دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
بازرس ویژه وزارت راه و شهر سازی در فرودگاه ساری:
بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی در مازندران گفت:زائران کربلا نظرسنجی می شوند.

آوای خزر - ابراهیم حاتمی: محمد جویباری بازرس ویژه وزارت راه و شهر سازی در فرودگاه شهدای ساری در گفت و گو با خبرنگاران درباره زمان بازگشت زائران حسینی اظهار کرد: پیرو سفر رفت زائران استان مازندران به عتبات عالیات ازششم مهرماه شاهد بازگشت زائران بودیم.

وی افزود: به همین دلیل با بررسی های انجام شده، تمهیداتی در نظر گرفته شده که مهمترین آن ها بحث تست کرونا در ورودی هر پرواز است که از زائران محترم گرفته خواهد شد به این ترتیب که ابتدا همه علائم سنجی می شوند و از افراد دارای علائم، تست کرونا گرفته می شود.

بازرس ویژه وزارت راه و شهر سازی با اشاره به درنظر گرفتن مکانی برای قرنطینه آن دسته از افرادی مبتلا به کرونا، تصریح کرد: سایر اقدامات لازم در آن جا توسط تیم تیم علوم پزشکی مستقر در فرودگاه انجام خواهد شد.

جویباری از فعالیت دفتر بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی در فرودگاه ساری خبر داد و گفت: زائران عزیز می توانند هرگونه پیشنهاد، شکایت و انتقاد خود مرتبط با سفر مربوطه را با بازرس ویژه مستقر در فرودگاه در میان بگذارند.

وی خطاب به کسانی که در این سفر از آن ها بیشتر از رقم های اعلام شده و مصوب، دریافت شده، افزود: حسب دستور مقام عالی وزارت، آن ها می توانند با ما مراجعه کنند و ما پس از انجام پیگیری های لازم نتیجه را به شاکیان اعلام خواهیم کرد.

بازرس ویژه وزارت راه و شهر سازی ادامه داد: تاکید موکد بنده این است که زائران عزیز هرگونه تخلفات انجام شده را به ما انتقال دهند و قطعا حسب دستور مقام عالی وزارت برخورد جدی و قاطع با متخلفان صورت خواهد پذیرفت.

جویباری در پایان گفت: تکریم از ارباب رجوع وظیفه ماست، ما مستقر شدیم که پاسخگوی عزیزان باشیم و تا آخرین پرواز هم در فرودگاه شهرستان ساری حضور خواهیم داشت حتی زائران محترم پس از آن نیز می توانند با سامانه های که وزارت در نظر گرفته تماس بگیرند و شکایت های خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار