دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
یک کارشناس هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش آوای خزر،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: طی امروز و فردا برای مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، جنوب سیستان وبلوچستان، جنوب شرق و ارتفاعات کرمان و همچنین مناطق شرقی استان هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود.


وی ضمن اشاره به اینکه از بعد از ظهر فردا و طی روز شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش‌ها به صورت رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید آغاز خواهند شد، ادامه داد: شنبه مجددا در مناطقی از جنوب سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان رگبار‌های پراکنده همراه با رعدوبرق رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه انتظار ادامه بارش‌های رگباری در استا‌ن‌های مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان شمالی را داریم، افزود: دوشنبه مناطقی از گیلان و مازندران با بارش پراکنده باران مواجه هستند.


رفیعی با اشاره به اینکه امروز و با شدت بیشتر فردا در شمال غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید خواهد بود، اظهار کرد: یکشنبه برای شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه به طور کلی نوار شرقی کشور با این شرایط مواجه هستند و احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا برای مناطق مستعد وجود دارد.


وی ضمن بیان اینکه فردا جمعه به سبب وزش باد‌های گرم جنوبی استان اردبیل و غرب گیلان با افزایش دمای ۳ تا ۶ درجه‌ای مواجه هستند و مجددا روز شنبه با شروع بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردیبل بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما رخ می‌دهد، توضیخ داد: آب‌های خلیج فارس و شرق عمان امروز و دریای خزر از بعد از ظهر فردا تا روز یکشنبه مواج و متلاطم است و از اواخر وقت شنبه تا روز دوشنبه هم کل خلیج فارس این شرایط را تجربه می‌کند.


این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی تهران عنوان کرد: آسمان تهران امروز صاف است و بعد از ظهر برای آن وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دمای پایتخت امروز ۳۳ و حداقل دمای آن به ۲۲ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار