دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
یادداشت/روح اله صالحی
صیانت از حقوق مردم!؟
صیانت از حقوق مردم به چه قیمتی؟ چرا نمایندگان مجلس از حقوق مردم در حوزه اقتصاد اعم از تولید، توزیع و مصرف سخن نمی گویند و قوانین مربوطه را به فراموشی می سپارند و بر نقایص و تخلف آن در حوزه اجرا و نظارت اقدامی نمی کنند؟!

آوای خزر - روح اله صالحی: مردم زمانی که بعنوان رعیت مطرح می شوند با مردمی که شهروند می باشند متفاوت هستند. مردم ایران از دید نمایندگان مجلس رعیت هستند نه شهروند، صغیر هستند نه کبیر، ناتوان در تشخیص هستند نه رشید.
شهروند دارای حقوق است و حاکمان مکلف به حراست از حقوق شهروندان. البته حاکمان نیز دارای حقوق هستند اما رعایت ان از طرف مردم مشروط به انجام تکلیف حاکمان در مقابل حقوق مردم می باشد.

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی توسط نمایندگان مجلس انقلابی و ولایتمدار؛ بیش و پیش از انکه صیانت از حقوق شهروندان باشد صیانت از حاکمان و صاحبان قدرت و ثروت می باشد. چون تنها چیزی که حاکمان و صاحبان قدرت و ثروت را می ترساند و هراسشان را فزونی می بخشد افشای فسادهای ناشی ار قدرت و ثروت و مطلع شدن مردم از ان می باشد چرا که ماهیت حقیقی حاکمان و صاحبان قدرت و ثروت؛ در ایینهِ شفاف سازی مطبوعات و رسانه های ازاد؛ وضوح می یابد تا وضوی ریاکاری را رسوا سازد.

«مجلس مرکز همه قانونها و قدرتهاست»، «ملاحظه مردم زاغه‌نشین که شماها را‌‎ ‌‏روی مسند نشاندند، بکنید»، «این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید‌‎ ‌‏از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست، و یک انفجار حاصل بشود. از‌‎ ‌‏آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام الله» پیدا شود و آن‌‎ ‌‏روز فاتحه همه ما را‌‎ ‌‏می خوانند» و «یک طوری نباشد که وقتی محیط مجلس در منظر مردم واقع شد، از اینکه این وکیل را انتخاب کرده‌اند پشیمان بشوند. یک طوری نباشد که از آن راهی که همه مردم دنبال آن راه هستند، کنار برود.» امام خمینی

حال به نکات ذیل توجه فرمایید.
اگر نمایندگان مردم مدعی دفاع و صیانت از حقوق مردم هستند:

1. چرا حقوق مردم را در انحصار رسانه دولتی می بینند و از رادیو و تلویزیون بخش خصوصی سخن نمی گویند و یا قانون آن را تصویب نمی کنند.؟!

2. چرا نمایندگان مجلس از حقوق مردم در حوزه اقتصاد اعم از تولید، توزیع و مصرف سخن نمی گویند و قوانین مربوطه را به فراموشی می سپارند و بر نقایص و تخلف آن در حوزه اجرا و نظارت اقدامی نمی کنند.؟!

3. اگر نمایندگان مجلس مدافع حقوق مردم هستند چرا با طرح رتبه بندی معلمان و تداوم همسان سازی بازنشستگان مخالفت می کنند.؟

4. اگر نمایندگان مجلس مدافع حقوق مردم هستند چرا نقش خود در گرانی و تورم افسار گسیختهِ کشور را نادیده می گیرند و با ترساندن مردم از دشمنان ذهنی و فرضی؛ اطاعتِ محض را طلب می کنند.؟!

5. اگر نمایندگان مجلس؛ نمایندگان واقعی مردم هستند چرا نسبت به ستم فراگیر در حوزه های حقوق اجتماعی و سیاسی ساکت و صامت هستند و یا خود حافظ ان هستند.؟!

6. اگر نمایندگان مجلس مدافع حقوق مردم هستند چرا با نظام رانتینر حاکم بر حوزه های اقتصاد و سیاست، فرهنگ و اموزش و نظام اداری برخورد نمی کنند.؟!
و دهها پرسش دیگر .... .

پیشنهاد به نمایندگان مجلس:

1. اگر به همین سیاق می خواهید از حقوق مردم دفاع کنید لطف کنید بجای ولایت مدار خواندن خویش؛ خود را ولایت معاش بنامید. چون با ولایت مداری سنخیتی ندارد.

2. اگر اینگونه می خواهید بر حقوق مردم؛ افسار بزنید تا اطاعت محض شان را طلب کنید بجای انقلابی نامیدن خویش؛ ارتجاع را جایگزین کنید.

3. اگر همت تان معطوف به حفظ حریم قدرت و تمایز خویش از مردم است خود را حزب الهی نخوانید که نیشخند شیاطین به درازا خواهد کشید.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار