دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
لذت خوردن نانی که حاصل دسترنج خودمان است، بسیار دل­چسب‌تر به نظر می‌رسد.

به گزارش آوای خزر، از زمان‌های قدیم در ایران می‌گفتند: "نان همه چیز است"؛ و آن‌ها درست می‌گفتند. اما آیا واقعاً می‌توان نان را خریداری نکرد؟ 

 

چگونه در خانه نان بپزیم

 

چرا نان خانگی یک راه حل خوب در هنگام قرنطینه است؟
اگر خرید نان غیر بهداشتی می‌شود و بهتر است بیرون رفتن از خانه را محدود کنید، این سؤال به شدت ایجاد می‌شود که چگونه خودتان نان‌هایی را تهیه کنید که برای مدت طولانی ذخیره شود. در اوقات دشواری که در حال حاضر ما آن را تجربه می‌کنیم، نانوایان تجربیات خود را با ما در میان گذاشتند و گفتند چگونه می توان نان خانگی را در یک اجاق ساده پخت، که حتی بدون قرار دادن در یک کیسه پلاستیکی، ۴-۵ روز تازه بماند. این نان خانگی است که نه تنها برای سلامتی مضر نیست بلکه ماده مغذی بیشتری نیز دارد و به سرعت خراب نمی‌شود. در قرنطینه، وقت آزاد زیادی داریم، اما برای پخت نان خانگی در فر زمان زیادی لازم نیست. فر نبود داخل پلوپز هم می‌توانید نان را آماده کنید.

چگونه خمیر مایه خانگی یا مخمر درست کنیم؟
در یک کاسه ۱۰۰ گرم آرد را با ۱۰۰ میلی گرم آب مخلوط می‌کنیم (برای دقت یک فنجان اندازه گیری انتخاب کنید) کاسه را با یک حوله می‌پوشانیم. در خمیر حاصله، در یک روز به دلیل آب اضافه شده، مخمر ظاهر می‌شود که از قند‌های موجود در آرد تغذیه می‌کند.

 

چگونه در خانه نان بپزیم

 

هنگامی که روز تمام شد، خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و نصف آن را در یک کاسه دیگر قرار دهید. در هر خمیر در هر کاسه، ۱۰۰ گرم آرد دیگر و ۱۰۰ میلی گرم آب اضافه کنید؛ و سپس در روز‌های بعد می‌توانیم، در صورت تمایل، تعداد کاسه‌های خمیر را به همین صورت افزایش دهیم.

چگونه خمیر مایه را امتحان کنیم؟
وقتی چندین روز از تخمیر گذشت (حداقل ۵ روز)، باید قبل از تهیه نان بدانید که آیا خمیر مایه صددرصد آماده است یا خیر. برای بررسی، باید یک مقدار کوچک از خمیر مایه را در یک کاسه آب قرار دهید. اگر مخمر کاملاً آماده شود، آنگاه روی سطح آب شناور می‌شود.

 

چگونه در خانه نان بپزیم

 

اگر این شرایط برآورده شود، ما به پخت نان در فر ادامه می‌دهیم.

چگونه می‌توان نان خانگی را پخت؟
برای پخت نان خانگی در فر، به یک کیلوگرم آرد گندم، ۶۵۰ گرم آب، ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم مخمر خانگی، ۲۰ گرم نمک و ۲۰ گرم شکر نیاز داریم.

 

چگونه در خانه نان بپزیم

 

در صورت تمایل می‌توانید از دانه کنجد، دانه آفتابگردان، دانه کتان، و هر چیز دیگری از دانه‌های مورد علاقه خود به خمیر اضافه کنید. تمام این مواد با خمیر مخلوط می‌شوند، نان‌هایی به هر شکلی که دوست دارید شکل می‌گیرند و حدود نیم ساعت در فر پخته می‌شوند.

چگونه خمیر مایه اضافی را ذخیره کنیم؟
‌می‌خواهید آن را ذخیره کنید، فقط لازم است که خمیر حاصل را در یک کاسه که از قبل با کره چرب کرده اید قرار دهید و روی آن را آرد بپاشید، با سلفون پوشانده و در یخچال قرار دهید (نه در فریزر!). خمیر مایه بدون از بین رفتن خواص حدود ۵ روز در یخچال قابل نگهداری است.

چگونه نان‌های خانگی را به درستی نگهداری کنیم؟
دو گزینه برای ذخیره نان خانگی.  ۱ - می‌توانید آن را به قطعات تقسیم کرده و در فریزر و یخچال فریز کنید. ۲ - نان را در یک حوله آشپزخانه یا کیسه پارچه‌ای نگه دارید. پارچه نان را بهتر ذخیره می‌کند تا در کیسه‌های پلاستیکی نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار