دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده که تمامی معلمان، اساتید، دانشجویان و کارمندان اداری مدارس و دانشگاه‌ها در اولویت تزریق واکسن قرار دارند همچنین دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله دبیرستانی هم به زودی واکسن دریافت خواهند کرد.

به گزارش آوای خزر، رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تزریق واکسن به دانش‌آموزان و معلمان اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون آموزش با حضور وزیر بهداشت و وزیر علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش با دستور کار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در مهرماه بررسی شد.

وی افزود: وزارت بهداشت اعلام کرده که تمامی معلمان، اساتید، دانشجویان و کارمندان اداری مدارس و دانشگاه‌ها در اولویت تزریق واکسن قرار دارند همچنین دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله دبیرستانی هم به زودی واکسن دریافت خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برنامه‌ای برای تزریق واکسن به دانش‌آموزان بین 7 تا 12 سال در کشور وجود ندارد هرچند که چنین چیزی هم در دنیا مرسوم نیست.

حاجی‌پور تصریح کرد: به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها، معلمان، اساتید دانشگاه و دانشجویان توصیه می‌کنم که فعلاً بنای تحصیل در مهرماه به صورت غیر حضوری است مگر برخی استان‌های کم جمعیت که دانش‌آ‌موزان کمتری داشته و وضعیت کرونا در آن مناطق سفید و یا آبی است. 

وی اضافه کرد: با توجه به پیچیدگی‌های ویروس کرونا نمی‌توانیم تصمیم دقیقی برای  بازگشایی مدارس داشته باشیم و خانواده‌ها و دانش‌آموزان و دانشجویان و معلمان و اساتید فعلاً بایستی برای آموزش غیر حضوری برنامه‌ریزی کنند./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار