دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:
55 هزار رزمنده دفاع مقدس مازندران تجلیل می‌شوند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، 55 هزار رزمنده هشت سال مقاومت و ایثار، تجلیل می‌شوند.

به گزارش آوای خزر از ساری، سردار "عبدالله ملکی" پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به ایثار و فداکاری‌های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی که در برابر دنیایی از امکانات لجستیکی، منابع انسانی و تبلیغاتی، ایستادند؛ از نسل جوان، اصحاب رسانه و پژوهشگران خواست تا با آثار خود، انتقال‌دهنده عظمت‌ها و حماسه‌های مبارزان کشورمان در این نبرد نابرابر باشند.

وی به تقارن یکی از روزهای هفته دفاع مقدس با اربعین امام حسین و یارانش اشاره و عنوان کرد که ستاد بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس به ریاست استاندار و دبیری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تشکیل شد و تلاش ستاد آن است که برنامه‌های باشکوه و مردمی در این ایام برگزار شود.

ملکی، دفاع مقدس را به ستون فرهنگی نظام اشاره کرد که در امتداد فرهنگ سرخ عاشورا قرار دارد و شعار برنامه‌های امسال را «ما مقتدریم» اعلام کرد.

55 هزار رزمنده دفاع مقدس مازندران تجلیل می‌شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تشکیل کمیته سیزده‌گانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت که شامل کمیته‌های ایثارگران، نیروهای مسلح، بانوان، دانش‌آموزی، اطلاع‌رسانی، فرهنگی، پیشکسوتان، ورزش و جوانان، مردمی و روحانیت، هنری، کودک و نوجوان، دانشگاهیان و نظارت و بازرسی است.

وی با اعلام اینکه به دلیل شیوع کرونا، رژه نیروهای مسلح برگزار نمی‌شود، اعلام کرد: برنامه‌های متنوعی برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده که بزرگترین آن نیز تقدیر از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس به همت ستادهای استانی است.

سردار ملکی گفت: سهمیه تجلیل استان مازندران 55 هزار رزمنده دفاع مقدس است که مراسم ویژه این روز، ساعت 8 صبح 30 شهریور با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار می‌شود.

55 هزار رزمنده دفاع مقدس مازندران تجلیل می‌شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از اجرای 5 هزار 600 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و بصیرتی در طول هفته دفاع مقدس در مازندران خبرداد و ازجمله آنها به یادواره فرماندهان شهید، دیدار نیروهای مسلح و اعضای ستاد با نماینده ولی فقیه، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، نواختن زنگ مقاومت، برپایی موکب کتاب دفاع مقدس، عصر خاطرات و عصر شعر دفاع مقدس ، همچنین اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، اشاره کرد.

وی در پایان از افتتاح نمایشگاه «ما مقتدریم» خبر داد که ساعت 10 صبح چهارشنبه 31 شهریور همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار