دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در گفتگو با آوای خزر:
شکارچی سابقه‌دار به دام قانون افتاد/ شکار 3 رأس کل در «آریم» سوادکوه
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران از دستگیری یک متخلف سابقه‌دار محیط زیست خبر داد که 3 رأس کل را در منطقه شکارممنوع آریم سوادکوه شکار کرده است، تیراندازی فرد متخلف در فصل زادآوری طبیعت، تاثیر ناخوشایندی را در گونه‌ی ماده این حیوان برجای می‌گذارد.

متخلف سابقه‌دار محیط زیست به دام قانون افتاد/ شکار 3 رأس کل در «آریم» سوادکوه

آوای خزر -آزاده بابانژاد:  اردیبهشت و خرداد که می‌شود؛ آرام آرام زادآوری حیات وحش در کنار طبیعت سرسبز، ترکیب زیبایی از رستاخیز گیاهی و جانوری را به نمایش می‌گذارد، در این زمان اگر حیوانات ماده دچار استرس شوند؛ ممکن است سقط جنین در آنها اتفاق بیفتد که تأثیر محسوسی را در جمعیت جانوری خواهد داشت.

سازمان حفاظت محیط زیست از سال گذشته برخوردهای قانونی خود با متخلفان را همگام با افزایش سطح آگاهی و سواد زیستی جامعه و با همکاری مردم تشدید کرده است تا این برخوردها در نتیجه به ایجاد امنیت در گونه‌های جانوری، حفظ تعادل در ذخایر زنتیک کشور، و ناامنی در متخلفان بینجامد.

اگرچه خوب می‌دانیم که فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست تنها در تنوع زیستی خلاصه نمی‌شود و کار نظارت و پایش، پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با متخلفان را در تمامی زیرمجموعه‌های زیست محیطی خود اعم از آب و خاک و کوه و جنگل و محیطهای انسان‌ساز که ضوابط زیستی را برهم می‌زنند؛ انجام می‌دهد.

متخلف سابقه‌دار محیط زیست به دام قانون افتاد/ شکار 3 رأس کل در «آریم» سوادکوه

اخیراً شکار سه راس کَل در یکی از مناطق شکارممنوع مازندران و دستگیری و حبس متخلف که با گزارش مردمی اتفاق افتاد؛ زنگ هشدار برای افرادی است که سودای سوءاستفاده از طبیعت و سرمایه‌های خدادادی آن را دارند.

در این زمینه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران به خبرنگار ما می‌گوید: روز جمعه 13 اردیبهشت‌ماه باخبر شدیم که یکی از افراد سابقه‌دار در منطقه شکارممنوع «آریم»سوادکوه، 3 رأس کل را شکار کرده است، به همین دلیل از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان، نسبت به اجرای عملیات غیرمحسوس در مناطقی که احتمال عبور این فرد می‌رفت؛ اقدام شد.

متخلف سابقه‌دار محیط زیست به دام قانون افتاد/ شکار 3 رأس کل در «آریم» سوادکوه

مسلم آهنگری می‌افزاید: نهایتاً در ساعت 18 و 30 دقیقه روز جمعه توانستیم فرد متخلف را به همراه لاشه 3 رأس کل که سن آنها 2،4 و 6 سال بوده؛ به همراه یک قبضه اسلحه دوربین‌دار دستگیر کنیم، این فرد سابقه‌دار، بسیار زیرک بود و فکرش را نمی‌کرد به دام ماموران بیفتد.

وی با بیان اینکه فرد متخلف اهل سوادکوه و دارای شکارگاه بوده است، اظهار می‌دارد: این فرد با همکاری دوست خود به دنبال فروش لاشه کل بود، اما با حضور به‌موقع ماموران حفاظت محیط زیست نتوانستند به هدف خود برسند.

متخلف سابقه‌دار محیط زیست به دام قانون افتاد/ شکار 3 رأس کل در «آریم» سوادکوه

آهنگری با اعلام اینکه متخلف با قرار مجرمیت در زندان به سر می‌برد و قانون، میزان محکومیت کیفری او را مشخص می‌کند، می‌گوید: علاوه بر این، باید 300 میلیون ریال(برای هر رأس کل، 100 میلیون ریال) در وجه دولت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست پرداخت کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه در فصل زادآوری نباید به سمت حیوانات شلیک شود و به ویژه در مناطق حفاظت‌شده، تیراندازی و شکارممنوع، این تخلفات نابخشودنی‌ست، تصریح می‌کند: اقدام فرد متخلف با نسل‌کشی حیوانات فرقی ندارد، زیرا در فصل زادآوری قرار داریم، شلیک به سمت حیوان نر سبب استرس در حیوانات ماده می‌شود و به سقط جنین یا بهتر بگوییم نسل‌کشی حیوانات می‌انجامد.

متخلف سابقه‌دار محیط زیست به دام قانون افتاد/ شکار 3 رأس کل در «آریم» سوادکوه

وی در پایان با قدردانی از همکاری خوب دادستان سوادکوه در تشکیل و رسیدگی پرونده مذکور، از مردم خواست که هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست را به اداره حفاظت محیط زیست محل سکونت خود اطلاع دهند و مطمئن باشند که متخلفان در سریع‌ترین زمان برابر قانون دستگیر و مجازات می‌شوند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
0
0
خدا لعنت کنه اون آدمی که این بنده خدا رو فروخت، چرا محیط زیست به همچین آدمهایی مجوز سالانه نمیده مثل بعضی از کشورها ، همچین ادمهایی برای پول شکار نمیرن.
طرفدار محیط طیست و حقوق بشر
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
سوادکوهی - هر چند که این شخص نبایستی سه تا شکار یکجا تیر اندازی کنه اونم در این فصل اما کجاست عدالت که تو منطقه شکار ممنوع شرکت های شن وماسه دارن محیط زیست این شکار رو نابود میکنند چرا با اونا کاری ندارند؟؟؟
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
0
داداش پرچمت بالاست .ادم فروش ها به تخریب کوه و دستگاهای شن و ماسه هم توجه ویژه کنن .تف به هر چی ادم فروشه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار