دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
چکیده‌ای از دومین نشست شورای اداری مازندران در سال 98
استاندار مازندران: ظرفیت استقرار صنایع آب‌بر در مازندران وجود دارد
استاندار مازندران گفت: ظرفیت استقرار صنایع آب‌بر در مازندران فراهم است، در بخش پتروشیمی و فولاد نیاز به ملاحظات زیست‌محیطی است اما حداقل می‌توانیم آن را برای صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و فولاد انجام دهیم که قول مساعدت از سوی محیط زیست داد شده است.

استاندار مازندران: ظرفیت استقرار صنایع آب‌بر در مازندران وجود دارد

به گزارش خبرنگار آوای خزر از ساری، دومین نشست شورای اداری استان مازندران در سال 98 عصر امروز یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه در ساختمان استانداری برگزار شد، در این دورهمی اداری، ابتدا حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به مناسبت‌هایی ازجمله روزه موزه و میراث فرهنگی، روز صنایع دستی، سوم خرداد، روز قدس و روز فطر اشاره کرد و خواستار اجرای برنامه‌های مناسب و باشکوه در این روزها شد.

***

با توجه به تالیف دانشنامه تبری، جهانگیر نصر اشرفی یکی از مولفان این کتاب با حضور در نشست شورای اداری استان، گفت: این کتاب، بالغ بر 2 میلیون و 400 هزار ساعت وقت هنرمندان و پژوهشگران را گرفته و یک کار ملی است؛ در واقع از همه دانشمندان و دانشوران اعم از داخلی وخارجی درباره مازندران قدیم و تبرستان به صورت کتبی و شفاهی بهره گرفتیم.

در 5 جلد رحلی به دو زبان فارسی و لاتین نگاشته شد، قیمت آن 970 هزار تومان است، دارای صفحات تقریباً رنگی است، در بخش اول یا دیباچه به معرفی خود دانشنامه پرداختیم، کتابی که 11 هزار مدخل و 2 هزار و 400 موضوع دارد، 120 هزار عکس حاصل تلاش 90 عکاس در دانشنامه به چاپ رسیده. این دانشنامه دارای 1234 مولف است و دانشوران زیادی طی یک دهه در کارگروه‌های مختلف اعم از هنر، کشاورزی، اجتماعی و ... برای تالیف کتاب، فعالیت داشتند.

در این کتاب تاریخ، فرهنگ، سیاست و هر آنچه که مربوط به مازندران است به رشته تحریر درآمده است و یک مرجع مهم برای آنهایی است که به دنبال تحقیق در مورد تاریخچه مسائل مختلف استان هستند.

***

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این نشست با اشاره به کار بزرگی که برای خلق این اثر صرف شده است، آن را یکی از خلاءهایی دانست که داشته و داریم و باید آن را ارج بنهیم و مورد استفاده قرار بدهیم.

او دانشنامه تبری را یک اثر قابل اتکا و منبع اسنادی محکمی برای استان دانست و از همکاران خود در دستگاه‌ها خواست این کتاب را خریداری کنند.

***

استاندار مازندران در دومین نشست شورای اداری استان از بانک‌ها خواست تا نقش اساسی خود در رونق اقتصادی را انجام دهند، سال تولید یک اسم تزئینی نیست باید بدانیم صنایع استان چه می‌کنند و چه تعداد شغل ایجاد شد.

او در بخشی از سخنان خود با اشاره به بازرسی‌های موثر در حوزه فعالیتهای اقتصادی و مسائل کار و کارگری در استان گفت: 2 تا 3 هزار تبعه خارجی (بیشتر افغانی) را در مازندران بویژه در حوزه غرب و مرکز استان داریم که عملا از فرصت‌های شغلی این استان استفاده می‌کنند.

برخی‌ها می‌گویند؛ کارگران افغانی مانند تراکتور کار می‌کنند اما کارگران استان از عهده چنین کاری برنیامده یا به طرف آن نمی‌روند؛ اما این حرف‌ها صحیح نیست، حتی کارگران افغانی نیز بعنوان انسان حق دارند در ساعات مشخصی کار کنند و نباید از آنها بهره‌کشی کرد. قانون کار نیز مشخص است.

شناسایی اتباع خارجی و پس‌گرفتن این ظرفیت‌های اشتغال و در اختیار افراد بومی قرار دادن، گامی در جهت اشتغالزایی است. ما به اندازه کافی نیروی کار قوی در مازندران داریم و نیازی به حضور اتباع بیگانه نداریم.

حسین‎زادگان از صنایع محرک که توسعه و پیشران استان هستند گفت و اینکه ظرفیت ایجاد صنایع آب‌بر مانند پتروشیمی و فولاد در این استان فراهم است البته ملاحظات زیست‌محیطی دارد که حداقل در سطح صنایع پایین‌دست پتروشیمی و فولاد می‌توان کاری را انجام داد.

حریم ۶۰ متری سواحل باید براساس قانون آزاد شود و هیچ کس نمی تواند از این قانون سرپیچی کند و فقط استثنائاتی در مورد نیروهای نظامی و امنیتی وجود دارد، که باید از مسیر قانونی انجام شود.

مصوبات کارگروه‌ها لازم‌الاجراست؛ برخی دستگاهها مصوبات را جدی نمی‌گیرند یا کامل اجرایی نمی‌کنند یا بهانه‌های بنی اسرائیلی می‌آورند یا تفسیر حقوقی می‌کنند. در اجرای مصوبات اگر و مگر نداریم و باید انجام شوند.

استاندار مازندران همچنین از بانکهای خصوصی خواست تا سهم خود را در پیسرفت استان اعلام کنند، پول آنها از سپرده‌های مردم است، برخی از این تسهیلات 18 درصد، گویا از 180 درصد هم بیشتر است! اگر این موسسات خیری برای مازندران نداشتند نام آنها را اعلام می کنیم چون در استان به اندازه کافی بانک دولتی داریم و تسهیلات می دهند.

***

رئیس شورای اداری مازندران گفت: سیل هنوز تمام نشده، فقط آب کم شده است دستگاههای حمایتی و اجتماعی باید پای کار باشند، مشکلات اقتصادی و روحی روانی که بر مردم رفته فراوان است.

برای مازندران پاک همه باید دست به دست هم بدهیم، "بیرجند" شهری است که نه سطح آب آن بالاست و نه مانند مازندران گردشگر دارد، در نظر داریم که مسئولان مازندران را به این شهرستان ببریم تا بازدید داشته باشند، اکنون کناره‌های جاده در مازندران تمیز نیست. راهداری و فرماندار و سازمان بازرسی باید ورود پیدا کند.  صدا و سیما و سایر رسانه‌ها باید یک پویش مردمی ایجاد کنند.

استاندار مازندران: ظرفیت استقرار صنایع آب‌بر در مازندران وجود دارد

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال باید تعداد کشته‌ها(غرق‌شدگان) دریا بسیار کمتر از سال قبل باشد، نه اینکه دو نفر کم بشود و بگوییم 20 درصد کاهش داشتیم! طرح دریا و مسئولیت‌های آن فرابخشی است. همه باید پای کار باشند.

***

به گزارش آوای خزر، با عنایت به تاکیدات وزیر کشور و استاندار مازندران درباره نماز و ضرورت توجه به آن در سطح استان گزارشی از سوی حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان ارائه شد.

وی از ملازمه نماز و حکومت با یکدیگر و کاهش آسیب‌ها ، بلایا و بدی‌ها گفت و اینکه طبق قرآن اگر بخواهیم سبک و سیاق دینی را در جامعه پیاده کنیم نیاز به اقامه فریضه نماز و توجه به آن داریم. 

تفاهمنامه‌هایی با 96 دستگاه اجرایی درباره نماز به امضا رسیده که ازجمله شامل توجه به شورای اقامه نماز، مکان نمازگزار(پیشانی یک اداره باید نمازخانه باشد)، اختصاص 20 دقیقه از ظهر به نماز، عدم برگزاری جلسات در وقت نماز، توجه به نماز در مدارس، تشکیل نماز جماعت با حضور امام جماعت سازمان و توجه به حق‌القدم آنها ، اختصاص میدان یا محلی به نام نماز در شهرستان‌ها و تنظیم سند بنیادین برای عملیاتی شدن نماز در مراکز آموزشی استان است.

***

از آنجا که در آستانه سی و هفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر قرار داریم؛ سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در این جلسه  اشاره‌ای به راه‌اندازی دبیرخانه کنگره شعر و ادبیات دفاع مقدس در مازندران داشت.

عطرافشانی مزار شهدا، صبحگاه قرآنی، شرکت بسیجیان در نماز جمعه، سخنرانی پیشکسوتان رزمنده در مراسمات و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌هایی است که در این روز برگزار می‌شود.

حدود 6 هزار رزمنده در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار