دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
«لیونل مسی» پس از به ثمر رساندن سه گل مقابل تیم ملی بولیوی در ورزشگاه «مونومنتال» شهر «بوینوس آیرس»، همچون ابر بهاری اشک شوق ریخت؛ اشکی که چشم تمام مردم آرژانتین را درست همچون اسطوره خیس کرد.

به گزارش آوای خزر، «آندریاس بورگو» در نشریه «دیاریو» آرژانتین در همین خصوص نوشت: «یک برد سه بر صفر در شب بازگشت هواداران به ورزشگاه و البته اشک‌های لیونل مسی به وسعت یک ملت!» شاید تیم ملی بولیوی همانند تیم ملی برزیل برای تیم ملی آرژانتین یک رقیبی حماسی به حساب نیاید اما لذت هت‌تریک مسی احساسی بود که عاشقان فوتبال آلبی‌سلسه با تمام وجود آن را لمس نمودند.

مسابقه هنوز به دقیقه پانزدهم خود نرسیده بود که گل اول روی حرکت فوق‌العاده لئو و ضربه دیدنی‌اش همگان را به وجد آورد؛ گلی که یک لبخند همانند انحنای کاتِ توپ، روی صورت کاپیتان نقاشی کرد. لبخندی که اینبار تا دقیقه 90 همراه لئو باقی ماند.

تماشای هنرنمایی بازیکنانی که از نمایش خود لذت می‌برند همیشه امری جذاب و هیجان‌انگیز است؛ به خصوص در مورد مسی و زمانی که لباس راه‌راهِ آبی‌وسفید را بر تن دارد. پیراهنی که برای مدت‌ها به نظر می‌رسید روی تن او سنگینی می‌کند ولی حالا تبدیل به یک شنل جذاب برای اسطوره شده. حالا سبک خوشحالی پس از گلِ لئو که با افتخار و از فرط شادی روی سینه‌اش می‌زند و پیراهنش را می‌بوسد، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک حرکت ماندگار است.

گل دوم مسی بیش از آنکه زیبا باشد روی فرصت‌طلبی او به دست آمد و تبدیل به گل شماره 78 او در تیم ملی آرژانتین شد؛ گلی که لئو را بالاتر از «پله» اسطوره فوتبال برزیل در صدر جدول بهترین گلزنان بازی‌های ملی در قاره آمریکای جنوبی قرار داد! البته فراموش نکنید که آخرین بازی پله در دهه 70 انجام شده است، با این حال مسی این گل را با لبخند و تعظیم جشن گرفت. گل سوم نیز روی حرکت سریعش به سمت دروازه، روی توپ برگشتی به بار نشست. این قاب‌ها در کنار هم، هت‌تریک مسی را رقم زدند تا کاپیتان آلبی‌سلسته این افتخار را در حالی که دستانش را باز کرده بود، جشن بگیرد.

این برد سه گله، راه تیم ملی آرژانتین به سمت جام جهانی 2022 قطر را بیش از پیش همواره نمود؛ در حال حاضر برزیل در صدر جدول دور مقدماتی قرار دارد و صعودش تقریباً قطعی شده. آلبی‌سلسته نیز با 6 امتیاز کمتر از سلسائو، در رده دوم ایستاده و در حال حاضر شرایط خوبی دارد. با نگاهی اجمالی به ترکیبِ تیم تحت رهبریِ «لیونل اسکالونی» پر بیراه نیست اگر آرژانتین را از حالا دیگر تیم صعودکننده به «قطر 2022» بنامیم. تیمی که اکنون بر خلاف دوره‌های قبل می‌تواند در کنار مسی به سایر ستاره‌های خود نیز ببالد و روی تک‌تک‌شان حساب باز کند. این دقیقاً همان چیزی بود که لئو به آن نیاز داشت؛ اینکه تمام فشار روی دوش او نباشد و بتواند با آرامش بیشتری در مستطیل سبز برای زمین‌گیر کردن رقیب نقشه بکشد.

در کشوری که عاشق فوتبال است، کرونا باعث شد مردم از مارس 2020 دور از ورزشگاه‌ها باشند اما این مشکل نیز در دیدار اخیر تیم ملی آرژانتین مرتفع شد؛ جایی که 20 هزار بلیط در نظر گرفته شده برای جدال مقابل تیم ملی بولیوی، در کمتر از یک ساعت به فروش رسید!

آرژانتین در ماه جولای، جام قهرمانی رقابت‌های «کوپا آمریکا» را در کشور برزیل و بدون حضور تماشاگران بالای سر برد؛ افتخاری که باعث شد مسی حتی در بین منتقدانی که انتظار داشتند او در ترکیب آلبی‌سلسته همانند نمایش‌های سابقش در ترکیب بلوگرانا ظاهر شود نیز، به محبوبیتی چشم‌گیر دست یابد. ستاره‌ای که در بازگشت هواداران آرژانتینی به ورزشگاه‌ها، پس از رکوردشکنی، با اشک و در بین تشویق‌های هم‌تیمی‌ها و تماشاگران، جایزه‌اش را دریافت نمود.

لئو پس از مسابقه با چشمانی اشکبار گفت: «من این را برای مدتی طولانی می‌خواستم و حالا اینجاست. اکنون با مادرم، خواهر و برادرهایم و ...» او موفق نشد جمله‌اش را تمام کند و اشک از چشمانش جاری شد. درست در همان لحظات «آرژانتین» نیز با او گریه کرد. این قدرت فوتبال و همین‌طور قدرت عشق است.

 

نویسنده: گیلم بالاگه

مترجم: سپهر ستاری

 

انتهای پیام/1005

 

 

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار