دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
مسوول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا:
برگزاری ۳۰۰ فعالیت فرهنگی‌بصیرتی توسط بسیج ادارات در هفته دولت ۱۴۰۰
مسوول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا با اشاره به اینکه ۸ برنامه اصلی و شاخص به مناسبت هفته دولت توسط این سازمان برنامه‌ریزی شده است، این برنامه‌ها را شامل ۳۰۰ فعالیت فرهنگی، ورزشی، بصیرتی و جهادی در سراسر استان اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار آوای خزر از ساری، سرهنگ پاسدار مجیدرضا شعبانی صبح امروز دوشنبه اول شهریورماه ۱۴۰۰، به مناسبت هفته دولت، در نشست خبری به اعلام برنامه‌های روز قشر بسیج کارمندان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، پرداخت.
 
وی با یادآوری اینکه "۶ شهریورماه روز قشر کارمندان است و بر همین اساس نیز برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم"، ابتدا به جایگاه مهم بسیج در تمامی عرصه‌ها اشاره کرد و حضور آن را از یک‌سو برای ارتقای کارآمدی نظام و از سوی دیگر جهت کمک به دولت برای حل مشکلات و موانع پیش روی کشور، مهم و اساسی دانست.

مسوول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا با بیان اینکه در تمامی ادارات از بین ظرفیت‌های موجود در همان مجموعه، افرادی برای مسوولیت پایگاه بسیج آن اداره انتخاب می‌شوند، این را هم گفت که بسیج ادارات در کنار مدیر و کارکنان هستند و هر جایی که سازمان با مشکلات مواجه می‌شود بسیج وارد عمل شده، به خط می‌زند و به کمک نظام اداری می‌شتابد.
 
این مسوول با تأکید بر اینکه بسیج کمک‌کننده، تسهیل‌گر و کاتالیزور است، اظهار داشت که اگر موفقیتی را در اداره‌ای دیدید؛ به دلیل همکاری بسیج با آن سازمان بوده است.

میز مسوولیت، میز خدمت است

سرهنگ پاسدار شعبانی با تعریف دو عرصه مهم حضور بسیج؛ یکی در مقابله با مفاسد اقتصادی، اداری و شبکه‌ای/ سازماندهی‌شده و دیگری برای نشان دادن کارآمدی نظام، اعلام کرد که بسیج ادارات و کارمندان در این زمینه براساس وظیفه سازمانی عمل می‌کنند، و تلاش می‌کنند تا گلوگاه‌های مفاسد اقتصادی را شناسایی و مسدود کنند.

مسوول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا با عنایت به اینکه "هیچ مسوولی پشت میز نیست مگر اینکه خدمت کند"، میز مسوولیت را میز خدمت و هر مسوولیتی ولو کوچک در جمهوری اسلامی را برای حتی زمان اندک، مهم و حساس دانست.

وی ادامه داد: میز خدمت، محل رانت و تسویه حساب شخصی نیست، این میز برای پاسخگویی به ارباب رجوع است و از این‌رو ما در پایگاه‌های بسیج ادارات و کارمندان نیاز به افرادی با روحیه بسیجی داریم و برای انتخاب این افراد، تنها پرونده کاغذی نمی‌خواهیم بلکه تربیت‌یافتگان مکتب امام راحل و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

برنامه‌های بسیج ادارات و کارمندان در هفته دولت + شهدای شاخص

سرهنگ پاسدار شعبانی در بخش دوم سخنان خود به اعلام برنامه‌های روز قشر بسیج کارمندان پرداخت و شعار این هفته را با توجه به اینکه در مرحله دولت اسلامی هستیم؛ "دولت اسلامی، خدمت انقلابی" عنوان کرد؛ خدمتی که با منفعت‌طلبی فرق دارد، و خدمتگزاران باید پاسخگوی مردم باشند.
 
این مسوول شهید شاخص قشر کارمندان کشور در سال ۱۴۰۰ را "شهید محمود امان اللهی" و شهید شاخص استانی را "شهید علیرضا نوری" اعلام کرد.
 
برگزاری ۳۰۰ فعالیت فرهنگی‌بصیرتی توسط بسیج ادارات در هفته دولت ۱۴۰۰
مسوول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا با بیان اینکه در دهه ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰، بسیج اقشار و اصناف داشتیم، اما در سال ۱۳۹۲ بسیج اصناف و کارخانجات جدا شد و بسیج قشر و کارمندان شکل گرفت، ادامه داد: در آن زمان (تجمیع بسیج اقشار و اصناف) ۴۰۰ شهید داشتیم و اکنون ۲۰۰ شهید منتسب به کارمندان در استان داریم که در بین آن‌ها بخشدار و معاون فرماندار نیز هستند.

برگزاری یادواره شهدا، نشست بصیرتی، سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با استاندار و نماینده، ولی فقیه، عطرافشانی مزار شهدا، یادواره شهدا در حسینیه عاشقان، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، کمک‌های مؤمنانه، برگزاری اردو‌های جهادی تخصصی و عمومی کارمندان به مناطق محروم، و در مجموع هشت عنوان برنامه اصلی با حدود ۳۰۰ فعالیت، ازجمله برنامه‌هایی بود که سرهنگ پاسدار شعبانی برای هفته بسیج کارمندان برشمرد.

برگزاری ۲ رزمایش جهادی توسط بسیج ادارات

وی به برگزاری رزمایش "طرح شهید عباسپور" در تمامی ادارات استان مازندران اشاره کرد با این توضیح که فرماندهان پایگاه‌های بسیج در تمامی ادارات به عنوان همیاران صنعت برق در یک روز خاص و تنها به مدت یک ساعت رزمایشی را برگزار کردند و در نتیجه آن ۳۶ مگاوات برق در شبکه توزیع صرفه‌جویی شد. این اقدامِ بسیج ادارات مازندران مورد تشویق شرکت توانیر قرار گرفت.

مسوول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا همچنین به برگزاری "طرح شهید خناری" با هدف "اهدای خون سالم، اهدای زندگی" در هفته دولت توسط بسیج ادارات و کارمندان خبرداد که مقرر شد با یک پوشش و رزمایش، ۱۴۰ هزار واحد خون سازمان انتقال خون مازندران را تا پایان سال ۱۴۰۰ تأمین کنیم.

وی تصریح کرد که سازمان انتقال خون مازندران تاکنون تأمین ۵۵ هزار واحد خونی را توانست تأمین کند و ۸۵ هزار واحد از تعهدات آن باقی مانده است، به این دلیل که داوطلبان و اهداکنندگان خون دچار کرونا یا تبعات ناشی از آن شدند و باید به نحوی این کسری جبران شود لذا بسیج وارد میدان شده است تا به کمک نیازمندان خون و فرآورده‌های خونی بشتابد.

سرهنگ شعبانی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه بسیج مطالبه‌گر است و مخصوص قشر خاصی نیست، دو خط قرمز بسیج را "انقلاب" و "مردم انقلابی" عنوان و خاطرنشان کرد که با تمام توان، امکانات و اختیارات باید از این‌دو قابلیت مهم نظام اسلامی صیانت کنیم.
 
پایان‌بخش این نشست خبری، تقدیر از خبرنگاران بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار