دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
تحقیقات یاهو نیوز نشان میدهد، سازمان سیا در سال ۲۰۱۷ مقامات دولت ترامپ را با برنامه‌هایی برای آدم‌ربایی یا ترور جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویلکی‌لیکس که در سفارت لندن به سر می‌برد، ترغیب کرده بود.

به گزارش اوای خزر، این گزارش که یاهو نیوز گفته است بر پایه مصاحبه با بیش از ۳۰ مقام سابق آمریکایی است، تاکید دارد که سیا از اقدام سال ۲۰۱۷ ویکی‌لیکس و انتشار هزاران سند محرمانه که از تکنیک‌های شناسایی این نهاد پرده بر می‌داشت، خشمگین شده بود.  

در این گزارش آمده است که مقامهای ارشد گزینه‌هایی را بررسی می‌کردند که چه کاری میتوان درباره آسانژ انجام داد، از جمله امکان ترور یا ربایش او. طبق این گزارش، مایک پامپئو، مدیر وقت سیا که بعدا وزیر خارجه دولت ترامپ شد، بعد از این افشاگری مصمم بود انتقام بگیرد.

پامپئو در سال ۲۰۱۷ ویکی‌لیکس را "سرویس اطلاعاتی متخاصم غیردولتی" تعیین کرد. این بدان معناست که ممکن بود آن را با همان اقدامات خصمانه‌ای که علیه نهادهای اطلاعاتی کشورهای خارجی استفاده می‌شود، هدف قرار می‌داد.

یک مقام ضداطلاعاتی ارشد سابق به یاهو نیوز گفت که به نظر میرسد هیچ حد و مرزی حین گفتگو با دولت ترامپ درباره آسانژ در سال ۲۰۱۷ وجود نداشت. یک مقام امنیت ملی سابق هم گفت: پامپئو و دیگر مقامات ارشد کاملا از واقعیت به دور بودند چون بابت این افشاگری بسیار خجالت زده بودند.

سیا و مایک پامپئو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی ندادند.

یاهو نیوز همچنین گزارش داد که مقامهای اطلاعاتی به مواردی دست یافتند که نشان میداد روسیه برای انتقال آسانژ از انگلیس به مسکو برنامه‌ریزی می‌کند و به همین دلیل به دنبال راه‌هایی بودند تا از عدم فرار او اطمینان حاصل کنند.

در سال ۲۰۱۷ جولیان آسانژ در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد. او از سال ۲۰۱۲ به آنجا پناه برده بود چون دادستان های سوئدی تحقیقاتی را در رابطه با اتهام تجاوز علیه او به جریان انداخته بودند. آسانژ مدعی بود که اگر بابت این پرونده به سوئد برود، در نهایت بابت اقداماتش به آمریکا فرستاده می‌شد. او بابت انتشار اسناد محرمانه دیپلماتیک در آمریکا تحت پیگرد قرار داشت.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار