دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
بسیاری از زنان در دوره ی بارداری ممکن است آکنه را تجربه کنند. ایجاد آکنه در سه ماهه ی اول و دوم بارداری شایع تر است.

یکی از عوارض ناراحت کننده دوران بارداری، وجود آکنه ی بارداری است. همانند مشکلات پوستی دیگر، درمان هایی طبیعی برای از بین بردن آکنه بارداری وجود دارد. در ادامه به این درمان ها اشاره شده است.
بسیاری از زنان در دوره ی بارداری ممکن است آکنه را تجربه کنند. ایجاد آکنه در سه ماهه ی اول و دوم بارداری شایع تر است. بارداری سبب افزایش هورمونی به نام اندروژن ها می شود که می تواند باعث رشد غدد موجود در پوست شما و تولید بیشتر سبوم یا چربی طبیعی پوست شود. این روغن می تواند منافذ پوست را مسدود کند و منجر به ایجاد باکتری، التهاب و شیوع آکنه شود. طبق گفته ی مارس دیم، زنانی که در طول قاعدگی خود جوش می زنند، احتمال بیشتری دارد که به آکنه ی بارداری مبتلا شوند. خوشبختانه، آکنه بارداری و آکنه ی پس از زایمان معمولا موقتی است و از بین می روند. زمانیکه هورمون های شما به حالت عادی برگردند، این آکنه ها از بین خواهند رفت. در اینجا چند نکته برای درمان آکنه بارداری وجود دارد که می توانند به شما در درمان این آکنه ها کمک کنند.

استفاده از سرکه سیب
شما می توانید ترکیبی از 1 قسمت سرکه ی سیب تصفیه نشده و 3 قسمت آب مقطر تهیه کنید. این یک تونر عالی برای پوست و درمان آکنه بارداری است که غنی از آنزیم های طبیعی و اسیدهای هیدروکسی آلفا می باشد. یک تکه پنبه را به این مخلوط آغشته کنید و به پوست خود برای جذب چربی بمالید. توجه داشته باشید که سرکه ی سیب را با آب مقطر رقیق کنید و اگر پوست شما پس از استفاده از این ترکیب، بیش از حد خشک شود، لازم است این درمان را قطع کنید. سرکه ی غلیط و خالص را برای پوست استفاده نکنید، زیرا بسیار اسیدی است و می تواند باعث سوزش شود.

جوش شیرین
جوش شیرین، روغن را بر روی پوست شما خشک می کند و سبب بهبودی آکنه ی بارداری می شود. اما اعمال گسترده ی آن بر روی پوست توسط متخصصین مراقبت های بهداشتی توصیه نمی شود، زیرا می تواند پوست را تحریک و روغن های مهم حفاظتی پوست را از بین ببرد. استفاده از جوش شیرین بهتر است به عنوان درمان نقطه ای جوش مورد استفاده قرار گیرد.
شما می توانید 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و آن را بر روی جوش های خود به صورت نقطه ای قرار دهید و پس از خشک شدن، بشویید.

آب مرکبات
آلفا هیدروکسی اسید در میوه های مرکباتی مانند لیمو و لیمو ترش یافت می شود. زمانیکه آب لیمو یا لیمو ترش بر روی پوست شما قرار گیرد، سبب بسته شدن منافذ و بیرون ریختن سلول های مرده ی پوست می شود. این خاصیت جمع کنندگی و ضد باکتریایی مرکبات، از آنها یک لایه بردار موثر می سازد و برای از بین بردن آکنه های بارداری بسیار عالی است.
شما می توانید آب یک لیمو ترش را بگیرید و به طور مستقیم و با استفاده از یک پنبه بر پوست خود اعمال کنید. 10 دقیقه ه آن فرصت دهید و سپس با آب سرد بشویید.

استفاده از عسل
عسل حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است. همچنین مصرف عسل برای پوست خواص آرامش بخش و تسکین کنندگی دارد. برای از بین بردن آکنه های دوران بارداری می توانید ابتدا صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید، سپس عسل را مستقیما بر روی جوش قرار دهید. 20 تا 30 دقیقه آن را بر روی پوست خود نگه دارید و سپس با آب بشویید.

روغن نارگیل
روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. همچنین پوست را تسکین می دهد و به راحتی جذب می شود و برای از بین بردن آکنه های دوران بارداری بسیار مفید است. شما می توانید از روغن نارگیل ارگانیک به جای مرطوب کننده، قبل از خواب استفاده کنید.

جو دوسر و خیار
خیار و بلغور جو دوسر دارای خواص آرامش بخش و خنک کننده ی پوست هستند. شما می توانید از این ماسک خانگی برای درمان آکنه بارداری استفاده کنید. این ماسک به راحتی و از مواد موجود در آشپزخانه ی شما تهیه می شود. برای این کار، خیار و جو دوسر را با هم مخلوط کنید و آن را بر روی صورت خود قرار دهید و 10 تا 15 دقیقه بعد بشویید.

صورت خود را بیش از حد نشویید
شستن بیش از حد صورت موجب از دست رفتن رطوبت طبیعی آن می شود. همچنین این کار می تواند تولید چربی پوست را افزایش دهد و صورت شما را بیشتر در معرض آکنه قرار دهد. همچنین آب خیلی گرم نیز پوست شما را خشک می کند. متخصصان توصیه می کنند که صورت خود را با استفاده از یک پاک کننده ی غیر صابونی ملایم و آب سرد یا ولرم، در هنگام صبح و شب و همچنین مواقعی که زیاد عرق می کنید، بشویید.

از سابیدن صورت پرهیز کنید
به جای سابیدن صورت، از یک لایه بردار ملایم استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از دست و یا یک دستمال نرم، پوست خود را به صورت حرکت دایره ای تمیز کنید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار