دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
در نشست شورای تحول مساجد مازندران عنوان شد:
استقرار سامانه تحول مسجد یکپارچه/ ضرورت وحدت در خدمت‌رسانی توسط دستگاه‌های متولی مساجد
اعضای شورای تحول مساجد استان در تازه‌ترین نشستی که داشتند؛ به موضوعاتی چون راه‌اندازی سامانه تحول مسجد یکپارچه جهت پاسخگویی به دغدغه‌های فعالان مسجدی، ضرورت خدمت‌رسانی دستگاه‌های متولی مساجد زیر یک چتر واحد، و توجه به نقش مصلی ها به عنوان قلب فرهنگی شهر، پرداختند.

به گزارش آوای خزر از ساری، جلسه شورای تحول مساجد و محلات استان مازندران با حضور اعضا در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام «محمدعلی عطاریه مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا از آمادگی بستر محلات مازندران برای ایجاد تحول و زمینه سازی برای راه‌اندازی گروه تخصصی در فضای مجازی جهت تبادل اطلاعات در حوزه فعالیت‌های مسجدی خبر داد و گفت: پیگیری و نظارت مستمر بین دستگاهی از شورای تحول در شهرستان‌ها دارای برکاتی است که این مهم نیز باید مدنظر باشد. 

وی با اعلام اینکه از طریق بسیج اقدامات خوبی در امر محلات اتفاق افتاده است، ازجمله مهمترین آن موارد در ماه گذشته را رفع اختلافات مسجدی در  ۱۴ مسجد، انتقال ۳ پایگاه به مسجد، تشکیل گام‌های آغازین قرارگاه محله در ۷۱ محل، ۴۳ گروه جهادی مسجدمحور، جلسه‌ی آموزشی برای ۲۳۲ فرمانده حوزه با رویکرد تقویت مسجد برشمرد.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا در خصوص مکان فعلی پایگاه‌هایی که به مسجد منتقل می‌شوند، عنوان کرد: طی تدبیر فرمانده سپاه کربلا مکان پایگاه‌های منتقل شده، به مساجد یا به خانه عالم و یا مهدکودک و ... تبدیل می‌شود.

عطاریه ادامه داد: متاسفانه برخی ادارات کل همکاری نمی‌کنند، البته در مواقع مواجه با چالش ما تسلیم نمی‌شویم، مستقیما از طریق سازمان بسیج و  دستگاه مرکزی در سطح کشور پیگیری می‌کنیم، امیدواریم این اقدام هماهنگ و هم افزایی دستگاه‌ها تبدیل به یک فرهنگ سازمانی شود.

مصلی‌ها قلب فرهنگی شهر هستند

در این نشست؛ دبیر کارگروه مساجد استان مازندران نیز اظهار داشت: با استقرار سامانه تحول مسجد یکپارچه یک بار برای همیشه به همه دغدغه‌های فعالان مسجدی پاسخ داده می‌شود.

حجت الاسلام «میرزا حسن صادقی» افزود: امام جماعت در بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ مسجد در دورترین منطقه می‌تواند پیام ارسال و دریافت کند همچنین از انجام کار جزیره‌ای هم جلوگیری می‌شود. 

وی گفت: کارگروه تولید محتوا توسط حوزه علمیه و ارائه به ما، پیدا کردن راهکاری برای تامین امام جماعت نیز باید در دستور کار باشد، خوشبختانه استارت کار شورای تحول در ساری زده شد امیدواریم در شهرستان‌ها هم کلید بخورد.

استقرار سامانه تحول مسجد یکپارچه/ ضرورت وحدت در خدمت‌رسانی توسط دستگاه‌های متولی مساجد

وی با بیان اینکه مصلی‌ها قلب فرهنگی شهر هستند و مساجد هم باید به‌صورت مویرگی به این قلب متصل شوند، اضافه کرد: به تشکیل شورای حل اختلاف برای عوامل مسجدی نیز باید توجه شود، خوشبختانه انسجام در شورا به چشم می‌خورد امیدواریم بسط داده شود.

خدمت دستگاه‌های متولی مساجد زیر یک چتر واحد باشد

مسئول کارگروه امور مساجد دفتر نمایندگی ولی فقیه مازندران نیز بیان کرد: اگر سامانه تحولی مسجد در برخی از نهادهای متولی مسجد همانند اوقاف یا تبلیغات اسلامی تشکیل شود می توان شاهد ساماندهی فعالین این حوزه بود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» گفت: باید نسبت سنجی درستی از تعداد مساجد استان داشته باشیم به طور مثال با ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت چه تعداد مسجد داریم و این نسبت با استان های دیگر مورد سنجش قرار گیرد. 

وی برلزوم فعالیت شورای تحول مساجد استان درراستای تربیت حوزوی و کادرسازی دانش آموزان برای آینده مساجد استان تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مساجد برای اعزام بچه‌های فعال به حوزه های علمیه مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه تحقق مسجد محور و امام جماعت محور بودن نیازمند عزم جدی برای تربیت امام جماعت است، تصریح کرد: اینکه بدانیم فلسفه هیات‌های مذهبی چیست مهم است، شناسایی جمعیت مستعد و سالم همانند استفاده از ظرفیت بچه‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت سوق دادن آنها با ادامه تحصیل در حوزه ضروردت دارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه همه دستگاه های متولی مساجد باید زیر یک چتر واحد خدمت کنند، گفت: ارائه گزارش کار کلی از نیازها و درخواست‌ها ضرورت دارد تا یک مرکزیت واحد ایجاد شود و همه با آن کار کنند و از پراکنده‌کاری و موازی کاری پرهیز شود.

مسئول کارگروه امور مساجد دفتر نمایندگی ولی فقیه مازندران افزود: چندین نهاد دست اندرکار مسجد باید زیر چتر امور مساجد همدیگر را پیدا کنند، در بحث خواهران باید هیات امنایی مستقل تشکیل داد، مساجدی که هیات‌های مذهبی دادند همه متحد عمل کنند، صدا و سیما هم پای کار بیاید.

وی بیان کرد: اموال و املاک مساجد نیز باید مشخص شود، حضور جمعیت به‌خصوص نسل جوان و نوجوانان بسیار مهم است، یک مسجد فعال را در بازدید میدانی میتوان سنجید و شاخصه‌های درستی برایش تعریف کرد.

کرونا فعالیت‌های کانون‌های مساجد را تعطیل نکرد

در ادامه جلسه، سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران بیان کرد: تاکنون بیش از هفت مرحله توزیع گوشت قربانی را با همکاری موسسه حضرت خدیجه(س) و برنامه تلویزیونی سمت خدا بین نیازمندان استان داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین «رجب نعمتی قرا» از توزیع 2000 بسته گوشت قربانی به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) در شهرستان های استان خبر داد و افزود: این مومنانه های مسجدی فردا توسط رابطین کانون های مساجد در اختیار خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند شناسایی شده توسط بچه‌های مسجدی، ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج قرار داده می شود.

استقرار سامانه تحول مسجد یکپارچه/ ضرورت وحدت در خدمت‌رسانی توسط دستگاه‌های متولی مساجد

وی با بیان اینکه کرونا موجب نشده که فعالیت های کانون های مساجد استان تعطیل شود، گفت: اعضای کانون های مساجد استان به واسطه سامانه بچه های مسجد با قوت درحال انجام فعالیت های متعدد در بخش های فرهنگی، قرآنی، کتابخانه ای و... هستند.

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی و قرآن و عترت ویژه اعضای کانون های مساجد در مناسبت های ملی و مذهبی اشاره و اظهار کرد: همچنین برگزاری جلسه شورای تحول مساجد در شهرستان قائم شهر را داشتیم .

وی به طرح های ملی فهما و ایران قوی برای احیای کارکردهای مختلف مساجد اشاره کرد و افزود: این طرح ها در بستر مجازی اجرایی شد و کانون های مساجد مازندران در رواق های کتاب، فیلم، کارآفرینی، چندرسانه ای، فضای مجازی، نماز و ... افتخاراتی را از آن خود کردند.

حجت الاسلام نعمتی قرا به منویات رهبری در خصوص تعامل بسیج و کانون های مساجد برای پویایی فعالیت های مسجدی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مدیران مسئول کانون های مساجد استان عمدتا از فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج هستند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار