دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
رئیس محیط زیست بهشهر:
لایروبی تالاب لپو زاغمرز متوقف شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با بیان اینکه تالاب لپو زاغمرز از تالاب‌های بین‌المللی و شناسنامه‌دار است، با اعلام توقف لایروبی در ضلع غربی این تالاب، لایروبی آن را منوط به دریافت مجوز از محیط زیست و آب منطقه‌ای توسط شورای زاغمرز و رعایت دستورالعمل‌های خاص این مجموعه آبی دانست.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، تالاب لپو زاغمرز که در شهرستان بهشهر و در نزدیگی تالاب میانکاله قرار دارد؛ یکی از تالاب‌های بین‌المللی است که هرساله میزبان پرندگان تابستان و زمستان‌گذران است.

این تالاب/ آببندان در سال‌های اخیر توسط "شرکت تعاونی شالیکاران" متشکل از ۱۲ طایفه از کُردهای اصیل زاغمرز با هدف تهیه و تقسیم آب برای حدود ۲ هزار هکتار از شالیزارهای زاغمرز، مدیریت می‌شود. از اینرو نیاز است که در مواقع لزوم نسبت به لایروبی تالاب اقدام کنند.

پایان هفته گذشته بود که رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با دریافت گزارشی مبنی بر آغاز لایروبی ضلع غربی تالاب لپو، به اتفاق همکاران محیط‌بان خود از این تالاب بازدید کرد.

لایروبی تالاب لپو زاغمرز متوقف شد

شورای اسلامی زاغمرز هدف از لایروبی را ذخیره و تأمین آب زمین‌های کشاورزی اعلام کرد اما دکتر سید محمود هادیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت:  هدف ما احیای تالاب است و در این امر نیاز به حمایت همه مردم در کنار به‌کارگیری روش‌های علمی هستیم.

وی، لایروبی آببندان لپو را منوط به دریافت مجوز از شرکت آب منطقه‌ای و اداره حفاظت محیط زیست براساس قوانین خاص تالاب‌ها و آببندان‌ها دانست و به همین دلیل دستور داد که عملیات لایروبی این تالاب فعلاً متوقف شود.

هادیان در گفتگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه مردم همیاران و حافظان اصلی محیط زیست هستند، اظهار کرد: محیط زیست با افتخار از نظرات، پیشنهادات و برنامه‎های مردمی استقبال می‌کند و به طور قطع، با همکاری جوامع محلی می‌توانیم محیط زیست را با کم‌ترین آسیب و خدشه، به نسل‌های بعدی تقدیم کنیم.

لایروبی تالاب لپو زاغمرز متوقف شد

در این بازدید، شورای اسلامی زاغمرز نیز متعهد شد که تا زمان دریافت مجوز، از هرگونه عملیات خاکبرداری و لایروبی در تالاب لپو خودداری کند.

به گزارش آوای خزر، تالاب لپو زاغمرز از تالاب‌های بین‌المللی است. هر چند مالکیت آن با کشاورزان است اما به دلیل اهمیت زیستگاهی برای گونه‌های مختلفی از پرندگان آسیب‌پذیر و یا در معرض انقراض ازجمله گیلار و انواع اردک‌های سیاه‌کاکل، بلوطی، تاجدار، اردک سرسفید، مرگوس سفید، باکلان کوچک و قوهای گنگ و زیبا، هرگونه فعالیت در آن مشمول قوانین بین‌المللی تالاب‌هاست که در آن هم بر کارکردهای اکولوژیکی و هم اقتصادی و اجتماعی تأکید شده است.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار