دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
فیاضی در گفتگوی اینستاگرامی زنده عنوان کرد:
ریش‌سفیدانی که سطح خود را پایین آوردند/ وزیر آموزش و پرورش؛ شخص دوم کابینه/ انتخاب استانداران طبق انتظارات مردم/ دو مرکز آموزشی با تفاوت ۳ تا ۵ برابری حقوق!
نماینده ادوار مجلس، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش مازندران و یکی از گزینه‌های تصدی وزرات آموزش و پرورش در گفتگویی به مسائلی از جمله ضرورت وحدت بین نمایندگان، دخالت‌های ناصواب در انتخاب مدیران، انتخاب استانداران برابر انتظارات مردم، مشکلات فرهنگیان در بحث حقوق و نظام رتبه‌بندی و اهمیت وزیر آموزش و پرورش در کابینه دولت، پرداخت.

به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر عبدالوحید فیاضی در گفتگوی زنده اینستاگرامی با عنوان "تنگراه توسعه مازندران و مدیران دولت سیزدهم" که دوشنبه‌شب با میزبانی "محسن گرجی" فعال رسانه‌ای مازندران اجرا شد، پاسخگوی سؤالاتی با هدف توسعه استان بود.

وی با بیان اینکه استان مازندران با منابع خدادادی، اکوتوریسم، آب، خاک، هوایی که دارد و همه جغرافیا و منابع انسانی آن نباید اجازه می‌داد در این استان فقر و بیکاری و فساد باشد، دلیلش را عدم ادای وظیفه آنهایی دانست که در دولت‌های مختلف نخبگی می‌کردند یعنی نیامدند از چهره‌های شاخص، کارآمد، علمی و اجرایی قوی استان در درون استان استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه گاهی دیدم یک استانداری از مازندران به استانی دیگر رفت و موجب چه آبادانی‌هایی شد در حالیکه در همین استان او را به سمت فرماندار هم منصوب نمی‌کردند، اشاره به این ضرب‌المثل مازندرانی و "نور"ی داشت که "کَنای پیش واش بِره".

آوای خزر: علف جلوی ایوان به‌درد نمی‌خوره/ کنایه از اینکه مرغ همسایه غاز است.  

استان‌های شمالی باید یکپارچه شوند

این نماینده ادوار مجلس با اظهار اینکه در درون یک همبستگی و "سینرژی" کاملی در بین نمایندگان هم وجود ندارد و کمتر زمانی دیدم دوازده نماینده مازندران برای توسعه استان با هم برادری کنند، عنوان کرد که آنها با هم رقابت می‌کنند حال اینکه معتقدم؛ حتی شمال کشور باید یکپارچه شوند، و یک وقتی در مجلس موضوع "هلال شمال" را عنوان کردم که از گلستان تا گیلان می‌توانند با تجمیع منابع خود به یک منطقه متعالی و پیشرفته تبدیل شوند چون از همه مواهب مانند بنادر، دریا، جنگل، منابع زیر زمینی، منابع انسانی سرشار و شاه‌راه‌های مختلف برخوردارند.

نیروی انسانی قوی، برتر از طلاست

فیاضی با اعتقاد به اینکه از طلا، خاک و آب و جنگل بالاتر نیروی انسانی است، اشاره‌ای به سفر خود در سنگاپور داشت و آن را فقط ۵۰  یا ۶۰ جزیره توصیف کرد که آب و خاک مناسبی ندارد، اما بهترین نیروی انسانی را تربیت کرده و گردش کاری او در حوزه نخبگانی اوست و توانسته با تربیت و پرورش نیروی انسانی قوی به تعالی برسد، اما بزرگان ما با اینهمه منابع سرشار در استان، نتوانستند آن را مدیریت کنند.

ریش‌سفیدانی که سطح خود را پایین آوردند/ وزیر آموزش و پرورش؛ شخص دوم کابینه/ انتخاب استانداران طبق انتظارات مردم/ دو مرکز آموزشی با تفاوت 3 تا 5 برابری حقوق!

برخی نخبگان سطح خود را با دخالت در انتخاب شهردار و بخشدار پایین آوردند

وی با اظهار تأسف از اینکه در چهل و دومین سال پیروزی انقلاب داریم حرف‌هایی می‌زنیم که به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید، از آن‌هایی گفت که ادعای نخبگی و ریش‌سفیدی برای استان داشتند، ولی سطح خود را برای مداخله در انتخاب یک فرماندار، شهردار و بخشدار پایین آوردند و به سطح نازلی از توسعه استان اکتفا کردند که اتفاقاً خلاف حرکت توسعه بود؛ به اینکه استانداری باشد که بومی باشد، به اینکه کسی باشد که گوش به فرمان آن‌ها باشد، اتفاقاً باید استانداری بیاید که گوش به فرمان مردم باشد، حقایق درونی مازندران را درک و تحلیل، و برای آن راه حل ارائه کند.

مازندران هنوز مدیریت صحیح خود را به‌دست نیاورده است

این فعال رسانه‌ای مازندران را منطقه‌ای توصیف کرد که می‌تواند با اتکا به دارایی‌ها و منابع خود به پیش برود و پیش‌برنده هم باشد، به این سبب که همه چیز دارد، اما هنوز مدیریت صحیح و کارآمد خود را به‌دست نیاورده است (این حرف من جسارت به مدیران اسبق و حال نیست همه ما به عنوان کنشگران سیاسی در این امر دخالت داریم باید این واقعیت را بپذیریم منتهی آن‌هایی که پیرتر و باسابقه‌تر در صندلی قدرت مستقر بودند طبیعتا باید بیشتر پاسخگو باشند). مازندران که دارای همه منابع است، اما باز حرف از فقر و بیکاری ۴۵ درصدی می‌زنیم و به قول حافظ که "ای دل به کوی یار گذاری نمی‌کنی/اسباب جمع داری و کاری نمی‌کنی).

آقای رئیسی نباید معجزه کند!

عضو اسبق خانه ملت با مخاطب قرار دادن اهالی خوب مازندران اعم از علما، روحانیت، نخبگان و همه دست اندرکاران به اینکه باید از حالا در مسیر توسعه پرشتاب "حرکت کنید"، معتقد است که آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور نباید معجزه کند بلکه باید به او کمک کنیم تا استانداری را انتخاب کند که امیر مازندران باشد. اکنون مازندران عمارت بی‌امیر است. استانداری باید بیاید که متعهد به انقلاب، کشور، دلسوز، جهادی، مازندران‌شناس و در متن مردم باشد. دل در گرو غرب و شرق نداشته نباشد، و مدیری نباشد که فقط پشت دوربین فیلمش را پخش کنند.

وی با بیان اینکه استاندار برای خدمت به مردم باید بیدار باشد، از مدیرانی گفت که بعد از ساعت ۳ بعد از ظهر نمی‌شود آن‌ها را پیدا کرد؛ بنابراین اگر قرار است کار جهادی کنیم؛ اکنون بیشتر به حضور مسوولان نیاز داریم. چون در اوایل انقلاب همه پای کار آمدند، اما اکنون مردم نگاه می‌کنند اگر مسوولان حرکت کنند، آن‌ها نیز به حرکت درآیند.

وقتی اختلاف سلیقه‌ها از حد گذشت؛ ویرانگری می‌کند

فیاضی اشاره‌ای نیز به اختلافات درونی مازندران داشت که ناشی از اختلاف سلیقه‌هاست، اما این تفاوت‌ها را تا یک نقطه‌ای پذیرفته. دانست و عنوان کرد که وقتی اختلاف سلیقه‌ها به نزاع‌های این شهر و آن شهر و نزاع‌های سیاسی تبدیل می‌شود، ویرانگر است.

این فعال رسانه‌ای با تأسف از سخن آن استانداری که می‌گوید "اگر مدیرکلی انتخاب کنم اول باید همشهری من باشد"، حرف او را بدین صورت معنا کرد که مازندران شهر من نیست، در حالیکه ما باید "استان‌وطن" باشیم نه "شهرستان‌وطن" و حتی باید برای انتخاب اصلح برای مدیریت استان "ایران‌وطن" باشیم.

وی با بیان اینکه مازندران یکپارپگی خاصی دارد و وابستگی به یک نقطه سبب می‌شود مازندران از منابع انسانی محروم شود، اشاره به این موضوع داشت که متأسفانه اگر قرار است برای انتخاب استاندار با چهار نفر مشورت کنند ممکن است هر کسی همشهری و یا از بیت خود انتخاب کند که اصلاً صحیح نیست.

ریش‌سفیدانی که سطح خود را پایین آوردند/ وزیر آموزش و پرورش؛ شخص دوم کابینه/ انتخاب استانداران طبق انتظارات مردم/ دو مرکز آموزشی با تفاوت 3 تا 5 برابری حقوق!

برخی نقاط مازندران با این استان غریبگی می‌کنند

فیاضی با اشاره به اینکه خود مازندرانی است و در غرب مازندران زندگی می‌کند، به این مهم پرداخت که وقتی به شهرهای تنکابن و چالوس و رامسر می‌روم می‌بینم که آنها با مازندران غریبگی می‌کنند. یعنی اگر رامسر را هول بدهیم در دامن گیلان می‌افتد، ما نباید این کار را بکنیم، رامسر عروس شهرهای ایران است، مگر کلاردشت ما چطوره؟ مگر هزارجریب بهشهر، گلوگاه و نکا نیز همین‌طور است.

نماینده ادوار گذشته با بیان اینکه استاندار آینده مازندران باید دلسوز باشد و جاذبه بیشتری داشته باشد، به این سخن شهید بهشتی خطاب به اعضای حزب جمهوری پرداخت که "جاذبه در حد اعلا دافعه در حد ضرورت". و متذکر شد که ما اکنون برعکس عمل می‌کنیم؛ دافعه در حد اعلا جاذبه در حد ضرورت!

استانداری باید خانه امن نخبگان و جریان‌های مختلف باشد

وی با اعتقاد به اینکه هر فکر، گروه و جریان سیاسی اقتصادی و هر کنشگر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی که می‌تواند به استان کمک کند، استانداری باید خانه امن او باشد، ابراز تأسف کرد که گاهی استانداری را به خانه خواص تبدیل می‌کنیم و اگر خواص از مصلحان اجتماعی و تولیدکنندگان باشند که خوب است، اما نه اینکه از گروه‌های سیاسی و فرصت‌طلب باشند، لذا استاندار وظیفه دارد درب استانداری را به روی مردم و کنشگران باز کند، از همه ظرفیت‌های استان استفاده کند و اگر استان یک استاندار مومن، انقلابی، جهادی و همه جانبه‌نگر داشته باشد دیگر نه‌تن‌ها چندان به منابع خارجی نیاز ندارد بلکه ظرفیت آن به‌حدی است که می‌تواند به سایر استان‌ها کمک کند.

عضو اسبق خانه ملت با اشاره به اینکه بسیاری از بچه‌های مازندران در سمنان و شاهرود مشغول کار هستند، این سؤال را مطرح کرد که آیا مازندران نمی‌تواند با همین دارایی خودش تکیه‌گاه بزرگی برای فرزندان خودش در استان خودش باشد؟


گردشگری می‌تواند بسترساز توسعه مازندران باشد  

این فعال رسانه‌ای با عنوان اینکه گردشگری در مازندران چه وضعیتی دارد؟ تصریح می‌کند که وقتی از تولید و اشتغال صحبت می‌کنیم صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند یکی از بهترین بسترسازان توسعه برای استان مازندران باشد، اما به‌واقع این را کجای توسعه استان دیدیم؟ اگر به آمایش سرزمینی مازندران توجه کنید می‌بینید که این‌ها دیده شده است، ولی به دلیل اینکه گاهی مدیران ما از قد و قواره مناسبی برای اداره امور استان برخوردار نبودند نتوانستند این افق را ببینند.

استانداران باید مطابق با مطالبات و انتظارات مردم انتخاب شوند

وی معتقد است که اگر قرار است دولت رئیسی موفق باشد حتماً باید وزرای او مدیرانی را برای استان انتخاب کنند که دارای شاخصه‌های مطابق با مطالبات و  انتظارات مردم باشند، زیرا اگر با همان تفکر حزبی و گروهی و سیاسی دست به انتخاب مدیران بزنیم عقب‌ماندگی ما همچنان استمرار خواهد داشت.

فیاضی استانداری را یک حکمرانی بلند و بالایی توصیف کرد که این حکمرانی نیاز به حاکمیتی دارد که مشروعیت خود را از قانون اساسی گرفته باشد، قانون به رئیس جمهور اختیار انتخاب داده است البته وزرا را برای رأی به مجلس می‌فرستند، اما استاندار را خودش انتخاب می‌کند و حتما با احترام به نظر نمایندگان مجلس، نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها و مراجع دیگر است. قطعا آن‌ها صاحب‌نظر و متولی استان هستند و حتما باید به این روش باشند، اما اگر قرار است از پایین به بالا انتخاب و پیشنهادی باشد به نظرم به‌نوعی تعارض با قانون اساسی پیدا می‌کند و خود یک نوع نقض قانون اساسی است که نمایندگان به این نقض قانون تن نمی‌دهند. حالا اتفاقی افتاده که پیشنهادی کردند. به نظرم می‌رسد که باید به مسیر اصلی برگردد.

وزیر آموزش و پرورش باید شخص دوم در کابینه دولت باشد

این گزینه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه وزارتخانه‌ها غیر از آموزش و پرورش وزرای خود را شناخته است، دلیل آن را وجود حساسیت‌های مختلفی در این مجموعه بزرگ عنوان کرد که هم آینده‌نگری در جامعه را با خود دارد و هم اینکه وسیع و عمیق است.

وی اهمیت آموزش و پرورش را بدین جهت دانست که هم امروز و هم فردا تاثیرگذار است و اگر قرار است کشور را بسازیم راهی جز رسیدگی به آموزش و نداریم. چه اینکه در تحقیقات و چه از حیث سفر به برخی کشور‌ها دیدم که آموزش و پرورش در کشور‌های پیشرفته سهم اول را در توسعه دارد و زمانی آموزش و پرورش حرف اول را در توسعه دارد که حرف اول را در توجه دارد. هر گاه در کشور به جایی رسیدیم که آموزش و پرورش سهم اول را در توجه دارد، دیری نپاید که سهم اول را در توسعه خواهد داشت.

فیاضی با بیان اینکه اگر قرار باشد وزیر آموزش و پرورش در میز هیات دولت، یکی از وزرا باشد اتفاقی در آموزش و پرورش نمی‌افتد، به این نکته اشاره کرد که در بسیاری از کشور‌های پیشرفته وزیر آموزش و پرورش آن کشور نفر دوم بعد از رئیس جمهور است. ولی در کشور ما درک اینکه وزرات آموزش و پرورش بعد از هیات حاکم دولت، جایگاه بالایی به سبب بسترسازی برای پیشرفت کشور دارد و مدرسه قرارگاه و مرکز توسعه‌یافتگی و شاه‌راه توسعه برای کشور است؛ برای برخی‌ها سخت است.

ریش‌سفیدانی که سطح خود را پایین آوردند/ وزیر آموزش و پرورش؛ شخص دوم کابینه/ انتخاب استانداران طبق انتظارات مردم/ دو مرکز آموزشی با تفاوت 3 تا 5 برابری حقوق!

آموزش و پرورش مولدترین دستگاه است

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی بارهار و بار‌ها حتی پشت تریبون مجلس گفته‌اند که آموزش و پرورش دستگاه مصرفی است و مولد نیست، تأکید کرد که آموزش و پرورش مولدترین دستگاه است، اگر به آموزش و پرورش کشور و به مدرسه توجه کنیم،  و وزیری از جنس همین نظام تعلیم و تربیت در بین نخبگان حوزه آموزش و پرورش انتخاب کنیم، در ۴ سال آینده نیروی انسانی بسیار بسیار مناسب را در آستانه تحویل به جامعه خواهیم داشت که فردای جامعه ما از حیث نیروی انسانی دغدغه‌ای ندارد.

وی معتقد است؛ هر گاه که توانستیم مدرسه‌ای را آباد کنیم؛ درب زندانی را بسته‌ایم. روز به روز داریم زندان و کلانتری‌ها و مراکز ترک اعتیاد و بیمارستان‌ها را اضافه می‌کنیم و توسعه می‌دهیم و معنایش آن است که نتوانستیم   مدرسه توسعه‌یافته‌ای داشته باشیم که در آن انسان‌های سالم تربیت کنیم تا این مراکز توسعه پیدا نکند.

بیاییم یک‌بار آموزش و پرورش را جدی بگیریم

این عضو اسبق خانه ملت با بیان اینکه یک بار بیاییم نظام تعلیم و تربیت را جدی بگیریم، اشاره‌ای داشت که در ابتدای تصویب قانون برنامه ششم در مجلس عنوان کرد که یک‌بار مجلس بیاید برنامه توسعه پنج‌ساله کشور را "آموزش‌محور" کند؛ اکنون نیز عرض می‌کنم که ۵ سال به آموزش و پرورش به معنای واقعی برسیم و به معلمان توجه کنیم، قول خواهم داد که نیروی انسانی تا ۴۰ سال بیمه خواهند شد.

فیاضی در ادامه، با اظهار اینکه نتوانستیم مدیر قوی تربیت کنیم، معتقد است که آموزش و پرورش و معلم قوی می‌تواند نیروی انسانی قوی تربیت کند و امروزه فقر جامعه ما به گونه‌ای است که ریشه آن را باید در آموزش و پرورش جستجو کنیم.

تفاوت بین حقوق معلمان مدرسه و دانشگاه عین بی‌عدالتی است

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش مازندران با طرح این سؤال که مدارس ما از چه امکاناتی برخوردارند؟ گریزی به این موضوع زد که مدیران مدارس دارند با جیب مردم مدرسه را اداره می‌کنند و این یک آموزش و پرورش صحیح نیست.

وی با اشاره به اینکه امروزه تفاوت بین حقوق و مزایا و دریافتی‌های معلم با یک معلم دیگر که در کنار دستش به عنوان دانشگاه کار می‌کند، زیاد است (البته منظور من به دانشگاه آزاد اسلامی نیست که حقوقش خیلی پایین است، منظورم به نرمی است که در وزارت علوم وجود دارد)، تصریح می‌کند که در یک خیابان دو مکان آموزشی وجود دارد؛ نام یکی مدرسه و دیگری دانشگاه است، معلمان دانشگاه ۳ تا ۵ برابر معلم مدارس دریافتی دارند، شما می‌خواهید از معلم مدرسه انتظار معجزه داشته باشید؟ این ظلم و عین بی‌عدالتی است.

نظام رتبه‌بندی می‌تواند آموزش و پرورش را اصلاح کند

فیاضی همچنین به موضوع یکپارچه‌سازی یا بحث نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد که - ۸۰ درصد حقوق و فوق‌العاده شغل هیأت علمی را باید بگیرند و در نظام رتبه‌بندی معلمان آمده است- می‌تواند آموزش و پرورش را اصلاح کند و انتظار معلمان از وزیر و رئیس جمهور را در این دانست که تا نیروی انسانی درون خودش را راضی نکند و به باور او نزدیک نشود و معلمان را در تحول آموزش و پرورش با خود همراه نکند، هیچ تحولی در آموزش و پرورش اتفاق نخواهد افتاد و معلمان نیز ممکن است با چنین سیاست‌هایی همراهی نمی‌کنند.

افتخار می‌کنم که خدمتگزار کشور باشم

وی در پاسخ به اینکه بسیاری از معلمان او را به‌عنوان گزینه مناسب برای وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده‌اند، عنوان داشت: "این‌روز‌ها که گزینه وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است، به‌عنوان کمترین معلم استان مازندران مورد لطف بسیاری از نخبگان، فرهیختگان و معلمان فاخر کشور به‌ویژه همکاران خوبم در مازندران - که با آن‌ها خاطرات خوبی دارم – قرار گرفته‌ام. از اینکه خداوند توفیق بدهد و خیر ما و خیر کشور در این باشد که خدمتگزار باشم باز هم افتخار می‌کنیم. قطعاً با همراهی شما امکانپذیر است، و اگر غیر از این باشد به عنوان سرباز تعلیم و تربیت در خدمت مردم خواهیم بود.

قانون در خصوص مدارس غیردولتی داریم اما اجرا نمی‌شود

این گزینه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالی درباره مدارس غیرانتفاعی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ یادآور شد که "در آموزش و پرورش دو بخش دولتی و غیردولتی داریم، دولتی‌ها بیشتر مورد بحث ما بودند و غیر دولتی‌ها خودشان بحث‌های جدای دیگری دارند".

فیاضی با بیان اینکه آسیب مدارس غیردولتی در مازندران بیشتر است، در ادامه می‌افزاید: "البته سیاست‌ها و قانونی که وجود دارد جامع است، یک بازنگری در خصوص مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی در سال ۱۳۹۳ صورت گرفته و بسیاری از مشکلات موجود، در قانون پیش‌بینی شده است، اما قانون به‌درستی اجرا نمی‌شود که اگر به‌درستی اجرا شود؛ و اگر موسسان مدارس غیردولتی – نه همه آن‌ها که البته مدارس موفق زیاد می‌شناسم که خروجی خوبی دارند و معلمان خوبی دارند – شاید به دلیل شرایط اقصادی و کرونایی انگیزه کمی در توسعه مدارس غیردولتی داشته باشند لذا فشار به معلمان این مدارس زیاد است. با حقوق بسیار کم و بیمه هم نیستند. قوانین خاصی داریم که اگر اجرا شود، تا این حد کدورت وجود ندارد".

ریش‌سفیدانی که سطح خود را پایین آوردند/ وزیر آموزش و پرورش؛ شخص دوم کابینه/ انتخاب استانداران طبق انتظارات مردم/ دو مرکز آموزشی با تفاوت 3 تا 5 برابری حقوق!

نارضایتی فرهنگیان بیشتر ناشی از سیاست‌زدگی است

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش مازندران با احترام به همکاران خود، عنوان داشت که روند مناسبی را در طول دولت روحانی در خیلی جا‌ها ندیدیم و در مازندران هم ندیدیم (به هر کجا روی آسمان همین رنگ است). آموزش و پرورش به‌ویژه در دولت نخست و بخشی از دولت دوم آقای روحانی همینطور است که بسیار ضعیف عمل کردند و نارضایتی در جامعه فرهنگی بیشتر ناشی از سیاست‌زدگی بوده است و آقایان مقداری نیز از خوی معلمی کناره گرفته بودند.

فیاضی با بیان اینکه ما معلمان و فرهنگیان الگوی جامعه هستیم، اشاره‌ای به پرونده قضایی یکی از مدیران داشت و عنوان کرد که "این‌ها برای ما خیلی جذاب نیست و شاید موجب سرافکندی و نارضایتی می‌شود. همه باید دست به دست هم بدهیم که آموزش و پرورش را اصلاح کنیم".

وی اظهار امیدواری کرد که قطعاً در دولت سیزدهم باید همینطور باشد که مدیران آموزش و پرورش استان از جنس مردم باشند و به دنبال سیاست‌زدگی که فضای آموزش و پرورش را آلوده کرده نباشند و بیشتر از گذشته به فکر توسعه استان مازندران باشیم.

مازندران مرکز ثقل اقتصاد کشور باشد

عضو سابق خانه ملت با اشاره به قابلیت‌های بالای مازندران در بخش آموزش و پرورش، آموزش عالی، صنعت، کشاوزری، گردشگری، ورزش، و ... معتقد است که اگر نمایندگان با دولت همراهی کنند و دولت بتواند مدیران اعم از استاندار و... را بالگو‌های انقلابی آقای رئیسی انتخاب کنند استان مازندران تا چهار سال آینده به درجات مطلوبی از رشد خواهد رسید.

وی با اظهار امیدواری از اینکه سخنان او بهره‌ای برای مازندران باشد و به کسی برنخورد، چون بحث کارشناسی بوده است، باز هم امید دارد که استان مازندران را سرآمد استان‌های دیگر ببیند و به عنوان یک مازندرانی معتقد است که اگر این استان را به درجه توسعه‌یافتگی مطلوب برسانیم، می‌توانیم به دنیا عرضه کنیم، گردشگران زیادی به این استان بیایند و مرکز ثقل اقتصاد کشور شود.

این فعال رسانه‎ای با اشاره به مشکلاتی که استان مازندران در صنایع تبدیلی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و اشتغال دارد که قابل قبول نیست، عنوان کرد که باید وحدتی بین نخبگان مازندران ایجاد شود، باید رقابت‌ها را به رفاقت‌ها تبدیل کنیم. یک انتخاباتی می‌شود و رقابتی می‌شود، وقتی که گذشت، باید آغاز رفاقت‌ها باشد.

برخی معیارهای انتخاب استاندار "نقض غرض" است

فیاضی با بیان اینکه "در معیار‌های انتخاب استاندار شنیده‌ام که اینگونه مطرح کرده‌اند – که امیدوارم صحت ندارد - اگر کسی کاندیدادی مجلسی بود و یا محتمل است که باشد استاندار نشود؛ این‌ها "نقض غرض" است و نوعی رقابت‌تراشی فرضی است و این مقوله‌ها را نباید دامن بزنیم. تصور بر این باشد که ۴ سال دولت رئیسی باید خدمت کند؛ ما می‌گوییم آقای روحانی نتوانست. گفت من می‌توانم با کلید چه و چه بکنم و ما را به عقب برده است، آقای رئیسی را آوردیم که درست کند. قرار نیست آقایی که آمده درست کند دوباره حرف‌هایی در داخل استان بزنیم". "مگر نه اینکه مازندران قطعه‌ای از پازل کشور است؟ باید هم‌نوایی کنیم با دولت دست بدهیم تا دولت سیاست‌های خود را در کشور اجرایی کند.

وی با اظهار امیدواری از اینکه مشاوره‌ها برای انتخاب استاندار مازندران مؤثر باشد، معتقد است پس از اینکه انتخاب صورت گرفت همه باید حمایت کنیم؛ و نگوییم این از غرب است یا از شرق است، همه وظیفه داریم به انتخاب رئیس جمهور احترام بگذاریم، چون استاندار آمده است که استان را مدیریت کند و اگر قرار باشد هر کسی "ناخنک" بزند چیزی از استاندار نمی‌ماند.

مازندران نیاز به استاندار ویژه دارد

عضو اسبق خانه ملت در پاسخ به سؤالی درباره استان ویژه، با تأیید اینکه استان مازندران می‌تواند استان ویژه باشد، تصریح می‌کند که مازندران بخشی از تهران و نقطه مرکزی کشور به حساب می‌آید، اکنون راه‌هایی که در استان تعبیه شده و دسترسی‌های بسیار خوبی که ایجاد شده مازندران فعلی را، چون مازندران قدیم نمی‌توانید ببینید بنابراین در طول هفته، ماه و سال نیمی از جمعیت آن مسافرانی هستند که از سراسر کشور به اینجا می‌آیند و با خشکسالی‌ها و آلودگی‌های زیست‌محیطی که در برخی استان‌ها مانند خوزستان و اصفهان ایجاد شده، آمدند و خیلی از زمین‌های مازندران دوباره توسط غیربومی تصاحب شد. (بالاخره آن‌ها ایرانی هستند و آمدند در اینجا سرمایه‌گذاری کردند)

این نخبه مازندرانی معتقد است که برای استان ویژه بودن حتماً نیاز به اصلاح ساختار نیست چه اینکه ممکن است استانی ویژه باشد، اما استاندار ویژه نداشته باشد، بنابراین مازندران به دلیل پتانسیل‌ها و گرایشی که پایتخت به مازندران و گیلان دارد (دلایل محتوایی)، ذاتاً ویژه است. اگر استان به لحاظ ساختاری ویژه باشد، اما استاندار ناویژه داشته باشیم طبیعتاً هیچ بهره‌ای از آن ویژه‌بودن نخواهید برد؛ لذا حتماً شخصیتی که به عنوان استاندار انتخاب می‌شود، شخصیت جامع باشد. (شرف المکان باالمکین)

عبدالوحید فیاضی در پایان این گفتگوی اینترنتی با تأکید بر اینکه استاندار مازندران باید ویژه باشد و بر استان امیری کند، اظهار می‌دارد که باید بگذاریم افراد توانمند به میدان بیایند و خود را نشان بدهند، نگوییم او با من سلام و علیک ندارد یا با دیگری نسبتی دارد. اگر پیمان ببندیم که یک استاندار برتر و دارای توانایی فوق‌العاده انتخاب کنیم این استان تبدیل به استان ویژه خواهد شد و مازندران از این نیرو‌های انسانی کم ندارد. چه اینکه از فرزندان مازندران بسیار در تهران هستند و می‌بینیم که چه افراد فرهیخته، برجسته و توانمندی داریم که خوب است پای آن‌ها را به استان باز کنیم و یا نه همین حالا از افراد فرهیخته و توانمند که در استان هستند، از آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار