دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸

به گزارش آوای خزر، کلاهبرداری از خریدار یا فروشنده یک کالا در فضای مجازی، اتفاقی است که می‌تواند لذت یک خرید آسان و بی‌‏دغدغه را به دردسر تبدیل کند. این اتفاق در رابطه با کالاهایی که از سوی افراد حقیقی در فضای مجازی آگهی می‌‏شوند، بیشتر رخ می‌‏دهد زیرا امکان پیگیری آن تقریبا صفر است. پس بهتر است هنگام معامله با افراد، چه به عنوان خریدار و چه به عنوان فروشنده، به پنج نشانه‏ رایج در آگهی‌‏هایی که با هدف کلاهبرداری منتشر می‏‌شوند، توجه کنید تا از دردسر و ضرر و زیان دور بمانید. در این مطلب با پنج شیوه رایج که برای کلاهبرداری از «خریداران کالاها» به کار گرفته می‌‏شود، آشنا شوید. 

 

1) درج  قیمت پایین‏تر از عرف بازار

 در این شیوه عکس قابل قبولی از یک کالا با قیمتی پایین‏‌تر از عرف بازار آگهی می‏‌شود. اما قیمت پیشنهادی، نشان از یک مشکل دارد: یا کیفیت کالا با آنچه در عکس نمایش داده شده است قابل مقایسه نیست یا اصلا کالایی برای فروش وجود ندارد و هدف دریافت وجه از افراد مشتاق به خرید ارزان است. در این موارد ممکن است به جای عکس واقعی کالا از عکس ژورنالی یا عکس کالا در محیطی موجه استفاده شود که با توجه به قیمت، خریداران را وسوسه می‏‌کند.

 

2) دریافت هزینه ارسال قبل از هزینه کالا

ممکن است یک فروشنده با خریدار بر سر این موضوع به توافق برسد که کالا را برای او ارسال کند تا بعد از بازدید هزینه‌‏اش را دریافت کند. اما برای انجام این کار از مشتری هزینه ارسال را مطالبه می‏‌کند. در این روش اصلا بعید نیست بعد از پرداخت هزینه ارسال، هیچ‌گاه کالایی به دست خریدار نرسد و تنها هزینه ارسال است که از جیب مشتری می‌‏رود.

  همچنین ممکن است فروشنده‌‏ای به خریدار بگوید کالایی که آگهی کرده در شهر دیگری است و اگر خریدار تمایل دارد، می‌تواند هزینه آن را پرداخت کند تا محصول برایش ارسال شود. شیوه رایج دیگر این است که فروشنده اعلام می‏‌کند هزینه ارسال را خودش پرداخت می‏‌کند اما تمام یا بخشی از هزینه کالا را مطالبه می‏‌کند. در این روش نیز احتمال خسارت دیدن خریدار بسیار بالا است.

 

3) فرصت‌‏های ویژه ساختگی

به نمایش گذاشتن شرایط بسیار جذاب از دیگر روش‏‌هایی است که افراد را به خرید کالاهایی تشویق می‏‌کند که یا وجود ندارد یا با آنچه شرح داده شده است تفاوت کیفیتی بسیاری دارد. برای مثال فروش ویژه به علت مهاجرت یکی از شگردهای رایج برای کلاهبرداری است. در این شیوه با تاکید بر اینکه خریدار زمان زیادی برای خرید ندارد، فرد کلاهبردار به اهداف خود می‌‏رسد.

 

4) درخواست بیعانه

در این روش که در موارد گزارش شده از کلاهبرداری‌‏ها بسیار مشاهده می‌‏شود، فروشنده از قرار حضوری خودداری و وانمود می‏‌کند مشتری‌‏های بسیاری پای آگهی نشسته‌‏اند. به این ترتیب فرد کلاهبردار فضا را طوری ترتیب می‌‏‏دهد که خریدار برای از دست ندادن فرصت با پرداخت بیعانه موافقت می‏‌کند. اما در این موارد معمولا بعد از دریافت بیعانه، گوشی شخص فروشنده برای همیشه از دسترس خارج می‌‏شود.

چند توصیه مهم!

 با توجه به این پنج شیوه رایج در کلاهبرداری، بهتر است اگر قصد دارید کالایی را با قیمت مناسب از نیازمندی‌‏های آنلاین تهیه کنید، حتما کالای آگهی شده را به صورت حضوری ببیند و بعد اقدام به پرداخت پول کنید. همچنین هیچ‌گاه واتس‏اپ یا تلگرام را برای مکالمه یا دریافت لینک پرداخت، جایگزین فضای چت در اپلیکیشن‌‏ها و سایت‌‏های آنلاین خرید و فروش، نکنید.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار