دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
در دومین نشست شورای آموزش و پرورش مازندران عنوان شد
قطع برق، آب و گاز مدارس با اطلاع فرمانداران باشد/ هنجارشکنی در هیچ حوزه‌ای مورد تایید نیست/ شادی و نشاط لازمه جامعه سالم است
دومین نشست شورای آموزش و پرورش مازندران بیشتر به بحث فرهنگی اختصاص یافت، بخشی که صحبت از یک موسیقی زیرزمینی داشت و هنجارشکنی هایی که در هیچ حوزه ای مورد تایید نیست.

 

 

 

 

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، دومین نشست شورای آموزش و پرورش مازندران صبح امروز به ریاست احمد حسین زادگان استاندار مازندران در سالن شماره 2 استانداری برگزار شد.

یکی از موارد عنوان شده در جلسه به قطعی برق، آب و گاز مدارس اختصاص داده شد که در این زمینه با نظر استاندار مازندران مصوب شد آب و برق و گاز مدارس از سوی دستگاههای خدمات رسان بدون اطلاع قطع نشود و حتماً فرمانداران مطلع باشند.

استاندار مازندران همچنین به بدهی های دستگاهها ازجمله آموزش و پرورش به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد که این موضوع باید حل، و ساز و کاری برای آن در نظر گرفته شود.

احمد حسین زادگان از نقش آموزش و پرورش در مازندران پاک گفت که می تواند از طریق دانش آموزان و اولیا در خانواده ها و سپس در اجتماع نهادینه شود.

وی با اشاره به راه اندازی سمن های دانش آموزی اظهار کرد: ایجاد سمن های اختصاصی بسیار حائز اهمیت است و در درازمدت نقش آن به خوبی مشخص می شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران همچنین به بحث غنا و مفهوم والایی که دارد اشاره و گریزی به انتشار موسیقی زیرزمینی یکی از خوانندگان ایرانی و فضایی که متعاقب آن در برخی مدارس ایجاد شد، اظهار کرد: هنجارشکنی را در هیچ حوزه ای هیچ فردی تایید نمی کند، دانش آموزان و فرزندان ما نباید به لهو و لعب کشیده شوند.

ما با نشاط اجتماعی مخالف نیستیم؛ گردش در کوهستان، رفتن به پارک، برگزاری جشنواره ها و جنگ های شادی، شب شعر و برگزاری کنسرتها نمونه هایی از نشاط اجتماعی هستند. البته برای موسیقی می توانیم حدی را تعیین کنیم؛ وقتی موسیقی انسان را از حالت طبیعی خارج می کند، محل سوال است و جزو نبایدها قرار می گیرد.

وی در پایان از شرکت گاز خواست تا به بررسی وسایل گازسوز در مدارس بپردازد و آنها را از حیث ایمن سازی و بهینه سازی مصرف سوخت استانداردسازی کند.

***

عسکری نیکزاد دبیر شورا و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به سپری شدن گرامیداشت روز معلم و هفته معلم اظهار کرد: در استان مازندران 550 نفر را به عنوان معلم نمونه انتخاب کردیم و شاخص های انتخاب معلمان نمونه را برای کیفی بخشی کارها تغییر دادیم، 45 نفر از معلمان به مرحله استانی راه یافتند و پس از آن، یک نفر را به عنوان برتر و نماینده به مرحله کشوری انتخاب کردیم.

وی همچنین درباه انتصاب مدیران و صحبت هایی که در این زمینه شده بود، گفت: برای رفع این مشکل، فرآیندهایی را در نظر گرفتیم تا شایسته سالاری باشد.

نیکزاد با اشاره به اهمیت توجه به بخش رفاهیات کارکنان اظهار کرد: سعی ما این است که به توسعه خدمات درمانی و رفاهی برای همکاران بپردازیم؛ تنها در بحث دندانپزشکی 3 هزار نفر مراجعه کردند و از این خدمات بهره مند شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه های اخیری که به آموزش و پرورش با انتشار کلیپ یکی از خواننده های زیر زمینی وارد شد، تصریح کرد: از 126 هزار مدرسه ای که در کشور داریم، کلیپ هایی در 15 مدرسه پخش شده است اما در فضای مجازی چنان منتشر شد که گفته می شود 37 میلیون بار دیده شده است.

نیکزاد ادامه داد: در حالی که در آموزش و پرورش چنین مسائلی نداریم؛ این کلیپ ها تمام فعالیت های پرورشی، ورزشی و شاد دانش آموزی را زیر سوال می برد.

دبیر شورای آموزش و پرورش بیان کرد: به زعم ما شادی و نشاط ابتدایی ترین نیاز یک کودک است، اگر جامعه بخواهد از سلامت روان برخوردار باشد، شادی و نشاط لازمه آن است و البته این کار را هم انجام دادیم؛ آهنگ های مجاز از خواننده هایی مثل سالار عقیلی را در مدارس پخش می کنیم و فضای شادی برای دانش آموزان ایجاد می شود، در مدارس 900 گروه سرود فعالیت دارند، حتی گروه سرود هزار نفری را در آمل داریم.

وی بیان کرد: به هر صورت، این کار در یک حرکت برنامه ریزی شده اتفاق افتاد و نمی تواند مورد ارزیابی قرار بگیرد هر چند که باید منافذ منفی را به روی آموزش و پرورش ببندیم.

***

قربانعلی شیرزاد مدیرکل تجهیزات و نوسازی مدارس مازندران نیز در این نشست با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز کشور که 30 خرداد در اردوگاه شهدای بادله برگزار می شود، اظهار کرد: از 13 اسفندماه 97 اولین جشنواره شهرستانی خیران مدرسه ساز از گلوگاه آغاز و تاکنون 16 جشنواره شهرستانی برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره‌ها تا قبل از جشنواره بیست و یکم به پایان می رسد که علاوه بر این، 120 جشنواره مدرسه ای نیز در استان برگزار شد.

شیرزاد همچنین خواستار افزایش سهم‌وری تجهیزات و نوسازی مدارس مازندران از اعتبارات استانی شد و گفت: این سهم در حال حاضر 5 درصد و میانگین کشوری آن 10 درصد است، در برخی استانها به 18 درصد رسیده که امیدواریم  به متوسط کشور نزدیک بشویم.

*** ایران‌مهارت؛ خروج از آموزش سنتی

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست، درباره طرح «ایران مهارت» گفت: در این طرح دانش آموز باید بتواند با هدایت تحصیلی صحیح به سمت انتخاب رشته برود و در پایان تحصیلات متوسطه دوم در کنار دیپلم عمومی، دیپلم مهارتی را نیز دریافت کند؛ یعنی بتوانیم آموزش و پرورش را از شکل سنتی (حفظ کن و امتحان بده) به علمی مهارتی تبدیل کنیم.

*** همکاری خوب مسئولان در هفته معلم

جوادی بورا معاون پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران نیز با اشاره به مصوبات جلسه قبلی که مربوط به تشکیل ستاد راهبری برای هفته معلم و تجلیل و تکریم از مقام معلم بوده است، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته همکاری های خوبی انجام شد و جای تقدیر از استاندار و فرمانداران شهرستانها و مناطق دارد.

***

محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به ساماندهی 100 هزار دانش آموز در سمن دانش آموزی استان بیان کرد: اگر سمنها قدرت و توانایی خود را نشان بدهند این تعداد را به 500 هزار نفر می رسانیم.

وی افزود: نخستین جشنواره سمن های دانش آموزی به زودی در استان برگزار می شود.

به گزارش آوای خزر، در ابتدای این نشست، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به ارائه عملکرد این اداره کل در هفته معلم پرداخت.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها