دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۳
"فضاپیمای OSIRIS-REx" در اوایل سال جاری نزدیک سیارک بنو بود؛ اگر چه این سیارک در سال ۲۱۳۵ به زمین نزدیک می‌شود اما دانشمندان احتمال برخورد این سیارک با کره زمین را در سال ۲۳۰۰ محتمل می‌دانند.
به گزارش آوای خزر، "فضاپیمای OSIRIS-REx" در اوایل سال جاری نزدیک سیارک بنو بود و امروز محققان پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال برخورد این سیارک با کره زمین در آینده‌ای نزدیک بسیار کم است.

محققان ناسا از داده‌های سفر این فضاپیما برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد مدار این سیارک استفاده کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد موقعیت آینده آن را پیش‌بینی کنند؛ اگر چه این سیارک در سال 2135 به زمین نزدیک می‌شود اما هنوز هیچ خطری ساکنان کره زمین را تهدید نمی‌کند اما دانشمندان درصد بسیار جزئی احتمال برخورد این سیارک با کره زمین را در سال 2300 محتمل می‌دانند.

یکی از دانشمندان ناسا می‌گوید: اطلاعات OSIRIS-REx بسیار دقیق است و می‌توانیم با تکیه بر این داده‌ها مسیر آینده سیارک بنو را تا سال 2135 محاسبه و پیش‌بینی کنیم؛ اگر چه دلیلی برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های خارج از کره زمین برای 300 سال آینده وجود ندارد اما این نشان می‌دهد که چگونه فناوری ردیابی سیارک‌ها در حال پیشرفت است و این برای ردیابی سایر سیارک‌های خطرناک و ردیابی آنها در حین حرکت در منظومه شمسی بسیار مهم است و به محض اینکه زمین در معرض برخورد با سیارک‌ها قرار بگیرد، هشدار صادر خواهد شد.

"کلی‌فاست" مدیر برنامه رصدهای اجسام نزدیک به زمین در مقر ناسا در واشنگتن گفت: ماموریت این بخش از ناسا، دفاع سیاره‌ای ناسا از سیارک‌ها و دنباله‌دارهایی است که می‌توانند به زمین نزدیک شوند که ناسا آنها را پیدا کرده و رصد می‌کند. ما این تلاش‌ها را از طریق بررسی‌های نجومی مستمر انجام می‌دهیم که داده‌ها را برای کشف اجسام ناشناخته قبلی جمع‌آوری کرده و مدل‌های مداری را اصلاح می‌‌کنیم که فرصت فوق‌العاده‌ای را برای اصلاح و آزمایش این مدل‌ها فراهم کرده است و به ما کمک می‌کند که بهتر پیش‌بینی کنیم که سیارک بنو در نزدیک زمین و در یک قرن آینده در کجا خواهد بود.

با استفاده از داده‌های فضاپیمای OSIRIS-REx اطلاعاتی همانند اندازه، جرم و ترکیب این سیارک و همچنین مسیر آن، محققان توانستند پیش‌بینی‌های دقیق‌تری از مدار آینده داشته باشند. فضاپیمای OSIRIS-REx نمونه‌ای از سیارک بنو را به کره زمین باز می‌گرداند تا اطلاعات بیشتری را در اختیار دانشمندان قرار دهد.

"دانته لائورتا" محقق و استاد دانشگاه آریزونا می‌گوید: داده‌های حاصل از این ماموریت به ما کمک می‌کند تا شانس ضربه و برخورد بنو با کره زمین را در دو قرن آینده و درک کلی ما از سیارک‌های بالقوه خطرناک را درک کنیم.

پایان مأموریت مریخ‌نورد "ژورونگ" چین در سیاره سرخ
تصویر جدید ناسا از تنها قمر سیاره مشتری در 700 میلیون کیلومتری زمین!

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: