دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۳
فواید کاهش وزن، علاوه بر پیشگیری از بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته مغزی، شامل آثار مفید ناشناخته‌تری است.

به گزارش آوای خزر، با از دست دادن ۵ تا ۱۰ درصد وزن بدن، می‌توانید سلامت کلی خود را افزایش و خطر شرایط بهداشتی مزمن را کاهش دهید. این‌جا به برخی نکات پرداخته می‌شود که معمولا درباره کاهش وزن نمی‌دانید.

 

کاهش وزن چه فوایدی دارد؟

 
شدت افزایش انرژی
 
زمانی که شما وزن کمتری دارید، انرژی کمتری را صرف انجام کار‌های روزمره می‌کنید. کاهش وزن، همچنین راندمان اکسیژن شما را بهبود می‌بخشد و بنابر این، شما حین فعالیت‌های پر انرژی نفس کم نمی‌آورید.
 
تقویت حافظه
 
مطالعه محققان سوئدی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که زنان سالمند، پس از ۶ ماه دنبال‌کردن برنامه کاهش وزن، نمرات بهتری در آزمون‌های حافظه به‌دست آوردند.
 
کاهش خطر ابتلا به سرطان
 
اضافه وزن موجب بروز التهاب می‌شود که خود آن آغازگر تغییرات سلولی در بدن است. یک بررسی انجام شده بر روی زنان یائسه که نتیجه آن در مجله تحقیقات سرطان به چاپ رسیده است، نشان داد که درجات خطرناک التهاب تنها با کاهش ۵ درصدی وزن بدن قابل تخفیف است.
 
لذت بردن از فعالیت‌های جسمی
 
زمانی که اضافه وزن دارید، نسبت به افرادی که وزن طبیعی دارند، فعالیت‌های جسمی ممکن است موجب درد مفاصل و سوزش ریه‌های شما شود. وقتی شروع به لاغر شدن می‌کنید، دیگر انجام ورزش در شما احساس انجام یک کار روزمره سخت و طاقت فرسا را ایجاد نمی‌کند و بیشتر به صورت شبیه تجربه‌ای سرگرم کننده در می‌آید.
 
علاوه بر این، سبک وزن بودن موجب می‌شود که شما سریع‌تر و نیرومندتر شوید.
 
کنار گذاشتن دارو‌ها
 
حفظ یک وزن مناسب می‌تواند شما را در برابر بیماری‌های قلبی و دیابت محافظت کند، اما اگر از قبل دچار اضافه وزن باشید و به این بیماری‌های مبتلا باشید، چه می‌شود کرد؟ خبر خوب: کاهش وزن هنوز می‌تواند مفید باشد. این بیماری‌ها لزوما از بین نمی‌روند، اما ممکن است علائم بیماری شما و مقدار دارویی که دریافت می‌کنید، کاهش یابد.
 
به‌عنوان مثال، ممکن است بتوانید دوز دارو‌های ضد فشار خون و پایین آورنده کلسترول را کاهش دهید یا یاد بگیرید بدون تزریق‌های روزانه انسولین، دیابت نوع ۲ خود را کنترل کنید.
 
افزایش میزان خواب
 
بنابر مطالعات، افرادی که حداقل ۵ درصد وزن خود در یک دوره شش ماهه را کاهش می‌دهند، به‌طور متوسط، ۲۲ دقیقه بیشتر از قبل می‌خوابند و پیش از این، محققان فنلاندی گزارش کرده بودند که کاهش متعادل وزن به میزان قابل توجه باعث بهبود علائم قطع تنفس در حین خواب شده است.
 
افزایش شانس فرزند داشتن 
 
چاقی در زنان با ناباروری و سندرم تخمدان پلی کیستیک همراه است و زمانی که یک زن جوان چاق می‌شود، باردار شدن او مشکل‌تر خواهد شد. از آن‌جا که وزن مادر در زمان بارداری و حتی قبل از آن با همه پیامد‌های سلامتی فرزند در ارتباط است، کاهش وزن، کمک می‌کند که فرد از یک بارداری سالم و فرزند سالم داشتن، مطمئن شود.
 
افزایش سلامت چشم
 
در بیشتر افراد، کاهش وزن، باعث محافظت بینایی آنها در برابر عوارض مربوط به چاقی، مانند دیابت نوع ۲ می‌شود.
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: