید کنند و در هر سه کشور تولید کنند و قطعات هم در این سه کشور تولید شود که ما دیگر ارتباط کاری دلاری نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر در حوزه خودرو دخالت دولتی وجود نداشته باشد، به راهکارهای درستی در این حوزه می‌توانیم دست پیدا کنیم./همشهری انلاین

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار