دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
معاون سیاسی سپاه کربلا:
جنگ نمی‌شود/ قلب آمریکا در تیررس ایران است
معاون سیاسی سپاه کربلا با رد گزینه جنگ بین ایران و آمریکا و بیان علت های اساسی آن گفت: نخستین دلیل آن وجود رژیم صهیونیستی به عنوان قلب آمریکاست که در همسایگی ما قرار دارد، این رژیم در تیر رس ما قرار دارد و می‌توانیم به او خسارت بزنیم.

جنگ نمی‌شود/ قلب آمریکا در تیررس ایران است

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، پس از اقدام عملی ایران در برابر اتحادیه اروپا و آمریکا و بیانیه برجامی و از طرفی تشدید تحریم های ترامپ و نقشه های جدید که علیه منافع ایران از سوی این کشور در اتاق های فکرشان تنظیم و اجرا شده است، این شائبه و این سوال مهم در اذهان عمومی ایجاد شده است که آیا به راستی باید خود را برای یک جنگ دیگر آماده کنیم؟

رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که "جنگ نخواهد شد" اما فضای جامعه آنقدر تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای قرار دارد که فکر جنگ از ذهن مردم دست بردار نیست.

ترامپ نیز در این میان، آرزو دارد ایرانی ها به او زنگ بزنند و شاید می خواهد مردم ایران با او درد دل کنند و از او راه حل بخواهند، او به صراحت اعلام کرده است که ما نمی خواهیم ایران پیشرفت کند، می خواهیم ایران بگوید چه میخواهد و ما برایش فراهم کنیم، این یعنی آمریکا می خواهد ایران را به دوران 40 سال پیش بازگرداند.

ترامپ از مذاکره سخن می گوید تا وضعیت معیشتی مردم ایران را خوب کند، او می خواهد دو راه پیش روی ایران قرار دهد و مردم در دودانگی قرار گرفته و در نهایت به گزینه مذاکره فکر کنند، چه اینکه عدم مذاکره برابر است با جنگ! برخی ها فکر می کنند ترامپ در دیوانگی حرفهای خوبی هم می زند! شاید او واقعا به فکر مردم ایران است! اما تجربه چه می گوید؟!

محمد اکبرزاده معاون سیاسی سپاه کربلا در این زمینه با اشاره به تجربه ای که نظام جمهوری اسلامی با آن دست به گریبان است و تقریبا هر 10 سال دچار چالش شده و فتنه براندازی را تجربه می کند، اظهار کرد: از شواهد پیداست که نظام سلطه در سال 98 نیز فتنه ای را در بحث مذاکره و معیشت در دست دارد که نظام را به یک دوگانگی دچار کرده تا آن را بر سر دوراهی قرار دهد و مردم بر اساس آن  فشارهای اقتصادی که اواخر سال 96 بویژه در سال 97  توسط  نظام سلطه ایجاد شده  برسر معیشت و مذاکره تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بحث دوگانه برجام و مقاومت از سلسله بحث هایی است که در آن زمان می گفتند یا مذاکره یا اقتصاد مقاومتی در برابر نظام سلطه باید باشد ولی عده ای می گفتند تا کجا قرار است مقاومت کنیم و برای خارج شدن از فشارها مذاکره کنیم؟ یادآور شد که ما مذاکره کردیم و برجام را پذیرفتیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد زیرا نظامی که چهل سال تحت فشار و تحریم هاست و از میخ به موشک رسید قطعا اگر تحریم ها برداشته شود؛ دیگر قابل مهار نخواهد بود، لذا اساساً دوقطبی کردن غلط است.

معاون سیاسی سپاه کربلا بیان کرد: این حربه مستلزم آن بود که رژیم صهیونیستی، آل سعود و آمریکا در کنار هم و باهم افزایی سایه جنگ را به روی مردم ایران بگسترانند و به مردم تحت این سایه اینگونه القاء بشود که قطعاً جنگی در راه است.

وی با بیان اینکه به گفته کارشناسان شخصیت ترامپ یک شخصیت اقتصادی است و معمولا نباید اهل جنگ باشد(برعکس دموکرات ها  که اهل جنگ هستند اما جمهوری خواه ها مانع جنگ هستند و معتقدند جنگ به ضرر امریکاست)، گفت: قاعدتا ترامپ شخصا اهل جنگ نیست چرا که چند روز پیش هم گفته بود ما جنگ نظامی با ایران نداریم و جنگ ما اقتصادی است.

اکبرزاده معتقد است که نظام سلطه این دوگانه جنگ و معیشت را بعد از فشار اقتصادی به راه انداخت و نتیجه این فشارها به یک تبلیغات رسانه ای عظیم و القایی معطوف شد که "آمریکا به گزینه جنگ فکر کرده و با ایران وارد جنگ نظامی می شود".

این کارشناس سیاسی با رد گزینه جنگ بین ایران و آمریکا، اظهار کرد: نخستین دلیل آن وجود رژیم صهیونیستی به عنوان قلب آمریکاست که در همسایگی ما قرار دارد و ما از چند جهت این قابلیت را داریم که بالاترین خسارت را به رژیم غاصب اسرائیل بزنیم و این رژیم در تیر رس ما قرار دارد.

وی ادامه داد: 18 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز ترانزیت می شود، اگر سهمی برای ما قائل نشوند این گذرگاه را مین گذاری کرده و می بندیم.

معاون سیاسی سپاه کربلا گفت: آمریکایی ها اذعان کردند اگر همه "مین روب ها" وارد تنگه هرمز شوند 6 ماه طول می کشد و طبیعتا این 6 ماه حیات اقتصادی امریکا را به خطر می اندازد.

اکبرزاده دیگر دلیل رد جنگ را وجود بیش از 30 پایگاه نظامی در اطراف ایران عنوان کرد که همگی در تیررس ایران قرار دارند و البته تحلیل صهیونیست ها این بود که اگر یک درصد مردم ایران پای حرف رهبرشان باشند می شود 800 هزار نفر و اگر جنگی رخ دهد معلوم نیست که چه اتفاقی برای رژیم صهیونیستی، سعودی ها و امریکا می افتد.

وی با بیان اینکه جنگ نظامی آمریکا علیه ایران یک جنگ تبلیغاتی رسانه ای است، تصریح کرد: آمریکایی ها به جریانی که در داخل ایران است امید بستند که مدافع حقوق آنها هستند. آنها در تلاشند اپوزیسیون را قوی کنند تا مردم را در یک تصمیم گیری قرار بدهند که ما تا کی باید بی ثباتی در بازار داشته باشیم تا کجا بیکاری، گرانی و ...؟ و مردم را به این نتیجه برسانند که: "پس راه حل این موضوع مذاکره با کدخداست و اگر این کار را نکنیم ترامپ دیوانه است و با ما وارد جنگ می شود".

کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: ما به سخنان رهبر معظم انقلاب باور داریم و اعتقاد قلبی ماست که جنگی نخواهد شد و آمریکا در حال افول است، تحلیل ها و معادلات هم نشان می دهد که این جنگ برای هژمونی آمریکا خسارت محض است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار