دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالا نسبت به سال‌های گذشته سرعت یافته است و سازمان بنادر و دریانوردی به تعهدات خود عمل می‌کند.

به گزارش آوای خزر، آقای سیامک علیشاهپور درباره روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور و شرایطی که سازمان بنادر و دریانوردی طی ۴ سال گذشته پشت سرگذاشته است، افزود: سال‌های گذشته روند تخلیه و بارگیری کالا با تاخیر مواجه می‌شد و صاحبان کالا برای تحویل کالای خود، معطل می‌شدند، ولی در سال‌های اخیر و با وجود مشکلات متعدد این موضوع اصلاح شده و تخلیه و بارگیری انواع کالاها؛ سرعت پیدا کرده است.

وی افزود: سرعت در عملیات تخلیه و بارگیری کالا حتی در دوران کرونا هم کاهش نیافت و این امر نشان می‌دهد که در این حوزه سرمایه‌گذاری درستی صورت گرفته است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فعالیت بنادر خوزستان، خاطر نشان کرد: افزایش سرعت در عملیات تخلیه و بارگیری کالا تنها مربوط به بنادر بزرگ مانند بندر امام خمینی و کالا‌های اساسی نیست، بلکه در بنادر کوچک مانند اروند و چوئبده نیز کالا‌ها بدون مشکل و معطلی تخلیه می‌شوند و این امر سبب شده تا مواد اولیه با سرعت بیشتری به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی برسد.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی نسبت به عملکرد و خدمات رسانی بنادر رضایت دارند، تصریح کرد: وضعیت بنادر آبادان و خرمشهر نسبت به گذشته بهبود خوبی داشته است و ادامه این روند باعث می‌شود تا سطح مبادلات تجاری ایران با کشور‌های همسایه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار