دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
کارشناس سیاست خارجی در گفتگویی به بررسی اهمیت برقراری آرامش در کشور و پرهیز از رفتار تشنج آمیز در آستانه تشکیل دولت جدید پرداخت.

به گزارش آوای خزر، رضا نصری کارشناس سیاست خارجی به اشاره به تحرکات جبهه پایداری بیان کرد که دولت رئیسی باید نسبت به این اقداماتی که رنگ و بوی تندروی دارد اگاه باشد تا در دام تندروهای آمریکایی نیفتد خاطرنشان کرد:لازم است دولت رئیسی به صورت جدی مانع اقداماتی در داخل کشور شود که وجهه ایران را نزد افکار عمومی جهان لکه‌دار می‌کند و به جریان ایران‌ستیز مجال می‌دهد به بهانه آن فضای تعامل و دیپلماسی را مسموم سازد. در واقع، اقداماتی از قبیل محدودسازی اینترنت و تحدید جریان اطلاع‌رسانی - جدا از آسیب‌هایی که فی‌النفسه در بر دارد - این پیام را به جهان مخابره می‌کند که دولت جدید با یک سیاست مقابله‌جویانه وارد میدان شده، می‌خواهد آرایش جنگی بگیرد، انتظار تشدید تحریم‌ها را دارد و از این رو قصد دارد برای پیش‌گیری از بحران‌های اجتماعی از هم‌اکنون فضای رسانه‌ای را محدود و تحت مدیریت قرار دهد. طبیعتاً، لازم است آقای رئیسی در مقابل این اقدامات غیر ضروری - که جامعه را در بحبوحه جنگ اقتصادی - ملتهب و دل‌آزرده می‌کند با قاطعیت بایستد و اجازه ندهد فضای کشور بیش از این متشنج شود. در واقع، هر چقدر فضای داخلی آرام باشد، هر چقدر دولت متکی به پشتوانه مردمی باشد و هرچقدر صحنه سیاسی با ثبات جلوه کند، دست مذاکره‌کننده نیز برای تامین منافع کشور بازتر و موقعیت‌اش قوی‌تر خواهد بود.

نصری در نهایت به دولت رئیسی پیشنهاد داد که لازم است دولت رئیسی از بدنه کارشناسی دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه و نهادهایی چون سازمان انرژی اتمی به خوبی صیانت کند. متاسفانه در ایران رسم است با تغییر هر دولت، بدنه کارشناسی و متخصصین دستگاه‌های اجرایی نیز دستخوش تغییر می‌شود. این رسم نامطلوبی است که تا کنون ضررهای زیادی متوجه کشور کرده است. دیپلمات‌های حرفه‌ای و با تجربه - که به پرونده‌ها مسلط هستند - از بزرگ‌ترین سرمایه‌های هر کشور هستند. تغییر آن‌ها با تغییر دولت مانند این است که با تغییر دولت کوماندوها و تکاورهای نیروهای مسلح را بخاطر ملاحظات جناحی از کار برکنار کنیم!اگر چنین اتفاقی رخ دهد، نه تنها پیام خطرناکی درمورد نحوه مدیریت سیاست خارجی به جهان مخابره کرده‌ایم بلکه کارآمدی دستگاه دیپلماسی را نیز خدشه‌دار کرده‌ایم و دولت را در جنبه‌های فنی مذاکره دچار معضلات فراوان ساخته‌ایم.

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار