دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز تقریبا هیچ آزمایش فنی و مهندسی وجود ندارد که قادر به انجام آن نباشیم.

بیش از ۵۵۰ نوع آزمایش فنی در داخل کشور قابل اجراستبه گزارش آوای خزر، آقای مجید کیان پور در مراسم افتتاح ۷ آزمایشگاه مکانیک خاک در پروژه‌های عمرانی استان تهران افزود: با استفاده از توان متخصصان داخلی، ۹۹ درصد تحریم‌ها را بی اثر کرده‌ایم و آزمایشگاه‌های مکانیک خاک در سراسر کشور، امروز سرآمد دانش و فناوری روز دنیا هستند و پا به پای دانش روز دنیا امروز قادر به انجام انواع آزمایش‌های تخصصی فنی و عمرانی هستیم.

وی اولویت اول آزمایشگاه‌های مکانیک خاک را کمک به توسعه کیفی ساخت و ساز‌ها در کشور و در نتیجه توسعه همه جانبه آن دانست و افزود: امروز اجرای بیش از ۵۵۰ نوع آزمایش در توان علمی و اجرایی آزمایشگاه‌های فنی کشور است و در بخش‌های مختلف اعم از معادن، حفاری، اکتشاف و نمونه‌برداری تا عمق ۱۰۰۰ متری قادر به ارائه کمک‌های فنی آزمایشگاهی هستیم.

کیان پور همچنین با اشاره به اینکه در اسفند سال گذشته ۵ و امروز ۷ آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در استان تهران به بهره‌برداری رسید گفت: در یک سال گذشته ۸۷ واحد آزمایشگاه محلی در سراسر کشور و بخصوص استان‌های در حال توسعه به بهره‌برداری رسیده است که در تلاش هستیم این میزان تا پایان سال به ۱۳۰ واحد افزایش یابد و به عبارت دیگر تا پایان سال بیش از ۴۰ واحد آزمایشگاهی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تعداد آزمایشگاه‌های فنی استان تهران را ۵۴ واحد دانست و افزود: هم اکنون ۴۲ واحد مستقر و ۱۲ واحد غیرمستقر در استان تهران وجود دارد که البته همپای توسعه طرح‌های عمرانی و با درخواست کارفرما این تعداد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همکاری با بخش‌های حاکمیتی و سازمان‌های توسعه گرا را از اهداف و برنامه‌های این بخش دانست و افزود: در یک سال گذشته به عنوان همکار سازمان برنامه و بودجه در تهیه آیین نامه‌های مربوط به بخش عمران و راه همکاری داشته‌ایم و از سوی دیگر با سازمان‌های حاکمیتی نظیر سازمان ملی استاندارد و همچنین بخش‌های اجرایی نظیر سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور و نظام مهندسی ساختمان در جهت تحقق اهداف و رسالت خود همکاری‌های خوب و گسترده‌ای داشته‌ایم.

وی کیفیت را اولویت اول آزمایشگاه‌های مکانیک خاک دانست و گفت: تلاش ما این است که از همه ظرفیت‌های فنی و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص خود برای ارتقای کیفی پروژه‌هایی که نظارت آن‌ها به ما واگذار شده است استفاده کنیم.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار