دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
بیماری نادر و ژنتیکی وجود دارد که نوزاد تازه متولد شده شبیه به افراد پیر به نظر می رسد و صورتش چین و چروک دارد، به تازگی کودکی با این بیماری در آفریقا متولد شد.

به گزارش آوای خزر، یک زن آفریقایی نوزاد دختری را بدنیا آورده که به علت ابتلا به عارضه‌ای نادر شبیه به پیرزن‌ها به نظر می‌رسد. مادر نوزاد که گفته می‌شود از بیماری روانی نیز رنج می‌برد این کودک را در خانه‌اش در ایالت شرقی کیپ آفریقای جنوبی با کمک مادرش به دنیا آورد.

مادر بزرگ ۵۵ ساله این نوزاد پس از تولد نوزاد متوجه چین و چروک‌های عجیب صورت نوه‌اش شد. این نوزاد بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که پزشکان اعلام کردند این کودک از بیماری پروگریا یا پیری زودرس، نوعی بیماری ژنتیکی بسیار نادر رنج می‌برد. بنا به گفته پزشکان این وضعیت نوزاد تحت تاثیر شرایط مادرش بوده است.

بلافاصله تصاویری از این کودک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. برخی از کاربران این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند که با اعتراض مادربزرگ این کودک همراه بود. مادربزرگ این کودک در گفتگو با SABC News گفت: "وقتی درد دخترم آغاز شد، به علت شرایط اورژانسی آمبولانس درخواست کردیم، اما آمبولانس بسیار دیر رسید؛ بنابراین دخترم مجبور شد تا در خانه زایمان کند. با این حال زایمان درست پیش نرفت و ما مجبور شدیم تا دخترم را با یک خودروی ون به بیمارستان برسانیم. در بیمارستان به ما گفتند که نوزاد ناقص است. او گریه نمی‌کرد و از دنده‌ها نفس می‌کشید. من شوکه شده بودم."

او در مورد انتشار تصاویر نوه خود و تمسخر کاربران نیز گفت: "حالا وقتی می‌شنوم که مردم با القاب طنز نوه ام را خطاب قرار می‌دهند برایم بسیار دردآور است. اگر امکان آن را داشتم همه این افراد را به زندان می‌انداختم."

گفتنی است؛ بیماری پیری زودرس با عنوان سندرم هاچینسون گلیفورد پروگریا نیز شناخته می‌شود که در این بیماری نادر ژنتیکی علائم پیری در سنین بسیار کم در صورت نوزاد پدیدار می‌شود.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: نوزاد ، بیماری پیری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار