دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
جبهه معارض انقلاب اسلامی متوجه شده است که عمق راهبردی انقلاب اسلامی، فرهنگی است و تا نتواند نظام باورها، ارزش‌ها رفتارهای مردم را از مرکزیت اسلام انقلاب جدا کند، سایر تهدیدها، تحریم‌ها حتی نفوذها کم اثر خواهد بود.

به گزارش آوای خزر، حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند مدیرگروه مدیریت راهبردی فرهنگی در دانشگاه عالی دفاع ملی در یادداشتی به چیستی و تأثیر ساختار فرهنگی کشور پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

چیستی و تأثیر ساختار فرهنگی کشور

بخش قابل توجهی از وضعیت فرهنگی کشور مرهون ساختار فرهنگی آن است. ساختار فر هنگی یعنی رباطی که تولید مطلوبیت‌های فرهنگی، گفتمان‌سازی فرهنگی، تصمیمات فرهنگی و اقدامات فرهنگی در بستر آن اتفاق می‌افتد.

سؤال مهم این است که موارد فوق کجا و چگونه شکل می‌گیرند؟ نقش رهبری، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، قوای سه‌گانه کشور، رسانه‌ها (اعم از رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی) و مردم چیست؟ و چه باید باشد؟ پیوند این نهادها و سازمان‌ها با یکدیگر چگونه باید باشد تا جبهه مقاومت بلکه اقتدار فرهنگی انقلاب اسلامی شکل گرفته باشد؟

این همه در موقعیتی است که جبهه معارض انقلاب اسلامی هر روز بیشتر متوجه شده است که عمق راهبردی انقلاب اسلامی، فرهنگی است و تا نتواند نظام باورها، ارزش‌ها رفتارهای مردم را از مرکزیت اسلام انقلاب که پرچمدار آن رهبری انقلاب است، جدا کند، سایر تهدیدها، تحریم‌ها حتی نفوذها کم اثر خواهد بود.

از این رو با استفاده حداکثری از ابزار رسانه، سازمان‌های علمی و فرهنگی بین المللی، همچنین عناصر و تشکل‌های وابسته فرهنگی و علمی در داخل سعی در شکستن مقاومت فرهنگی نخبگان و مردم دارد و از این طریق زمینه اباحی‌گری، در اسلامیت، رهاشدگی در مدیریت و انحراف فرهنگی در واقعیت را هر روز بیشتر فراهم می‌آورد، که امام راحل عظیم الشأن می‌فرمود آن خواهد آمد که در رژیم ستم شاهی گذشته نیامده است.(۱)

رخوت و از هم‌گسیختگی ساختار فرهنگی کشور (با وجود فعالیت‌های موضعی ارزشمند) در مقایسه با مأموریت فرهنگی انقلاب اسلامی از یک سو و حجم تخاصم سازمان‌یافته از سوی دیگر، بازمهندسی ساختار فرهنگی کشور را ضروری ساخته است.

اهم عیوب ساختار فرهنگی کشور

۱ـ پاسخگو نبودن بخش دولتی دستگاه‌های فرهنگی به رهبری

۲ـ تناسب نداشتن اعضاء محترم شورای عالی، ساختار دبیرخانه آن و نیز ارتباط آن‌ها با دستگاه‌ها و مردم، با نقش قرارگاهی آن در مهندسی فرهنگی کشور و ایجاد انقلاب فرهنگی

۳ـ تأثیرگذاری بیش از اندازه قوه مجریه و شخص رئیس جمهور (به دلیل در اختیار داشتن مسؤولیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیریت دستگاه‌های دولتی و در اختیار داشتن بودجه) در حوزه علم و فرهنگ و نوسانات شدید مدیریت فرهنگی با تغییر رئیس جمهور

۴ـ هم‌­افزا نبودن ساختاری فرهنگی زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری و ساختارهای فرهنگی زیر نظر دولت، به ویژه در مقاطع وجود فاصله فکری دولت از رهبری

۵ـ استقلال‌طلبی هر یک از دستگاه‌های زیر مجموعه دفتر رهبری یا دولت

۶ـ کم رنگ شدن نقش مردم در عرصه فرهنگ

۷ـ کم بودن نیروی انسانی، کم انگیزگی و ضعف بخشی از نیروی انسانی، عدم سازماندهی و پشتیبانی مناسب از نیروهای موجود روحانیت

۸ـ جدا انگاری علم و فرهنگ و به تبع ساختارهای متولی آن

۹ـ جدا انگاری مقاطع مختلف تربیت و تعلیم به دلیل تفکیک ساختاری (مهد کودک، آموزش و پروش، آموزش عالی) و محوریت یافتن تعلیم نسبت به تربیت

۱۰ـ جدا انگاری وضعیت سیاسی و اقتصادی و ساختارهای آن از وضعیت فرهنگی و ساختارهای آن

۱۱ـ وابستگی شدید به واردات صنایع و محصولات فرهنگی

۱۲ـ متزلزل بودن اقتصاد فرهنگ

۱۳ـ تربیت نشدن اندیشمند و مدیر فرهنگی تراز همچون هنرمند دانا، توانا مردمی و انقلاب در دانشگاه‌ها به اندازه کافی

۱۴ـ جدایی حوزه علمیه، دانشگاه و دستگاه‌های فرهنگی و شبکه نشدن آن‌ها در تولید فکر، تربیت نیرو و تعالی فرهنگی کشور

بایسته‌های تحول ساختار فرهنگی کشور

۱ـ درک، باور، عزم و همکاری در ایجاد تحول ساختاری

۲ـ تبدیل شدن شورای انقلاب فرهنگی به قرارگاه انقلاب فرهنگی از طریق تحول در رویکرد؛ اعضاء و ساختار توأم با مشارکت و اقناع و در عین حال اقتدار حداکثری 

۳ـ هدایت کلان در سطح راهبردی (قرارگاه مرکزی)؛ ساماندهی موضوع محور در سطح میانی (دستگاه‌ها) و اجرایی سازی و اجرای فراگیر در سطح عملیاتی (با محوریت مردم و تا مقیاس محله) و نیز پیوستگی و هماهنگی این سه سطح 

۴ـ مطالعه و حمایت از حوزه علمیه و ایجاد آمادگی دانشی، ساختاری و عملیاتی توسط حوزه علمیه در سنگرهای مختلف رزمگاه فرهنگی 

۵ـ تعهدپذیری دانشگاه اسلامی در تربیت نظریه پرداز، مدیر و هنرمند دانا و توانا، به موازات تحول در علوم انسانی 

۶ـ ضمانت اقتدار مدیریت راهبردی، میانی و عملیاتی توسط دولت و با به میدان آوردن مردم 

۷ـ ایجاد قرارگاه گفتمان سازی انقلاب اسلامی ذیل قرارگاه مرکزی با محوریت رسانه و فضای مجازی 

۸ـ قانونگذاری فرهنگ محور، در مجلس شورای اسلامی از طریق توجه به پیوست فرهنگی قوانین، به منظور محاسبه تأثیر فرهنگی قوانین.

پی‌نوشت 

۱ـ درباره فرهنگ هر چه گفته شود کم است. می دانید و می دانیم اگر انحرافی در فرهنگ یک رژیم پیدا شود و همه ارگان ها و مقامات آن رژیم در صراط مستقیم انسانی و الهی پایبند باشند و بر استقلال و آزادی ملت از قیود شیطان عقیده داشته باشند و آن را تعقیب کنند و ملت نیز به تعبیت از اسلام و خواسته های ارزنده آن پایبند باشند دیری نخواهد کشید که انحراف فرهنگی بر همه غلبه کند و همه را خواهی نخواهی به انحراف کشاند ونسل آتیه را آن چنان کند که انحراف بصورت زیبا و مستقیم را راه نجات بداند و اسلام انحرافی را به جای اسلام حقیقی بپذیرد و بر سر خود و کشور آن آورد که در طول ستم شاهی و خصوصاً پنجاه سال سیاه بر سر کشور آمد (۲۱/۱۱/۱۳۶۱)

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار