دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۲
روانشناسان درباره کاهش اضطراب کرونایی می گویند در بحران کرونا نباید هر خبری را پذیرفت و برای پذیرش یک خبر باید منبع رسانه‌ای آن و انگیزه و هدفش از انتشار خبر را بدانیم.

به گزارش آوای خزر، علیرضا عابدین روانشناس درباره روش‌های کاهش استرس و اضطراب در مبتلایان به کرونا گفت: امروزه در کشورمان وضعیت دشواری قرار گرفته‌ایم.

از طرفی به صورت روزمره توسط رسانه‌های غربی و عربی تحت خبر‌های بد و سیاه هستیم و از طرف دیگر اعتماد عمومی نسبت به عملکرد مسئولان نسبت به کنترل بحران کرونا به حداقل رسیده است.

در این حالت مردم افسرده شده اند و ما باید نقشی فعال را در دریافت و پردازش اخبار داشته باشیم.

در این عصر نمی‌توان به صورت منفعلانه خبر را دریافت کرد.

 

در حال حاضر اگر بخواهیم به صورت ۲۴ ساعته به اخبار بد گوش دهیم تاثیر خود را به صورت قطره چکانی برجا خواهد گذاشت.

عابدین افزود: ما بسیار باید باهوش‌تر باشیم. پیش از این خبر رادیو تلویزیون و روزنامه را باید تجزیه تحلیل می‌کردیم و در حال حاضر رسانه‌های جمعی دیگر هم وجود دارند. نباید موارد موجود در این شبکه‌ها را برای دیگران ارسال کنیم. اگر بخواهیم به صورت ۲۴ ساعته به اخبار بد گوش دهیم تاثیر خود را به صورت قطره چکانی بر جای خواهد گذاشت. ن

 

یازی نیست منابع خبر را محدود کنیم بلکه باید بتوانیم هدف و انگیزه این رسانه‌ها را تحلیل کنیم به عنوان مثال NBS عربستان سعودی و BBC انگلستان و جیره خوار ملکه انگلیس است و صدای آمریکا همان صدای آمریکاست و صدای ایران نیست.

روش های مقابله با اضطراب کرونایی


وی با تایید این موضوع که استرس موجب کاهش سطح ایمنی بدن می‌شود گفت: باید ضمن اینکه ساعات دریافت خبر را محدود کنیم از منابع مختلف خبری استفاده کنیم، اما بدانیم انگیزه این رسانه‌ها چیست و از کجا تعذیه می‌شوند. در زندگی نباید اوقاتمان را فقط با اخبار پر کنیم بلکه باید هنری مثل موسیقی و کامپیوتر بیاموزیم و با افراد دیگر به صورت مجازی ارتباط بگیریم. تغذیه مناسب داشته و ورزش کنیم و از مشاوره استفاده کرده و از مصرف دخانیات خودداری کنیم.

روانشناس خاطرنشان کرد: در درجه اول باید با هوشتر باشیم و از زمانمان با کادربندی جدید به صورت بهینه استفاده کنیم اگر لازم است در خانه بمانیم واقعا در خانه بمانیم و اگر مسئولان می‌گویند از تردد غیر ضرور خودداری کنیم نباید جاده‌ها را پُر کنیم بلکه باید بیشتر مهارت بیاموزیم.

وی در پایان اظهار داشت: فردی که نمی‌تواند بخوابد یعنی اضطراب دارد فردی که نمی‌تواند خواب درستی داشته باشد یعنی افسردگی دارد. باید برای جلوگیری از استرس راهکار‌های گوناگونی را مد نظر قرار دهیم و استرس را از بدنمان خارج کنیم.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار