دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
شاعری:
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: به هیچ عنوان در قانون بودجه سال جاری افزایش قیمت نان پیش‌بینی نشده و افزایش قیمت آن برخلاف قانون است و در شرایط فعلی افزایش قیمت نان به مصلحت نیست.
 
 
 
نانوایی تافتون به گزارش آوای خزر علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص خرید گندم توسط دلالان بالاتر از قیمت مصوب شورای اقتصاد، گفت: گزارش‌هایی که از سراسر کشور دریافت کرده‌ایم حاکی از این است که دلالان با توجه به شرایط فعلی قصد خرید گندم با قیمت بالاتر از قیمت مصوب شورای اقتصاد را دارند.

دولت با قیمت پیشنهادی خرید گندم کمیسیون کشاورزی موافقت نکرد

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت دولتی گندم حدودا یک هزار و 700 تومان است درحالی که این محصول در بازار آزاد توسط دلالان بیش از این قیمت خریداری می‌شود، تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس پیشنهاد خرید گندم به قیمت 2 هزار و 300 تومان را ارئه کرد که دولت موافقتی با آن نداشت.

قیمت خرید تضمینی گندم 30 درصد افزایش داشته است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هرچند که قیمت گندم 30 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته اما تناسبی با قیمت این محصول در کشورهای همسایه ندارد، ادامه داد: عملکرد دلالان در زمینه گندم نیازمند هشدار جدی است و اگر دولت روند فعلی را کنترل نکند عواقب غیرقابل پیش بینی دارد.

 
علی محمد شاعری

 

بخشی از گندم کشور در دامداری‌ها مصرف می‌شود

وی با تاکید بر اینکه اکثر خریداران گندم با قیمتی بیش از قیمت مصوب این محصول استراتژیک را به کشورهای همسایه صادر می‌کنند و بخشی از آن در زمینه پرورش دام و بخشی دیگر در صنف و صنعت مصرف می‌شود، عنوان کرد: در نشستی به دولت پیشنهاد شد که خرید تضمینی گندم را به صورت انحصاری و جدی پیگیری کند و سازمان تعزیرات و دستگاه‌ قضایی با ساز و کار مناسب به موضوع ورود و با قاچاقچیان و دلالان برخورد کنند، از سوی دیگر لازم است تا قیمت خرید این محصول افزایش داده شود.

قیمت 2 هزار و 500 تومانی خرید گندم عملکرد قاچاقچیان را محدود می‌کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حداقل قیمت پیشنهادی برای خرید تضمینی گندم در شرایط فعلی حدود 2 هزار و 500 تومان است که تا حدود زیادی از قاچاق آن جلوگیری می‌کند.

میزان تولید گندم 10 درصد افزایش پیدا می‌کند

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود باتوجه به میزان بارندگی‌ها میزان تولید گندم حداقل 10 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کند و جای نگرانی وجود ندارد، ادامه داد: دولت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی باید تمهیدات لازم را برای مبارزه با قاچاق گندم داشته باشند و عوامل آن برخورد جدی کنند تا امنیت غذایی در زمینه کالای اساسی مانند گندم دچار مشکل نشود.

با توجه به افزایش تولید و ادامه خود کفایی گندم جای نگرانی در زمینه این محصول استراتژیک وجود ندارد.

دولت پول گندم‌کاران را نقدی پرداخت کند

شاعری با بیان اینکه با توجه به افزایش تولید و ادامه خودکفایی گندم جای نگرانی در زمینه این محصول استراتژیک وجود ندارد اما دولت باید از هم‌اکنون تا فصل برداشت آمادگی لازم را داشته باشد، گفت: دولت باید مطالبات گندم‌کاران را به صورت نقدی پرداخت کند.

 

افزایش قیمت نان به مصلحت کشور نیست

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت نان در برخی نقاط کشور، درپایان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان در قانون بودجه سال جاری افزایش قیمت نان پیش‌بینی نشده و افزایش قیمت آن برخلاف قانون است و در شرایط فعلی افزایش قیمت نان به مصلحت نیست./

انتهای پیام/1000

منبع: خانه ملت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار