دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
رئیس اداره محیط زیست بهشهر اعلام کرد
وضعیت پسماندهای بیمارستانی بهشهر بررسی می‌شود
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با بیان اینکه تمامی بیمارستان‌ها باید مجهز به سیستم تصفیه همچنین اتوکلاو یا زباله‌سوز باشند، اعلام کرد که وضعیت تمامی بیمارستان‌های این شهرستان در موضوع پسماند بررسی می‌شود.

به گزارش آوای خزر از بهشهر، سید محمود هادیان که دو هفته‌ای می‌شود به عنوان ریاست جدید اداره حفاظت محیط زیست بهشهر منصوب شد، از نزدیک به بررسی وضعیت محیط زیست به‌ویژه شرکت‌ها و تأسیسات که نیاز به رعایت قوانین زیست‌محیطی دارند، پرداخت.

وی امروز با همراهی معاون و کارشناس نظارت و پایش اداره، از محل دفن زباله بهشهر بازدید کرد. یکی از نکات مورد توجه وجود پسماندهای پزشکی در زباله‌ها بود.

آقای هادیان یادآور شد که تمامی بیمارستان‌ها باید مجهز به سیستم تصفیه همچنین اتوکلاو یا زباله‌سوز باشند. بنابراین پسماندهای بیمارستانی که از خطرناک‌ترین پسماندها هستند باید  در همان بیمارستان‌ها(مبدأ) تعیین تکلیف شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر به خبرنگار ما گفت که به طور ویژه در این موضوع ورود پیدا می‌کنم و پس از بررسی تمامی بیمارستان‌های شهرستان به لحاظ مدیریت پسماندهای عفونی و غیرعفونی، در صورت لزوم اخطار بهداشتی صادر می‌شود.

این مسوول در ادامه، از محل دفن زباله در خلیل‌شهر و کارخانه نئوپان ۲۲ بهمن بازدید و عنوان کرد: اولویت ما  بررسی و پیگیری برابر ضوابط زیست‌محیطی در حوزه‌های محیط طبیعی و انسانی محیط زیست است.

سید محمود هادیان بر این نکته تأکید کرد که حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است و برابر اصل پنجاهم قانون اساسی بر همگان لازم‌الاجراست؛ بنابراین برای تحقق اهداف و دستورالعمل‌های قانونی در حوزه محیط زیست همانند گذشته از یکسو به همراهی مردم، و از سوی دیگر. به حمایت مسوولان مربوطه و مراجع قضایی نیازمندیم.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار