دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
مسوول سابق حفاظت از میانکاله اعلام کرد
کشف و ضبط ۹۱۴ سلاح شکاری در میانکاله طی ۱۰ سال
مسوول سابق حفاظت از پناهگاه حیات وحش میانکاله گفت: ۹۱۴ قبضه سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز در مدت ۱۰ سال خدمت خود در این سمت، از متخلفان شکار و صید در میانکاله کشف و ضبط شد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، علیرضا یخکشی روز یک‌شنبه در مراسم معارفه نخستین رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۰ مسئولیت حفاظت از پناهگاه حیات وحش میانکاله را برعهده داشته است، از حمایت مدیرکل محیط زیست مازندران، رئیس اداره محیط زیست بهشهر، و همکاران ستادی و شهرستانی خود قدردانی کرد و به ارائه گزارشی از عملکرد ۱۰ ساله‌اش در پناهگاه میانکاله پرداخت.

وی با یادآوری وسعت ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتاری زیست‌کره میانکاله که در دو استان مازندران و گلستان واقع شده و مدیریت یکپارچه آن در اختیار مازندران است، افزود: به عنوان مسئول حفاظت از این اکوسیستم منحصربه‌فرد با همکاری مأموران اجرایی مستقر در پناهگاه حفاظت و حراست از این عرصه‌های طبیعی را با تمام توان انجام داده‌ام.

یخکشی که از امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه به‌عنوان رئیس اداره پارک ملی "پابند" مشغول خدمت است، درباره اقدامات ۱۰ ساله خود در میانکاله اظهار کرد: پایش مستمر پناهگاه اعم از آبی و خشکی، دستگیری متخلفان شکار و صید، کشف و ضبط ۹۱۴ سلاح شکاری غیرمجاز و مجاز از متخلفان، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی و جلوگیری از قطع درختان، رفع تصرفات عدوانی و اجرای حکم رفع تصرف به مساحت ۴۰ هکتار از اراضی ملی، ازجمله این اقدامات است.

این محیط‌بان ادامه داد: اجرای حکم قلع و قمع و تخریب ۳۴ باب بنای غیرمجاز و جلوگیری از ورود هرگونه مصالح سخت به داخل میانکاله، نظارت بر اجرای پروژه‌های مربوط به احیای تالاب ازجمله لایروبی کانال‌ها و نهر‌های منتهی به تالاب به طول ۷.۵ کیلومتر، حفر کانال به طول ۸ کیلومتر جهت تثبیت پناهگاه میانکاله، جلوگیری از ورود غیرقانونی افراد به داخل میانکاله باتوجه به خشک‌شدن ۳۰ درصد از اراضی تالاب، مشارکت دادن جوامع محلی در قالب هیئت امنا جهت ورود بازدیدکنندگان به داخل پناهگاه، و انجام ممیزی دامداری‌ها برای نخستین‌بار با همکاری منابع طبیعی، و ساماندهی برداشت انار از دیگر اقداماتی بود که طی مدت خدمت او در میانکاله انجام شده است.

کشف و ضبط 914 سلاح شکاری در میانکاله طی 10 سال

یخکشی با اشاره به یکی از مأموریت‌های پایش میانکاله و خلیج گرگان همراه با برخورد قانونی با متخلفان شکار و صید که با استفاده از قایق‌های تندرو مبادرت به شکار و صید غیرمجاز داشتند، اشاره‌ای نیز به مجروح شدن خود در منطقه آشوراده داشت.
 
وی از مدیرکل محیط زیست مازندران، رئیس اداره محیط زیست، فرماندار، دادستان، دستگاه‌های امنیتی و قضایی بهشهر و همچنین همکاران خوب و مهربان خود که در این مدت با او همکاری داشتند، قدردانی کرد.

رئیس اداره پارک ملی پابند در پایان سخنان خود از حسن انتخاب و شایسته ریاست سازمان و مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در انتصاب آقای علی کلانه به عنوان رئیس ذخیره‌گاه میانکاله قدردانی، و با آرزوی موفقیت برای همکارش، مسوولیت جدید را به او تبریک گفت.

به گزارش آوای خزر، در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات علیرضا یخکشی، حکم انتصاب علی کلانه به امضای  عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست به عنوان نخستین رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله از سوی علیرضا نجیمی مشاور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به ایشان تقدیم شد. همچنین آقای یخکشی نیز حکم انتصاب خود به عنوان ریاست اداره پارک ملی پابند را از آقای نجیمی دریافت کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار