دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴
کدام محصولات در خانه می‌توانند ناراحتی پوستی ایجاد کنند؟

به گزارش آوای خزر، متخصصان پوست می‌گویند که گذراندن بیشتر اوقات در خانه به‌دلیل قرنطینه و کاهش قرار گرفتن ما انسان‌ها در معرض آلودگی هوا، به نفع پوست ما تمام شده است!

برای آن‌که بدانیم بیشتر باید مراقب کدام‌یک از وسایل و اشیای خانه در هنگام استفاده باشیم، از متخصصان پوست که گفته‌اند هر چیزی، از ملحفه رختخواب گرفته تا دستگاه تهویه هوا، ممکن است بر پوست اثر زیان‌بخش داشته باشند، نظر خواستیم.

 

محصولات خانه و ایجاد ناراحتی پوستی

 
 
دکتر مایکل فاربر از گروه متخصصان پوست شویگر در نیویورک در این مورد گفت: «بسیاری از کاربرد‌ها و استفاده‌های روزانه در خانه، به‌ویژه در مورد افراد مبتلا به اگزما یا دارای پوست حساس، می‌تواند پوست را آزار دهد.»
 
همچنان که بسیاری از ما بیش از هر زمانی در گذشته وقت خود را در خانه سپری می‌کنیم، موارد زیر در خانه شامل چیز‌هایی است که باید مراقب آن‌ها باشیم.
 
مایع لباس‌شویی
 
به گفته دکتر جاشوا زیکنر، متخصص پوست و مدیر مرکز مطالعاتی مواد آرایشی و بالینی در مورد پوست در بیمارستان مانت سینایی نیویورک، مایع لباس‌شویی در خانه‌ها، محصولی بوده که عامل بسیاری از جوش‌ها، ناراحتی‌های پوستی و حساسیت‌ها است.
 
خوشبختانه راه‌هایی جهت کسب اطمینان از پیشگیری تأثیر منفی مایع لباس‌شویی بر پوست وجود دارد.
 
دکتر زیکنر گفت: «باید دستورالعمل روی بسته‌بندی را رعایت کنید. ریختن بیش از حد مایع شستشو درون ماشین لباس‌شویی می‌تواند منجر به ناراحتی پوستی شود. استفاده بیش از حد شوینده، خطر گیر افتادن مولکول‌های شوینده در میان تار و پود پارچه‌ها را افزایش می‌دهد و در صورت تماس با پوست، می‌تواند منجر به جوش پوستی شود.»
 
خطر دیگر مایعات شستشوی لباس، ناشی از اسانس‌ها و رنگ‌ها است که به نظر دکتر زیکنر «عامل بیشتر آلرژی‌های پوستی هستند.»
 
جهت به حداقل رساندن خطر یک واکنش شدید، او استفاده از شوینده‌های بدون رنگ و اسانس را پیشنهاد می‌کند.
 
دکتر فاربر نیز بر خطر مرتبط با شوینده‌ها تأکید کرد و گفت: بهتر است دنبال محصولاتی باشیم که ضد حساسیت هستند و رنگ و اسانس ندارند.
 
همچنین، این توصیه شامل محصولات دیگر خانگی نیز می‌شود که به گفته دکتر فاربر می‌توانند «پ هاش قلیایی داشته باشند که برای لایه بیرونی پوست، خطرناک است.»
 
علاوه بر ملاحظه ترکیب محصولاتی که جهت نظافت خریداری می‌کنید، دکتر فاربر در عین حال پیشنهاد می‌کند که «برای محدود کردن تماس با حساسیت‌زا‌های احتمالی» دستکش دست کنید.
 
صابون
 
اگر دچار ناراحتی پوستی شده‌اید، ارزش آن را دارد که درباره قالب صابون یا مایع شستشوی بدن در حمام‌، به‌عنوان محصولاتی که ممکن است عامل آن ناراحتی باشند، فکر کنید.
 
به گفته دکتر فاربر، یکی از ترکیباتی که می‌تواند در این میان مقصر باشد، سولفات است؛ ترکیب پاک‌کننده‌ای که در شامپو و صابون ایجاد کف می‌کند و منجر به ناراحتی‌های پوستی می‌شود. عطر‌ها و اسانس‌ها نیز از عوامل احتمالی دیگر در ناراحتی‌های پوستی به‌شمار می‌روند.
 
دکتر فاربر گفت: «فرمول ترکیبی صابون‌ها اغلب حاوی سولفات‌ها و عطرها است و سوفت می‌تواند پوست را از بین ببرد و موجب خشکی شود. عطر‌ها نیز موجب واکنش‌های آلرژی در افراد می‌شوند. جهت شستشو، از شوینده‌های غیر صابونی و بدون سولفات یا افزودنی استفاده کنید.»
 
او شرکت‌هایی را پیشنهاد می‌کند که سازنده ترکیبات ملایم بدون عطر و نگهدارنده‌ هستند.
 
ملحفه
 
کارشناسان نگهداری از مو، اغلب ملحفه‌های ابریشمی را پیشنهاد می‌کنند، اما معلوم شده است که این ملحفه‌ها می‌توانند برای پوست نیز خوب باشند.
 
به گفته دکتر زیکنر، ملحفه‌هایی که هر شب روی آن‌ها می‌خوابیم، به‌ویژه اگر از مواد غیر طبیعی ساخته شده باشند که «با پوست نامهربان‌ترند و می‌توانند منجر به ناراحتی پوستی، کاهش آب و التهاب منجر شوند»، قابلیت بالقوه‌ای جهت ایجاد واکنش و ناراحتی در پوست دارند.
 
یک مشکل پوستی بالقوه دیگر که با ملحفه، مرتبط بوده، جذب خاک و چربی است که به گفته دکتر فاربر، می‌تواند «ناراحتی پوستی را افزایش دهد.»
 
او با اشاره به این‌که ملحفه به‌ تنهایی نمی‌تواند عامل آکنه پوست باشد، گفت: «ملحفه می‌تواند باعث شود آکنه‌های پوستی در افرادی که مستعد آن هستند، افزایش یابد.»
 
جهت به حداقل رساندن خطرها، دکتر فاربر، ملحفه‌های ابریشمی را پیشنهاد می‌کند که «با پوست‌های حساس و مستعد آکنه، ملایم‌تر هستند؛ زیرا ابریشم به اندازه دیگر پارچه‌ها، جاذب چربی و آلودگی نیست.»
 
دکتر زیکنر نیز موافق است و خوابیدن بر ملحفه‌های از جنس مواد طبیعی مانند پنبه، ابریشم یا فلانل را پیشنهاد می‌کند.
 
دکتر فاربر، گفت: «شستن ملحفه بالش‌ها هر چند روز یک‌بار با مایع شستشوی ضد حساسیت، سنجیده است.»
 
دستگاه تهویه
 
در گرم‌ترین ماه‌های سال، پرهیز از دستگاه سرمایش و تهویه هوا، احتمالا ناممکن است.
 
متأسفانه، این موضوع به معنای احتمال افزایش ناراحتی‌های پوستی است و چنان‌که دکتر زینکر نیز تأیید می‌کند: «سیستم تهویه هوای شما می‌تواند تأثیر منفی بر پوست داشته باشد.»
 
او افزود: «هوای خشک می‌تواند موجب خشکی پوست و اختلال در لایه خارجی پوست شود.»
 
دکتر زینکر، جهت مقابله با کاهش رطوبت در خانه به علت استفاده مداوم از کولر، «استفاده از دستگاه بخور در خانه و روشن کردن آن در هنگامی که می‌خوابید، به‌ویژه اگر ماهیت پوست شما خشک است»، پیشنهاد می‌کند.
 
او اظهار داشت: «افزایش رطوبت، می‌تواند کمک کند موقعی که خواب هستید، به لایه پوست شما آب‌رسانی شود.»
 
دکتر زینکر، افزود: دستگاه بخور خنک، بهتر از دستگاه بخارساز داغ است، زیرا به گفته او «همان اثر را دارد و استفاده از آن ایمن‌تر است.»
 
علاوه بر دستگاه بخارساز، دکتر فاربر، همچنین پیشنهاد می‌کند که ترموستات، چه گرم و چه سرد را روی درجه آخر تنظیم نکنید.
 
در مجموع، اگر متوجه شدید که پوست شما دچار ناراحتی شده است، باید محصولات بهداشتی و شوینده خانگی خود را مورد بازبینی قرار دهید و با یک متخصص پوست، مشورت کنید./ ایندیپندنت
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار