دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران انجام شد
بازدید بانوان دستگاه‌های اجرایی مازندران از پارک‌موزه دفاع مقدس استان
به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، به پیشنهاد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، با حضور مسئولان امور بانوان و خانواده دستگاههای اجرایی و بانوان استانداری مازندران، از پارک‌موزه یا باغ‌موزه دفاع مقدس این استان بازدید شد.

بازدید بانوان دستگاه‌های اجرایی مازندران از پارک‌موزه دفاع مقدس استان

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، به مناسبت سالروز فتح خرمشهر قهرمان، از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، مسئولان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی و جمعی از بانوان استانداری مازندران از پارک موزه دفاع مقدس این استان بازدید کردند.

ابتدا بازدید از پل بعثت در ورودی سایت انجام شد، این پل تداعی کننده عملیات والفجر 8 و عبور رزمندگان مازندران از اروند خروشان است. پس از عبور از پل بعثت، بازدیدی از سنگرهای یادمان هفت تپه انجام شد.

حسینیه شب وداع نیز در بخش شمالی پارک موزه، یادآور و تداعی‌کننده عملیات کربلای 4 و 5 است و رزمندگان در شب عملیات در این حسینیه دست و پای خود را حنا می‌بستند و با شادی به استقبال شهادت و پیروزی در عملیات می‌رفتند، این حسینیه در نخلستان‌های کناره اروند قرار داشت.

بازدید بانوان دستگاه‌های اجرایی مازندران از پارک‌موزه دفاع مقدس استان

مقصد بعدی، بازدید از بیمارستان صحرایی بود، این بیمارستان که نمای داخلی آن به طرز قابل توجهی صورتی از واقعیت دارد و از روی تصاویر برجای مانده از رزمندگان بستری در این بیمارستان بازسازی شده است، فضای معنوی و تامل‌برانگیزی دارد، در این فضا اتاقی به نام معراج‌الشهداء – که شهدا و یا رزمندگانی که دیگر امیدی به زنده ماندنشان نبود قرار داده می‌شدند - نیز بازسازی شده است.

علیرضا پایندان از خبرنگاران جنگ و مدیر یادمان 8 شهید گمنام و راوی هشت سال دفاع مقدس، به روایتگری پرداخت و خاطراتی از آن روزهای حماسه و ایثار گفت.

در بخش بعدی نیز به طور نمادین یکی از تانک‌های مستقر در محل روشن شد و راوی توضیحاتی درباره حماسه فتح خرمشهر داد، در عملیات آزادسازی خرمشهر با رمز یا علی بن ابیطالب(ع)، 6 هزار رزمنده شهید شدند که 270 تن از شهدای مازندران هستند.

در پایان نیز نشستی در قرارگاه فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به جمع حاضر پیوست و در سخنانی ضمن خیر مقدم به بانوان دستگاه‌های اجرایی و قدردانی از دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران که پیشنهاد این بازدید را دادند، گفت: آنچه را که در سایت موزه دفاع مقدس دیدید؛ نزدیک به 12 سال است که تلاش شده، اعتبارات محدود است اما توانستیم زیرساختهایی را آماده کنیم.

بازدید بانوان دستگاه‌های اجرایی مازندران از پارک‌موزه دفاع مقدس استان

وی ادامه داد: کار بسیار بزرگی داریم که در سه فاز تعریف شده است، استانداری مازندران نیز حمایت‌هایی داشته و از آنها سپاسگزاریم، نیاز به 200 تا 300 میلیارد تومان دیگر اعتبار داریم. امیدواریم بتوانیم با کمک مردم و مسئولان این پروژه را که در واقع ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، اصالت و فداکاری مردمان تبرستان است را به نسل امروز و آینده تقدیم کنیم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها