دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
تیم والیبال نوجوانان، با مثبت شدن تست کرونای بازیکنانش، پایش به قهرمانی جهان نرسید تا هند اولین حریف ایران باشد.

به گزارش آوای خزر، سیزدهمین دوره رقابتهای والیبال نوجوانان جهان، به صورت حباب، از فردا درسالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی شروع می شود. با حضور ۲۰ تیم که دور مقدماتی در چهار گروه ۵ تیمی با هم رقابت می کنند. هرچند تست کرونای چند بازیکن، باعث شد گواتمالا و جمهوری دومینیکن پایشان به تهران نرسیده، حذف شوند. با این حساب دو گروه A و D به سرگروهی ایران و آرژانتین چهار تیمی شدند.

تیم والیبال نوجوانان ایران بعداز چند سال، این بار با تغییری بزرگ مقابل حریفانش صف آرایی می کند. هم ترکیبش و هم سرمربی اش. تیمی که چند سالی، محمد وکیلی را روی نیمکتش داشت و پنجمی آخرین نتیجه کوچینگ او بود، امسال مسعود آرمات سکاندارش است.

آرمات بعداز چند ماه تمرین، ایلشن داوودی پور، عرشیا به نژاد، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی، شایان سپهری فرد، امیر محمد حیدری زاد، امیر محمد گلزاده، مبین نصری، عرفان اصغرپور، یونس جوان، پوریا حسین خانزاده و سجاد جلوداریان را برای این دوره انتخاب کرد تا برای دفاع از اعتبار ایران، بجنگند. بازیکنانی که به قول سرمربی شان ۸۵ ،۹۰ درصد در اردوها آماده شده‌اند و با شروع مسابقات به آمادگی صد درصد می رسند.

آرمات در گفتگو با خبرآنلاین درباره شرایط بازیکنان تیمش گفت:« بازیکنانم بعد از تمرین در اردوهای مختلف حالا به ۸۵ ،۹۰ درصد آمادگی رسیده اند که با قرار گرفتن در شرایط مسابقه آماده، آماده می شوند. هرچند قرار بود، ساعت ۱۹ عصرفردا در اولین مسابقه مقابل گواتمالا قرار بگیریم، اما مثبت شدن تست کرونای بازیکنان این تیم، سفر آنها را کنسل کرد تا از جدول بازیها حذف شوند و بازی چهارشنبه ، مقابل هند، اولین مسابقه تیم باشد.»

هر چند سرمربی تیم نوجوانان ایران معتقد است گواتمالا باخت فنی می خورد گفت:« به نظرم که گواتمالا از جدول حذف نشده و باخت فنی می خورد. البته نیامدن این تیم و عدم برگزاری بازی اول به ضرر تیمم شد. به هر حال ما دوست داشتیم، فردا بازی کنیم و بچه ها در شرایط مسابقه قرار بگیرند. اما نیامدن این تیم را هم به فال نیک می گیریم، حتما این قصه حکمتی  دارد. با این حال ما با همه قدرت مقابل حریفان با همه قدرت ظاهر می شویم.»

او هر چند، هند را گربه سیاه والیبال ایران می داند، اما امیدوار است تیمش برنده بازی چهارشنبه باشد. آرمات درباره این می گوید:«هند، همیشه بازیکن جا می زند و حتی دوره قبل هم به همین دلیل، fivb آنها را جریمه کرد، به همین خاطر فکر می کردم در این دوره تیم نداشته باشند، اما حالا باید ببینیم تیمشان چطور آمده است. هرچند هند، همیشه حریف سرسختی برای تیم های ما بوده، اما تیم من هم حریف دست و پا شکسته ای نیست. از طرفی ما شانس داریم تا بازی اول این تیم را ببینیم و سیستم بازی آن را آنالیز کنیم و با شناخت کافی مقابل آن حاضر شویم.»

مسعود آرمات، بازیهای تدارکاتی در تهران را برای تیمش لازم می داند و می گوید:«بازیکنان تیم ما، قبلا تجربه بازی در هیچ دیدار رسمی را نداشتند و نهایت تنها در لیگ بازی کرده اند، تا اینکه با تیم جوانان بازی دوستانه داشتند و بعد هم برای ۴ بازی تدارکاتی با تیم ایتالیا، به این کشور رفتیم که عیار بازیکنان را  مشخص کرد. بازیهای دوستانه با تیم ها، چند روز مانده به شروع مسابقات هم کمک بزرگی به آمادگی تیم بود.»

سرمربی تیم والیبال نوجوانان، بازی در حباب را سخت می داند و می گوید:«بازی در شرایط کرونایی و با محدودیت های خاص خیلی سخت است، اما چاره ای جز این نیست. ما باید برای بهترین نتیجه بازی کنیم.»

رقابتهای والیبال نوجوانان جهان، از ۲ تا ۱۱ شهریورماه در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود./مهری رنجبر

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها