دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد
پیش‌بینی برداشت 40 هزار تن کلزا در مازندران/ نرخ مصوب کلزا: 3440 تومان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به آغاز برداشت کلزا در این استان با قیمت توافقی 3 هزار و 440 تومان، پیش‌بینی کرد که امسال 40 هزار تن کلزا از کشاورزان مازندران خریداری شود.

عزیزالله شهیدی‌فر در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در شهرستان ساری با اعلام اینکه برداشت کلزا از سطح 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران آغاز شده است، گفت: بیش از 20 مرکز خرید از گلوگاه تا آمل برای خرید این محصول با قیمت مصوب 3 هزار و 440 تومان راه‌اندازی شده که محصول برداشت‌شده به مباشرتی شرکت غله و کارگزاری سازمان تعاون روستایی خریداری شود.

وی با توجه به سیاست‌های دولت در کاهش وابستگی دانه‌های روغنی، تامین روغن خوراکی از جمله کلزا و تامین کنجاله دام، بیان کرد: در سال زراعی جاری، حدود 40 درصد افزایش سطح را در دانه‌های روغنی کلزا داشتیم که رقم خوبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پاسخ به اینکه میزان و ارزش کلزا در سالجاری چقدر پیش‎بینی شده است، گفت: حدود 40 هزار تن کلزا به ارزش بیش از 100 میلیارد تومان خریداری می‌شود که نقش آن در اقتصاد، اشتغال و امنیت غذایی و کنجاله دام بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول همچنین درباره خسارت‌های اخیر حاصل از بارندگی و طوفان در مازندران اظهار کرد: حدود 20 درصد از مزارع کلزا با میانگین 50 درصد خسارت دیدند که در حال پرداخت‌های بلاعوض هستیم و تسهیلات نیز به کشاورزان متقاضی اعطا می‌شود.

شهید‌ی‌فر ادامه داد: مالکان اراضی خسارت‌دیده که اراضی آنها بیمه شده بود، بلافاصله توانستند از سوی صندوق بیمه و با حمایت دولت خسارت خود را دریافت کنند، و سایر کشاورزان نیز به نوعی از نگاه حمایتی دولت بهره‌مند شدند، اما از کشاورزان عزیز خواستاریم نسبت به بیمه اراضی خود اقدام کنند زیرا در زمان خسارت می‌توانند ضررو زیان وارد شده را در اسرع وقت دریافت کنند.

وی در پایان گفت: در سال زراعی جاری، 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیمه بودند و به طور کلی رقمی که از سال گذشته داریم؛ 12 درصد از اراضی کشاورزی و باغی در استان مازندران بیمه هستند، امیدواریم این میزان با توجه به خطرپذیری که مردم احساس کردند و پرداختی‌هایی که بیمه به خسارت‌دیدگان داشت؛ بیشتر شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار