دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
رئیس پلیس فتا مازندران خبرداد
اجرای پویش مردمی خرید امن در استان مازندران
رئیس پلیس فتا مازندران از اجرای پویش مردمی خرید امن در استان خبرداد و گفت: شهروندان، نکات لازم در خصوص خریدهای اینترنتی را رعایت کرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا گزارش دهند.

به گزارش آوای خزر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" با اعلام این خبر، بیان داشت : پویش سراسری خرید امن با هدف جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی و آگاه سازی شهروندان با این نوع کلاهبرداری ها و همچنین نحوه خریدهای امن آنلاین به مدت یک ماه از یکم مرداد ماه تا پایان مردادماه در شهر "ساری" برگزار می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان مازندران، افزود: ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن در فضای مجازی و افزایش سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از این فضا، افزایش مطالبه اجتماعی و رسانه‌ای برای پیاده سازی ساز و کارهای پیشگیری از وقوع جرم در سکوهای فعال، تشویق کاربران به استفاده از سکوها و خدمات پرداخت خرید امن و ضمانت خرید و همچنین داشتن سواد سایبری لازم در هنگام خریدهای اینترنتی در بین کاربران شبکه های اجتماعی از اهداف اصلی این پویش است.

سرهنگ خورشاد نقش رسانه‌های کشوری و استانی را در امر اطلاع رسانی پویش خرید امن مهم برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، رسانه‌ها در این پویش نقش مهمی را در آگاه سازی کاربران فضای مجازی جهت خرید امن خواهند داشت.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح در فضای مجازی جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی در خریدهای آنلاین، افزایش سواد سایبری کاربران، استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده ها و همچنین ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از جرائم سایبری در سطح کشور و استان متصور است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : حتما نکات لازم در خصوص خریدهای اینترنتی را رعایت کرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا باشماره تماس ۰۱۱۲۱۸۲۴۷۱۵ به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار