دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
ناکامی رئال مادرید در خرید کیلیان امباپه ثابت کرد تعادل قدرت در فوتبال اروپا تغییر کرده است.

به گزارش آوای خزر، اولین «ال‌کلاسیکو» در فصل جدید لالیگا، روز 24 اکتبر برگزار خواهد شد؛ یعنی دقیقاً همان روزی که «کیلیان امباپه»، «لیونل مسی» و «نیمار جونیور» با لباس پاری‌سن‌ژرمن در بزرگ‌ترین بازی لیگ یک فرانسه باید مقابل مارسی به میدان بروند و چندین کیلومتر دورتر منچستریونایتد نیز با «کریستیانو رونالدو» در مقابل رقیب سرسختی همچون لیورپول صف‌آرایی خواهد کرد. حالا سوال مهم اینجاست که در این روز، دنیا به تماشای کدام مسابقه خواهد نشست؟ کدام دوئل بیشتر از سایرین می‌تواند توجه جهانیان را به خود جلب کند؟ این سوال سختی است که لالیگا حالا باید خود را برای شنید پاسخ آن آماده کند!

در طول یک دهه گذشته، لیگ اسپانیا بدون هیچ تردیدی همواره از نام‌های بزرگ و باکیفیت میزبانی کرده. تیم ملی این کشور هم در سه تورنمنت پیاپی به عنوان قهرمانی دست یافته و در بین سال‌های 2006 تا 2018، این غول‌های نامدار ماتادورها یعنی رئال مادرید و بارسلونا بودند که مجموعاً 8 بار قهرمانی در قاره اروپا را جشن گرفتند. این در حالی‌ست که در همین دوره، هیچ تیمی حتی دو بار هم قهرمان اروپا نشد! جدال سنتی «ال‌کلاسیکو» در همین مدت لقب بزرگ‎ترین مسابقه فوتبال جهان را به سینه سنجاق نمود و از نظر تعداد بیننده با فینال جام جهانی و جام ملت‌های اروپا به رقابت پرداخت. کار به جایی رسید که «ژوزه مورینیو» در توصیف این دوئل تاریخی در سال 2012 گفت: «زمانی که رئال مادرید با بارسلونا بازی می‌کند، جهان متوقف می‌شود!»

در طول این سال‌ها هر دو تیم فوق‌ستاره‌های زیادی در ترکیب خود می‌دیدند؛ دو تیمی که بین سال‌های 2009 تا 2019 برنده توپ طلا همواره از ترکیب این دو تیم خارج میشد؛ از رونالدو و مسی گرفته تا «لوکا مودریچ» در سال 2018. برتری لالیگا اما فقط محدود به این 3 نام نمیشد؛ از سال 2009 تا 2016، 22 چهره از 24 نامزد نهایی کسب توپ طلا، در لالیگا توپ می‌زدند. «ژاوی هرناندس»، «آندرس اینیستا»، «نیمار جونیور» و «آنتوان گریزمان» نفراتی بودند که اکثراً نامشان در این لیست به چشم می‌آمد. در این میان فقط «فرانک ریبری» در سال 2013 و «مانوئل نویر» در سال 2014 توانستند بدون حضور در لالیگا، در بین سه نفر اول جای بگیرند.

تیم منتخب سال فیفا هم به نوعی تیم منتخب ال‌کلاسیکو بود و بارسا و رئال از زمان انتخاب تیم منتخب در سال 2005 مجموعاً بیش از 100 نماینده در ترکیب منتخب سال داشته‌اند. نکته خیره‌کننده در این خصوص اینجاست که نزدیک‌ترین تیم‌ها به دو غول اسپانیا از این حیث، باشگاه‌های یوونتوس و بایرن مونیخ به ترتیب با 14 و 13 نماینده هستند! هفت بازیکن برتری که به عنوان رکورددار حضور در تیم منتخب سال محسوب می‌شوند نیز لباس این دو تیم را بر تن داشته‌اند؛ از «سرخیو راموس» و «دنی آلوس» گرفته تا «مارسلو».

بی‌دلیل نبود که ستارگان تیم‌های دیگر، رویای بازی در این دو تیم را در سر می‌پرواندند و در مواردی حتی برای پیوستن به دو ابرقدرت لالیگا، تیم‌های وقت خود تحت فشار گذاشتند. «گرت بیل»، «سسک فابرگاس»، «لوییس سوارس»، «تونی کروس»، «ایوان راکیتیچ» و «فیلیپ کوتینیو» تنها گوشه‌ای از لیست بلندبالای این دست از بازیکنان هستند.

با این حال در سال‌های اخیر و با گذر زمان، بیشتر شاهد جدایی ستارگان درجه یک جهان از این دو تیم بوده‌ایم؛ آن هم در شرایطی که جایگزین خوبی برای آنها پیدا نشده است. جدایی CR7 از کهکشانی‌ها در سال 2018 ضربه بزرگی بر پیکر قوهای سپید وارد نمود و «ادن آزار» به عنوان وارث شماره هفت، هرگز نتوانست عملکرد خوبِ ستاره پرتغالی را تکرار کند. تابستان امسال اوضاع در سرزمین ماتادورها بدتر نیز شد و «سرخیو راموس» و «لیونل مسی» کاپیتان‌های محبوب هر دو باشگاه، به صورت رایگان راهی پاری‌سن‌ژرمن شدند!

پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی 2021 را به طور قطع می‌توانید یکی از «هیجان‌انگیزترین» و «سوررئال‌ترین» پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی تاریخ بنامید اما نه برای رئال مادرید و بارسلونا! علاوه بر خریدهای فوق‌العاده پاریس، تیم‌های چلسی، منچسترسیتی و منچستریونایتد هم مبالغ هنگفتی برای خرید بازیکنان مد نظر خود هزینه کردند؛ آن هم در شرایطی که قوهای سپید در کنار آبی‌اناری‌ها مشغول فروش بازیکنان‌شان بودند. فراموش نکنید رئال مادرید در بازه‌ای از تاریخ - به مدت 16 سال - رکورد گران‌ترین نقل‌وانتقال تاریخ را در دست داشت و بارسا در هر یک از سال‌های 2017، 2018 و 2019 بیش از 100 میلیون یورو برای جذب یک بازیکن هزینه می‌کرد! حالا شاید بهتر متوجه شده باشید که اوضاع در لالیگا چقدر نسبت به گذشته تغییر کرده است.

ورود «کیلیان امباپه» در چنین شرایطی به رئال مادرید، قطعاً گام بزرگی برای تغییر این وضعیت به حساب می‌آمد چرا که همگان می‌دانند او سوپراستار بعدی دنیای فوتبال است. رونالدو با 336 میلیون فالوور، بزرگ‌ترین ستاره فوتبال در اینستاگرام است و مسی با 276 میلیون و نیمار با 159 میلیون نفر در رده‎‌های بعدی قرار دارند. اما امباپه علیرغم حضورش در لیگ فرانسه و سن کمش، 57 میلیون فالوور را همراه خود می‌بیند؛ آن هم در حالی که ستاره‌هایی همچون «کریم بنزما» و «لوئیس سوارس» با سال‌ها فعالیت در فوتبال و حضور در لالیگا، اکنون 42 میلیون کاربر در اینستاگرام آنها را دنبال می‌کنند و «آنتوان گریزمان» و «جرارد پیکه» با 34 و 19 میلیون فالوور در رده‌های بعدی ایستاده‌اند! حتی «وینیسیوس جونیور» با بهره‌مندی از تمام تبلیغاتِ قوهای سپید، توجه 11.6 میلیون فالوور را به خود جلب کرده است.

همه این موارد نشان می‌دهد چرا «فلورنتینو پرس» تا این حد تمایل داشت امباپه در همین تابستان مادریدی شود؛ علیرغم اینکه کیلیان سال بعد به صورت رایگان قابل خرید است ولی رئیس مادریدی‌ها حاضر بود در پنجره نقل‌وانتقالاتی 2020، بیش از 200 میلیون یورو بابت جذب فوق‌ستاره فرانسوی به باشگاه پاریسی بپردازد.

کمتر پیش آمده که یک انتقال بتواند به طور کامل تصویر یک تیم در رسانه‌ها را تغییر دهد؛ چه برسد به اینکه بخواهد نگاه‌ها نسبت به یک لیگ را عوض کند اما خرید امباپه قطعا هر دو کار را به صورت هم‌زمان انجام می‌داد. خرید او نشان می‌داد لالیگا هنوز قادر به جذب بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین استعدادهاست ولی در مقابل، شکست در خرید او ثابت کرد تعادل قدرت در فوتبال اروپا تا چه اندازه دچار تغییر شده است.

 

نویسنده: گیلم بالاگه

مترجم: سپهر ستاری

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار