دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
در راستای کمک به محیط زیست صورت گرفت؛
آغاز طرح تفکیک زباله از مبدأ و تولید کمپوست از زباله در شهر
طرح تفکیک زباله از مبدأ و تولید کمپوست از زباله‌تر در شهر فریم شهرستان ساری با حضور مسوولان شهرستانی، شهری و محلی استارت خورد.
به گزارش آوای خزر از ساری، شهرداری فریم به عنوان متولی قانونی مدیریت پسماند‌های خانگی در این شهر با کمک و حمایت اعضای شورا، طرح تفکیک پسماند از مبدأ و تولید کمپوست از زباله‌تر را به پیمانکاری "شرکت شهاب صنعت نمونه سبز گستر" افتتاح کرده است.

در این طرح، مخازن تفکیک و نایلون‌های رنگی به شهروندان اهدا شده است؛ نایلون سبز برای زباله‌تر (اضافه غذا و تفاله چای و پوست میوه و غیره)، نایلون زرد رنگ برای زباله‌های عفونی و خطرناک خانگی (ماسک، پوشک بچه و غیره) و اهدای کیسه جامبو آبی رنگ برای خرید نقدی پسماند خشک (شامل کاغذ، پلاستیک، فلز و شیشه با خودروی موزیکال از درب منازل) است.

در طرح تفکیک زباله از مبدأ آموزش چهره به چهره به خانوار در اولویت قرار دارد تا شهروندان به مشارکت در این طرح ترغیب شوند، مراسم افتتاح طرح تفکیک پسماند از مبدأ و تولید کمپوست از زباله‌تر در شهر فریم امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه با حضور دکتر ناصحی معاون برنامه‌ریزی و توسعه و رییس حراست فرمانداری شهرستان ساری، همچنین مهندس علی‌پور بخشدار دودانگه، مهندس ذلیکانی شهردار، اعضای شورای اسلامی و مسئولان ادارات شهر فریم و تعدادی از دهیاران بخش دودانگه برگزار شد.

بازدید از مزرعه کمپوست مجموعه شهاب صنعت نمونه سبز گستر در بخش دودانگه و شهر فریم نیز با حضور شرکت‌کنندگان در مراسم انجام شد.

شهرداری فریم با تأکید بر شعار "هر روز، روز زمین پاک است" طرح زیست‌محیطی (طرح تفکیک پسماند از مبدا و تولید کمپوست از زباله تر) را از منزل یک خانواده شهید در شهر فریم آغاز کرده است و به پدر و مادر شهید در کنار آموزش چهره به چهره، لوازم مورد نیاز برای اجرای طرح را تقدیم کردند (مخازن و کیسه جامبو و نایلون‌های زباله رنگی).
 
انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها