دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
دلنوشته/ فرزانه حسنی
موکب اربعین، متفاوت و پُرشور
بهشهر - دو سال است که کرونا نگذاشته موکب‌داران بهشهر، اربعین را در عراق میزبان زائران حسینی باشند اما امسال متفاوت و پرشور "عمود آخر" را در شهر برپا داشتند و از دلدادگان سرور شهیدان پذیرایی کردند.

آوای خزرفرزانه حسنی: اربعین حسینی نزدیک است؛ جاماندگان و دلدادگان آقا اباعبدالله(ع) هم‌نوا با زائران حرم امام مهربانی ها در موکب اربعین شهدای شهرستان بهشهر فریاد "لبیک یا حسین" سر می‌دهند و با شرکت در مراسمات عاشورایی می‌خواهند زینب‌وار حماسه بی‌بدیل تاریخ را زنده نگه دارند و حدیث عاشقی‌های سرزمین نینوا را رساتر از همیشه به گوش جهانیان برسانند.

امسال خیل عظیمی از عاشقان حسینی در بهشهر باشکوه‌تر و متفاوت‌تر از گذشته به میعادگاه عاشقی شتافتند  تا در موکب اربعین شهدا؛ حماسه زیبای حضور خود را به نمایش منتظران ظهور پیوند بزنند.

این‌روزها مسیر موکب‌های اربعین شهدای بهشهر از عراق به نقطه‌ای در شهر آمده است. جایی که جوانان انقلابی آن را چون بین‌الحرمین به نمایش گذاشتند و فضای زیبایش چون آهنربایی همه را جذب خود کرده است. مانند بین‌الحرمین‌های دیگر در سراسر ایران.

مردم از هر قشر و با هر تفکری ساعاتی را دست از زندگی عادی شسته‌اند و پیاده خود را به مسیر موکب‌ها می‌رسانند؛ موکبی که صدای "هل من ناصر ینصرنی" از گوشه گوشه‌ی آن شنیده می‌شود.

برای حضور در مراسماتی که «عمود آخر» نامگذاری شده است، نیازی به گرفتن وقت قبلی نیست، هر زمانی که خواستی می‌توانی بروی و درد و دل‌هایت را با آقا در میان بگذاری. سرور شهیدان را از دور هم که صدایش بزنی و سلامش دهی، صدایت را می‌شنود و تو را بی‌جواب نمی‌گذارد.

این‌روزها آقای شهامت و شهادت، بی‌اندازه مشتاق دیدار ارادتمندانش است. او هر که را با هر نشان پذیراست. فقط کافی‌ست دلت را راهی کنی، به نگاهی، اشکی، آهی، کلامی، و سکوتی....

انتهای پیام/1002

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار