دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۲
به گفته یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی، ورزش با معده خالی باعث تحلیل رفتن عضلات ورزشکاران می‌شود.

ورزش کردن با معده خالی یا پُر؟به گزارش آوای خزر،روح الله فریادی کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با اشاره به تاثیرات خوردن و نخوردن غذا قبل از تمرینات ورزشی اظهار کرد: شاید برای بسیاری از ورزشکاران این سوال پیش آید که ورزش با معده خالی برایشان مفید است یا با معده پر که تاکنون هم جواب‌های مختلفی برای این سوال داده شده است.
وی افزود: با این حال بر اساس بسیاری از مطالعات ثابت شده که ورزش با معده خالی در نوبت صبح ضرر‌های زیادی برای بدن دارد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به تحلیل رفتن و کاهش حجم توده عضلات ورزشکاران اشاره کرد.

مربی بدنسازی تیم ملی سپک تاکرای مردان ایران تصریح کرد: زمانی که فرد از خواب بیداری می‌شود، تمام ذخایر انرژی او در حالت خواب مصرف شده، بنابراین انرژی کمتری دارد و اگر بخواهد در این حالت بدون خوردن غدا یا صبحانه ورزش کند، بدن برای تامین انرژی خود به سراغ پروتئین ماهیچه‌ها می‌رود که این مسئله تحلیل رفتن و کاهش توده عضلات ورزشکار را به دنبال دارد.

ورزش کردن با معده خالی یا پُر؟


وی ادامه داد: سطح گلیکوژن (منبع انرژی) بدن هنگام بیدار شدن به دلیل مصرف آن در خواب بسیار پایین می‌آید و این مسئله باعث ترشح و بالا رفتن سطح هورمون کورتیزول (هورمون استرس) در فرد می‌شود که این هورمون میزان عضله‌سوزی را بسیار بالا می‌برد.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی اضافه کرد: درصورتی که فرد غذای چرب مصرف کرده باشد، بعد از چهار ساعت و در صورت مصرف غذای غیرچرب بعد از سه ساعت می‌تواند ورزش کند.

فریادی افزود: بهترین زمان برای تمرینات ورزشی از ساعت ۱۰ صبح تا زمان ناهار و در نوبت ظهر هم از ساعت چهار تا هشت عصر به فاصله سه تا چهار ساعت بعد از وعده صبحانه یا ناهار است.

وی درخصوص نوع غذایی که قبل از ورزش باید مصرف شود نیز گفت: نوع غذا بستگی به هدفی که فرد از ورزش کردن دارد، متفاوت است. به این معنا که اگر فرد می‌خواهد افزایش وزن داشته باشد، باید غذا‌های حاوی کربوهیدرات (ماکارونی، نان، برنج و ...) را مصرف کند و اگر قصد کاهش وزن را دارد باید بیشتر پروتئین (سیب زمینی، تخم مرغ، گوشت، لبنیات و ...) را در برنامه غذایی خود قرار دهد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: