دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست بررسی زمینه های همکاری مشترک بین وزارت ارشاد و ارتش گفت: این جلسه برای آغاز همکاری های مشترک بود که امیدواریم بزودی برنامه اقدام مشترک و تفاهم نامه همکاری داشته باشیم.

به گزارش آوای خزر، آقای محمد مهدی اسماعیلی افزود: مجموعه های فرهنگی و هنری را که در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هست همراه کردیم تا بتوانیم آنها را با حوزه های مختلف از جمله ارتش وارد همکاری های مشترک کنیم.
امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت:در این جلسه ظرفیت هایی که در ارتش وجود دارد توسط معاونان ارتش بیان شد و ظرفیت هایی مشترکی که در ابعاد مختلف وجود دارد می تواند موجب هم افزایی شود .
مقرر شد این موضوعات درجلسات کارشناسی مطرح و همه این موضوعات مطرح شده به بندهای اجرایی تبدیل شود تا ما شاهد رشد و هم افزایی بیشتر در حوزه های مختلف فرهنگی در ارتش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم.
وی ادامه داد: یکسری از این موضوعات درخواست ارتش و برای کارکنان ارتش می باشد؛ ارتش بعنوان یک ارتش مردمی و انقلابی اقدامات زیادی در سطح جامعه انجام می دهد مثلا در طول سال هزاران نفر از جوانان کشور برای انجام خدمت مقدس سربازی به ارتش وارد می شوند که با توجه به موضوعات و مشکلاتی که وجود دارد و جنگ نرمی که دشمن علیه جوانان ما به راه انداخته است می توانیم برای هدایت درست جوانان از ظرفیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درآموزش و ارتقاء توانمندیهای خودمان در موضوع مقابله با دشمن و تربیت و آموزش جوانان بهره های زیادی ببریم و همین موضوع می تواند برای کادر ارتش هم اثرگذار باشد.
وی افزود: هزاران جوان در مقاطع مختلف تحصیلی جذب ارتش می شوند که می توانیم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش خودمان را در تربیت و آموزش مناسب آنها ایفا کنیم البته در موضوع خانواده ها هم به همین ترتیب است و در موضوعات عمومی هم که می توانیم کمک های شایانی در این زمینه داشته باشیم از ظرفیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره می بریم.
معاون هماهنگی کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ارتش با ظرفیت های موجود در خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد تا یک تعامل و هم افزایی خوبی بوجود آید.

 
کد ویدیو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار