دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران تشریح کرد
رشد فزاینده‌ی آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران از گروه دارویی تأمین - شستا
مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران گفت: افزایش توانمندی و کیفیت شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران از گروه دارویی تأمین – شستا در تولید آنتی‌بیوتیک‌ها و نوسازی خطوط و راه‌اندازی پروژه‌ها یک افتخار ملی در صنعت غذا و داروی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر، مهندس سید احمد موسوی در پیامی با بیان اینکه مأموریت شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران از گروه دارویی تأمین – شستا، تولید و تأمین مواد مؤثره دارویی آنتی‌بیوتیکی و غیر آنتی‌بیوتیکی است، از افزایش ظرفیت تولید محصولات اصلی شرکت طی سه سال گذشته خبرداد.

وی در ادامه گفت: برای مثال؛ ظرفیت تولید آموکسی‌سیلین از ۴۵۰ تن در سال ۹۷، به ۸۰۰ تن در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته و ۲ برابر شده است. همچنین ظرفیت تولید سفالوسپورین‌ها در همین دوره زمانی حدودا" ۵۰ تن افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران از گروه دارویی تأمین – شستا البته این موضوع را یادآور شد که به‌دلیل محدودیت‌های ارز تخصیصی در سال ۹۹، رشد فروش و سودآوری شرکت متناسب با ظرفیت‌های ایجاد شده نبود.

موسوی بیان کرد: در مجموع حدود۱۵۰ تا ۲۰۰ تن ظرفیت تولید محصولات عمومی (شامل آزیترومایسین، والزارتان، آسیکلوویر، کوئتیاپین، سیتا گلیپتین و ...)  در واحدهای راه‌اندازی شده و یا در حال افتتاح ایجاد شده است.

وی اعلام کرد: رشد فروش محصولات این شرکت در سال‌های ۹۸ و ۹۹ نسبت به سال‌های قبل‌تر به ترتیب ۶۴ و ۳۵ درصد، و در همین دو سال نسبت به سال‌های قبل آن (یعنی ۹۷ و ۹۸) به ترتیب ۲۰۷ و ۲۵ درصد بوده است .

مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران از گروه دارویی تأمین – شستا با بیان اینکه ما در توسعه محصولات جدید و حلال‌ها دو مسیر را طی کرده‌ایم، افزود: اول اینکه طی سال‌های گذشته علاوه بر تولید محصولات قبلی، تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید، و همچنین گروه‌های دارویی دیگر همچون قلبی و عروقی، آنتی ویروس اعصاب و روان، آنتی دیابتیک‌ها هم در دستور کار جدی قرار داشت که برخی از آن‌ها شامل آزیترومایسین، والزارتان، آسیکلوویر، کوئتیاپین،سیتا گلیپتین به مرحله تولید صنعتی رسیده است و برخی دیگر در مرحله آزمايشي نیمه صنعتی و صنعتی است که برای نمونه می‌توان از لوتیر استام، تیکاگرلور و حداقل ۱۰ محصول دیگر را نام برد.

رشد فزاینده‌ی آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران از گروه دارویی تأمین - شستا

دکتر موسوی ادامه داد: دوم اینکه باید از تولید حلال‌ها به‌عنوان دیگر برنامه توسعه محصول شرکت نام ببرم که در همین رابطه در حال حاضر حلال DMM در دو گرید (۹۲ و ۹۸ درصد) تولید و قابل عرضه به صنایع مختلف است و همچنین تولید حلال‌های متیل‌استات و اتیل‌استات در فاز صنعتی بررسی و تولید خواهد شد.

وی همچنین درخصوص پروژه‌های بهینه‌سازی و توسعه در شرکت نیز اظهار داشت که در ۳ سال گذشته، اهتمام بسیار جدی بر بهینه‌سازی ساختار واحدهای پشتیبانی تولید و همچنین توسعه و بهینه‌سازی واحدهای تولید وجود داشته است که برخی از پروژه‌ها انجام شده، و یا در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران از گروه دارویی تأمین – شستا درباره پروژه بهینه‌سازی واحد پشتیبانی تولید بیان کرد: خرید و نصب سیستم RO جهت تولید آب مورد نیاز کارخانه (سیستم قبلی رزینی و مربوط به بیش از ۲۰ سال قبل بود)، خرید و نصب و راه‌انداری چیلر اسکرو، با ظرفیت ۲۵۰ تن جهت جبران کمبود تن تبرید کارخانه، خرید، نصب و راه‌اندازی سیستم تولید نیتروژن گازی در حجم بالا PSA جهت مصرف در فرآیندهای تولید و سیستم‌های ابزار دقیق، و بازسازی ۲ دستگاه کمپرسور هوای فشرده ۲۰۰ کیلووات ازجمله پروژه‌های بهینه‌سازی واحد پشتیبانی تولید هستند.

دکتر موسوی همچنین اعلام کرد: پروژه توسعه و بازسازی اتاق تمیز واحد پنی سیلین‌های آنزیماتیک(آموکسی سیلین، آمپی سیلین، 6APAو .....) که در سال ۹۸ شروع و در تابستان ۹۹ به اتمام رسید نیز از دیگر پروژه بهینه‌سازی واحد پشتیبانی تولید بوده است.

وی ادامه داد: با اتمام این پروژه ظرفیت تولید ۸۰۰ تن آموکسی در سال ایجاد شد و همچنین گواهینامه GMP این خط از  سازمان غذا و دارو دریافت شد.

رشد فزاینده‌ی آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران از گروه دارویی تأمین - شستا

مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران از گروه دارویی تأمین – شستا اظهار داشت: پروژه توسعه و بازسازی اتاق تمیز واحد عمومی با حجم بالا در سال ۹۹ آغاز شده است و تا پایان شهریور ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید. در این واحد ظرفیت تولید ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن محصولات جدید شرکت (آزیترومایسین، والزارتان،  کوئتیاپین، آسیکلوویر و ....) با اخذ گواهینامه GMP فراهم خواهد شد.

وی به پروژه‌های در دست اقدام سال ۱۴۰۰ نیز اشاره و عنوان کرد: پروژه توسعه و بهینه‌سازی اتاق تمیز سفالوسپورین‌ها (سفالکسین، سفیکسیم و ...) در مهرماه ۱۴۰۰ شروع شده است و تا تابستان ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید. با اتمام آن علاوه بر افزایش ظرفیت تولید سفالوسپورین‌ها تا ۲۰۰ تن در سال، گواهینامه GMP هم بر اساس آخرین استانداردها دریافت خواهد شد.

دکتر موسوی از آغاز پروژه بهینه‌سازی ساختار انبار مواد (مواد اولیه و محصول) خبرداد و پیش‌بینی کرد که تا پاییز ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: پروژه ستادی بهینه‌سازی خطوط انتقال سیالات کارخانه نیز در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ انجام خواهد شد و همچنین پروژه ستادی خرید و نصب دیزل ژنراتور نیز از پروژه‌های در دست اقدام این شرکت است.

مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران از گروه دارویی تأمین – شستا در پایان سخنان خود از حمایت‌های شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تی‌پی‌کو) و شستا که در اجرای پروژه‌های متعدد و افزایش توان تولید شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران، کمک‌حال و یاری‌رسان بوده‌اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار