دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵
یکی از دغدغه‌های بسیاری از مردم در شرایط اقتصادی پر نوسان، نگرانی مالی بوده، اما چقدر از این نگرانی‌ها واقعی است؟

به گزارش آوای خزر، در زندگی همه ما پیش آمده که مشکلات مالی باعث آسیب رساندن به روح و روان ما شده است. به‌خصوص این روز‌ها که شرایط اقتصادی سخت‌تر شده و به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار‌ها یا تعطیل یا دچار رکود شده‌اند؛ بنابر این، زیاد می‌بینیم افرادی که دچار بحران مالی شده‌اند.

 

چگونه نگرانی مالی کمتری داشته باشید؟

 
برخی افراد نیز هستند که بدون بحران مالی و تنها با ضربه‌های کوچک یا افت و خیز‌هایی، نگرانی مالی زیادی پیدا می‌کنند؛ بنابراین نگرانی مالی با بحران و مشکل مالی متفاوت است. یک زمان ممکن است شما به دلیل برگشت خوردن چک دچار مشکل مالی شوید، اما زمان دیگر تنها با یک تفاوت کوچک در حساب بانکی خود دچار نگرانی مالی شوید و تصورات ترسناکی از آینده زندگی برای خود ببینید.
 
مثال دیگر مشکل مالی این است که به دلیل بی‌پولی نتوانید از پس قسط‌های خود بر بیایید، اما نگرانی مالی این است که اگر فرزند شما بزرگ شد و شما نتوانستید خرج دانشگاه یا ازدواج او را بدهید، چکار باید بکنید!
 
حتی افرادی که با آگاهی‌های اندکی، پول در بازار بورس می‌گذارند، با هر افت و خیزی دچار نگرانی مالی زیاد می‌شوند و حتی گاه دیده می‌شود که برخی از آنها دچار بیماری‌های روحی یا جسمی می‌شوند. پس این‌جا مشخص می‌شود که نگرانی‌های مالی به طرز فکر و رفتار افراد باز می‌گردد تا بحران‌هایی که از نظر اقتصادی در زندگی با آن مواجه می‌شوند.
 
حال، ممکن است این سؤال پیش بیاید که چطور می‌توانید این نگرانی‌ها را کاهش دهید؟ آیا اصلا می‌توان آن‌ها را رفع کرد؟
 
 
چگونه نگرانی مالی کمتری داشته باشید؟
 
 
چند سؤال اساسی از خود بپرسید
 
برای این که بتوانید از شر نگرانی‌های مالی خلاص شوید و ذهن خود را دسته‌بندی کنید، چند سؤال مهم باید از خود بپرسید:
 
۱- پول خود را برای چه چیز نیاز دارم و دقیقا چه چیز برای من اهمیت دارد؟ گاه افراد پول خود را بی‌هدف و بدون برنامه‌ریزی درست خرج می‌کنند و بعد دچار نگرانی مالی نیز می‌شوند.
 
۲- جهت انجام دادن آن کار به چقدر پول نیاز دارم؟ این که دقیقا بدانیم به چه میزان پول برای هدف خود نیاز داریم، بخشی از مشکل ذهنی ما را رفع می‌کند.
 
۳- به نظر شما بهترین راه به‌دست‌ آوردن پول چیست؟ گاه مشکل ما جهت رفع نگرانی‌های ذهنی، تعیین حد و حدود ارزش‌ها است. ارزش‌ها و حد و مرز‌های ما مشخص می‌کنند که از چه راهی باید پول در بیاوریم. بنابر این، از بابت موضوعات دیگر نگران نباشیم.
 
۴- مسئولیت‌های ما در قبال دیگران چیست؟ بعضی مواقع نیز این مسئولیت‌های زیاد نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد. بهتر است که تکلیف خودمان در این زمینه را روشن کنیم.
 
نیاز‌ها و خواسته‌های خود را بشناسید
 
هر یک از ما جهت تأمین نیازهای خود، یک میزان نیاز و یک میزان علایق داریم که این‌ها را باید جهت دچار نشدن به بحران مالی، تفکیک و اولویت‌بندی کنیم. گاه، چاره‌ای نیست تا به ضروریات اکتفا کنیم، مثل این که خرید کیف و کفش جدید را به‌خاطر پرداخت شهریه دانشگاه، به تعویق بیاندازیم.
 
با اعتدال زندگی کردن، به معنی پایین آوردن سطح زندگی نیست. درست است که فرهنگ مادی امروز، نیاز‌ها و خواسته‌های ما را افزایش داده، اما پس‌انداز کردن نیز راه مطمئن بهبود وضعیت مالی و از بین بردن استرس است.
 
 
چگونه نگرانی مالی کمتری داشته باشید؟
 
 
طرز فکر خود نسبت به پول را تغییر دهید
 
برخی تصور می‌کنند که پول خوشبختی می‌آورد، شاید این جمله تکراری باشد، اما واقعیت این است که با یک زندگی متوسط و امکانات معمولی نیز می‌توان از داشته‌ها لذت برد. البته اگر همیشه به این فکر کنیم که با این سطح زندگی نمی‌توانیم خوشحال باشیم، همیشه نگران هستیم.
 
برخی نیز همیشه دچار این خطا هستند که تصور می‌کنند همین‌هایی که دارند، به زودی از دست می‌دهند. اگر چنین طرز فکری داشته باشید، مطمئن باشید که وضعیت اقتصادی شما بهتر نخواهد شد. باید قدر داشته‌ها را دانست و به‌خاطر موضوعاتی غیر از مادیات، مانند خانواده و معنویات نیز خدا را شکر کرد.
 
به چنین طرز فکری رسیدن، ساده نیست، اما شدنی است. کمک به افراد نیازمند، بسیار در کاهش نگرانی مالی، مؤثر است. حتی اگر یک وضع متوسط نیز داشته باشیم، بخشش و کمک به دیگران، اثرگذار در زندگی است.
 
خرید قسطی را رها کنید
 
یکی از راه‌های رهایی از نگرانی‌های مالی، دوری از بدهی و خرید با چک و سفته و قسط است. البته گاه، برخی وام‌ها مانند وام مسکن یا دانشجویی را نمی‌توان رها کرد، اما برخی دیگر اقساط که ضروری نیز نیستند، شرایط مالی را دچار مشکل می‌کنند.
 
 
چگونه نگرانی مالی کمتری داشته باشید؟
 
 
برای شرایط ماهیانه خود، برنامه‌ریزی کنید
 
اهداف بلند و کوتاه خود را تعیین و بر اساس آن، هزینه کنید. همین، باعث کاهش نگرانی شما می‌شود. همین‌طور، کف هزینه‌های ماهیانه خود را بدانید تا در پایان ماه نگویید که نمی‌دانم چرا بی‌پول یا دچار مشکل شدم؟
 
زمانی که دچار استرس مالی می‌شوید، بهتر است چشمان خود را ببندید، نفس عمیق بکشید و از خود بپرسید چه کار‌هایی جهت تأمین هزینه‌ها در چند ساعت آینده می‌توانم انجام دهم؟ چقدر نگرانی‌ها قابل قبول و واقعی هستند و چقدر بی‌منطق و بی‌خود هستند؟
 
قانون ۹۰ - ۱۰ چیست؟
 
۱۰ درصد، آن چیزی است که حادث می‌شود و ۹۰ درصد حادث نمی‌شود. بنابر این، نگرانی شما برای آینده، بی‌دلیل است. همیشه این را به خود بگویید که ۹۹ درصد نگرانی‌های من هیچ‌وقت رخ نمی‌دهند. بنابر این، به پول نداشتن در آینده فکر نکنید. این‌طور فکر کنید که چطور می‌توانید درآمد بیشتری داشته باشید و در نهایت، به خداوند متعال توکل کنید.
 
نگرانی چه به روز شما می‌آورد؟
 
به یاد داشته باشید که نگرانی، قدرت ذهنی شما را از بین می‌برد و خلاقیت و تخیل را از شما می‌گیرد. بنابر این، انرژی خود را با نگرانی هدر ندهید. این‌که همواره نگران پول باشید، پول به سمت شما نمی‌آورد. باید دست به‌ کار شوید. هزینه‌های خود را کاهش دهید، درآمدتان را زیاد کنید و قیمت‌ها را در نظر داشته باشید. شما بدانید که به اندازه کافی، پول دارید.
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار