دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

به گزارش آوای خزر، به نقل از اسپوتنیک، اولگا کوبورلاوا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای به تفاوت بین خربزه و هندوانه و فواید آن پرداخت؛ کدام یک از غذاهای محبوب تابستانی دارای کالری بیشتری است و کدام حاوی ویتامین‌های بیشتر است که برای سلامتی ارزش بیشتری دارد.

وی گفت: خربزه حاوی ۳۵ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم است، در حالی که مقدار کالری هندوانه فقط ۲۵ است. خربزه شکم سیرکن است: مقدار بیشتری فیبر غذایی دارد، که برای عملکرد پایدار روده مهم است. به‌ویژه فیبر بدن را تمیز می‌کند و کلسترول را تثبیت می‌کند. هر گرم خربزه، حدود ۰.۹ گرم فیبر غذایی است، در حالی که در هندوانه - حدود ۰.۴ گرم (برای یک بزرگسال، میزان فیبر در روز ۲۵-۳۵ گرم است) است.

به گفته این متخصص، خربزه حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به هندوانه است. صد گرم خربزه حاوی حدود ۳۶ میلی‌گرم ویتامین C است، در حالی که هندوانه حاوی حدود هشت میلی‌گرم است. این بدان معنی است که شما برای تأمین نیاز روزانه اسید اسکوربیک، که برای بزرگسالان ۷۰-۱۰۰ میلی‌گرم است، فقط ۲۰۰ گرم خربزه بخورید برای بدن کافی است. ویتامین C نه‌تنها برای ایمنی مهم است و اثر مفیدی روی پوست دارد.

این متخصص تغذیه در ادامه افزود: هندوانه حاوی لیکوپن است، ماده‌ای که هنداوانه را رنگ قرمز می‌نماید. این یک آنتی‌اکسیدان است که خطر تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد استفاده از لیکوپن می‌تواند افسردگی، اضطراب و حتی کاهش درد مفاصل را کاهش دهد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: