دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
دبیر کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران:
شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی مازندران نزدیک شدند/ حل معضل پسماند در اولویت برنامه‌ها باشد
دبیرکارگروه راهبردی مدیریت پسماند و مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با ابراز گلایه‌مندی از وضعیت تخصیص اعتبارات بخش پسماند،هشدار داد که شیرابه زباله در مازندران نزدیک است که به آبهای زیرزمینی برسد و باید پیش از وقوع هر مشکلی، حل معضل پسماند در اولویت برنامه‌های این استان قرار بگیرد.

شیرابه‌ی پسماند به آب‌های زیرزمینی مازندران نزدیک شدند/ حل معضل پسماند در اولویت برنامه‌ها باشد

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حسینعلی ابراهیمی روز دوشنبه در نخستین نشست کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران در سال 98، با اشاره به اینکه روزانه حدود 3 هزار تن زباله در مازندران تولید می‌شود و هنوز نتوانستیم یک پروژه مناسب در حوزه پسماند راه‌اندازی کنیم، وضعیت پسماند در این استان را علیرغم تلاش‌های انجام‌شده، امیدوارکننده ندانست.

او همچنان از عدم اختصاص 1.3 میلیارد تومان به حوزه پسماند استان‌های شمالی در سال 97 گلایه‌مند است و ابراز امیدواری کرد که در بودجه سال 98، میزان 1000 میلیارد تومانی که به حوزه پسماند در سه استان گیلان، گلستان و مازندران اختصاص یافته است، تحقق یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بر تاکیدات قبلی خود مبنی بر اینکه هنوز معضل زباله در صدر مشکلات قرار ندارد معتقد است که اینهمه سال رفت و در بین اولویت‌های متعدد، خبری از پسماند این استان نبود و اگر بود، وضع امروز را نداشتیم.

ابراهیمی از وضعیت تفکیک زباله از مبدا و پروژه‌های پسماند رضایت ندارد و می‌گوید: شهرهای زیادی طرح تفکیک زباله از مبدا را با هزینه‌های بسیار پایین به خوبی انجام دادند، بعد از آغاز ساخت زباله‌سوزها در مازندران در برخی شهرها ساخت آن شروع شد و به نتیجه رسیدند یا حداقل‌ها را انجام دادند اما مازندران هنوز موفقیتی کسب نکرده است.

او با بیان اینکه «یک جای کار، گیر است و مشکل داریم»، از اعضای کارگروه پسماند خواست که موضوع پسماند را به موضوع دیگری گره نزنند و تلاش‌ها در یک حرکت و برای یک هدف باشد.

ابراهیمی نسبت به نفوذ شیرابه‌ها در آب‌های زیرزمینی هشدار داد و گفت: اگر شیرابه‌ها به منابع آبی زیرزمینی برسد چیز دیگری برای از دست دادن نداریم و اوضاع بدی خواهیم داشت.

او تاکید کرد که «طرح هست، ولی اگر کار را انجام ندهیم با مشکل بزرگی مواجه می‌شویم».

دبیر کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران تاکید کرد که باید پیش از اینکه شرایط بدی پیش آید به فکر چاره باشیم، منابع محدود است و تا زمانی که معضل زباله در اولویت نخست استان مازندران قرار نگیرد، پروژه‌های مربوط به آن یعنی کمپوست و زباله‌سوز را نمی‌توانیم به نتیجه برسانیم.

ابراهیمی در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای شهرداران، از آنها خواست که تلاش بیشتری به‌خرج بدهند و مطالبه‌گری در بخش پسماند را جدی بگیرند.

او همچنان تاکید دارد که هیچ مماشاتی در حوزه پسماند نخواهد داشت و اعلام کرد: دوستان(شهرداران)ی که در این بخش همکاری نکنند را معرفی می‌کنیم.

به گزارش آوای خزر، روزانه 3 هزار تن زباله در مازندران تولید می‌شود که برابر اعلام کارشناسان محیط زیست، حدود 60 درصد آن تبدیل به شیرابه می‌شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار