دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
به مناسبت 15 سپتامبر انجام شد
پاکسازی طبیعت در بهشهر + تصاویر
رییس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین، بخش‌هایی از مناطق شهری و روستایی بهشهر با کمک فعالان محیط زیسترنگ زیبای پاکیزگی گرفت و قرار است این اقدام فرهنگی – اجتماعی در قالب طرح "آخر هفته با محیط زیست" ادامه یابد.

آوای خزرآزاده بابانژاد: 25 شهریورماه 1400 برابر با 15 سپتامبر 2021 روز جهانی پاکسازی زمین را پشت سر گذاشتیم اما پاکسازی زمین منحصر به این روز نیست؛ به‌خوبی می‌دانیم که مناسبت‌ها تلنگری است برای توجه بیشتر؛ بنابراین هر روز، روز زمین و فرصتی برای پاکسازی این سیاره زیبا و شگفت‌آور است.

انسان‌های فرهیخته طبیعت را عاشقانه دوست دارند و به آن احترام می‌گذارند. از آلوده‎‌شدن زمین رنج می‌برند. آنها برای پاکسازی زمین، منتظر معجزه نمی‌مانند. آستین همت را بالا می‌زنند و از هر فرصتی برای کمک به این کره مسکون دریغ نمی‌دارند. آنها می‌دانند که آیندگان قضاوت می‌کنند و حرف‌های زیادی برای گفتن درباره زمین و سرگذشت نیاکان خود در قبال آن دارند.

جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش زباله و پاکیزگی زمین نقش مهمی دارند. در ایران سالهاست که از اهمیت این ظرفیت مدنی سخن گفته می‌شود. بدون تعارف باید بگوییم؛ هر چند در عمل توجه زیادی به NGOها نمی‌شود اما نه‌تنها اهمیت و تأثیرگذاری آن مردود نشده است بلکه وجود آن را یک ضرورت انکارناپذیر می‌دانند و در برخی موارد اهمیت آن تا بدان نقطه می‌رسد که مسوولان را به تسلیم در برابر مطالبات سمن‌ها ناگزیر می‌سازد.

استان‌ها و شهرستان‌های مختلف در جمهوری اسلامی ایران همانند مناطق و ایالات در سایر کشورهای جهان، در روزی که به نام پاکسازی زمین است، با کمک نهادهای مدنی برنامه‌های خاصی دارند. تمامی برنامه‌ها برای یک هدف و یک شعار مشترک یعنی نجات زمین برگزار می‌شود.

بهشهر و کمک به گوشه‌ای از حیات کره مسکون

در ایران، استان مازندران که یکی از مقاصد مهم گردشگری است و جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد، اما با معضل زباله روبروست. هیچ جاده و منطقه تفریحی توریستی از زباله در امان نیست؛ شیشه و پلاستیک بیشترین حجم از زباله‌ها را در دل طبیعت سرسبز به خود اختصاص داده‌اند و به‌واقع چرا اینهمه بی‌توجهی؟ چرا اینهمه بی‌مسوولیتی و چرا اینهمه ساده‌انگاری؟

امسال به مناسبت روز پاکسازی زمین، در شهرستان بهشهر گروه‌های مختلف محیط زیستی دست به کار شدند و با پاکسازی بخش‌هایی از آن، به حیات گوشه‌ی کوچکی از سیاره‌ی مسکون کمک کردند؛ سیاره‌ای که تنها پناهگاه حال حاضر بشر است.

روز یکشنبه 28 شهریورماه 1400، همانگونه که رئیس اداره محیط زیست بهشهر پیشتر اعلام کرده بود؛ مسیر حدود ۴ کیلومتری میدان شهیدان کشاورزیان به سمت دانشگاه دانشگاه علم و فناوری واقع در ضلع شمالی بهشهر با همکاری و هماهنگی فرمانداری، ادارات و سازمان‌های آتش‌نشانی، شهرداری، شورای شهر، همیاران محیط زیست، هلال احمر، جامعه روحانیت، بهزیستی، منابع طبیعی، ورزش و جوانان به ویژه هیأت کوهنوردی، محیط زیست و جمعی از دانشجویان و هیأت علمی دانشگاه علم و فناوری مازندران پاکسازی شد.   

"آخر هفته با محیط زیست"

سید محمود هادیان، پاکسازی زمین را منحصر به این روز ندانست و عنوان کرد که هر دوهفته یک‌بار پنج‌شنبه‌ها طرح «آخر هفته با محیط زیست پاک» به همت دوستداران محیط زیست در کوچه‌ها و محله‌ها، در یک برنامه منظم اجرا می‌شود.

او اعلام کرد که مسوولیت این کار بر عهده سازمان مردم‌نهاد و دوستداران محیط زیست قرار داده شده است، همچنین فرمانداری و محیط زیست نیز کار نظارت را انجام می‌دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر البته اشاره‌ای هم به برگزاری برنامه دیگری به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین در بخش روستایی داشت و گفت: جمعی از همیاران و دغدغه‌مندان محیط زیست ساکن در هفت روستای منطقه هزارجریب بهشهر به همت شوراهای اسلامی و دهیارانی که دغدغه محیط زیست دارند، به پاکسازی مناطقی از محلات خود پرداختند.

او اهمیت به پاکیزگی در روستاها را کمتر از شهرها ندانست و در گفتگو با دهیاران، اهالی و شوراهای روستایی - همانند گفتگو با شهرداران و اعضای شوراهای شهر - خواستار همکاری در جهت اجرای موفق طرح تفکیک زباله از مبدأ با کمک "همیاران محله" شد.

برنامه امروز پاکسازی زمین در شهرستان بهشهر با تقدیر از همیاران محیط زیست به ویژه دو کودک خردسال که به اتفاق بزرگترهای خود در این برنامه فرهنگی – اجتماعی حضور داشتند، و با امید به پاکیزگی تمامی محلات و مناطق شهری و روستایی با اجرای "طرح آخر هفته با محیط زیست"، به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار